Környezetbarát szórólap?
Kontár bejegyzése nyomán, tegnap én is "kutattam" a témában, vagyis, hogy úgy hozta az élet, hogy már megint Cora újság landolt a postaládában...
Miért már megint? Mert lemondtuk! Cora által nekünk küldött válaszküldeményen pipáltuk be a kis négyzetet, hogy NEM. De még mindig jön az akciós. Apróbetű a katalóguson: "A katalógus terjesztésével kapcsolatban tárcsázza a Feibra Magyarország Kft. napközben hívható számát: 06-1-340-99-21"
Felhívtam. "Hogy ők nem a Cora, hiába mondtuk le, hogy a mi címünkre ne, ők területet kapnak megrendelésként, megszórják Érdet, nem érdekli őket a kivételes házszám." Mondom mi a megoldás? Mi címre pontosan visszamondtuk. "Hát, hogy írjuk ki a postaládára, hogy 'reklámanyagot nem kérünk', és akkor ők (a Feibra Magyarország Kft.) etikus cég és a munkatársaik tudják, hogy 'oda akkor ne dobjanak be', de azt nem tudja garantálni, hogy a töbi ilyen cég etikus-e vagy, hogy milyen az ő 'üzletpolitikájuk'".
Mondom jól van, akkor teszt!
Ha ezek után már nem jön Cora, akkor a Feibra tényleg "etikus", ha jön, akkor ez lesz az első blog ahol ki lesz írva, hogy nem etikus!
Frissítés: Ennyi áruházlánc újságjának a terjesztésében vesz részt a Feibra, tehát, elivelg ezeknek nem kell "bedobódniuk" a ládába, miután kiírtátok a postaládára, hogy "reklámanyagot nem kérünk"!
Persze ez nem megoldás! Magyarország szinten gondoljunk csak bele, hogy mennyi szórólap anyag ez? Mennyi ólomfesték, mennyi fa, mennyi felesleges szerkesztőmunka és mennyi csillogó szőrűre photoshoppolt csirkefarhát?
A megoldás nem itt van, hanem az ökopolitikában!
Tegyük fel, hogy megerősödik a zöld politika és fejébe veszi, hogy betiltja ezeket a szórólapokat.
Mire is hivatkoznának az ellenérdekelt politikusok? Miket ordítanának azonnal a médiába?
"- Ezek a zöldek a sajtó szabadságába tipornak! - Ezek a zöldek a verseny szabadsága ellen lázadoznak! - Ezek a zöldek a tőke szabad áramlását korlátozzák!"
Pedig éppen fordítva igaz! Az ilyen újságoknak van piactorzító hatása, ugyanis a helyinek, a kicsinek, esélye sincs, hogy értesíthesse a fogyasztót a valóban "friss és tápláló" termékeiről. Ehelyett a fogyasztó - mert látta a katalógusban - 10-20-30 km-t utazik autóval, hogy "olcsó" paraguay-i papaya-t vehessen. Éppen fordítva: az újságok hatolnak be az én intim szférámba, és szorítják ki a helyet a fontos levelektől. És ahogy a spamszűrőbe is néha fontos levél kerül, úgy lehet, hogy az akciós újság címzettje is fontos levelet dob ki véletlenül ezzel a szeméttengerrel együtt. Ez tulajdonképpen analóg kéretlen levél! Éppen, hogy korlátozni kell az ilyen környezetszennyező manipulációt a monopol vállalatok részéről, a terméket adja el a minősége, nem az Argumentum ad nauseam!
A rejtett támogatásokat fel kell számolni, az akciós újságok kiadását megadóztatni és környezeti vonatkozásait megfizettetni!
Ez politika! Ez nem technológiai kérdés, hanem döntés arról, hogy nekünk, embereknek , a környezetünknek és a természetnek "mi a jó". Hogy, ha a fejünk tetjére állunk akkor is jön az akciós újság, vagy ha a kezünkbe vesszük végre az irányítást és politikai akaratot szerzünk ennek?!
Tetszett? Oszd meg!
· 1 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Környezetbarát szórólap? 2010.05.31. 11:41:05
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.28. 12:17:25
a fenének se kell a sok szemét...
küldje el mailban.
ha több mindent akarok venni,felmegyek a cég honlapjára,és ott nézek körül,ott is fenn az újság és nem kell a kuka mellől guberálnom őket össze
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.28. 12:50:44
de amúgy ja, céghonlap bőven elég, nem kell a ládámba-arcomba tolniuk az "ócsó micsodákat".
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.28. 12:55:05
Walter Melone (törölt) 2010.05.28. 13:37:17
A lakosság 48%-a (ha jól emlékszem) rendszeres internet használó.
A többiekkel mi lesz? Ők nem juthatnak információhoz?
Ne legyünk már szűk látókörűek!
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.28. 13:58:53
én 2hetente kapok újságot a Jysktől és az Aksótól is.nem lakberendezek,10évente veszek ágyat.nem kell a szórószarjuk!hova jelentsem?
sőt,autót se veszek,mégis minden hónapban megkapom a Suzuki akciós prosiját.NEM KELL! Hol szóljak?
azért az akciós újságok nem hiszem,hgoy annyira fontos információk,hogy nélkülük megállna a fogyasztói társadalom...
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.28. 14:16:10
az aktuális kartell megállapodás szerint csűrt-csavart árak változásához?
ez az egész fordítva működik: a néni határozza meg az árakat azzal, hogy mit vesz, ne a piac nélküli 3 prospó nyújtsa már azt a látványt, mintha az árak szabadok lennének.
egy piac (mi a város főterén lévő változatos ár és minőség verseny a standoknál) ne legyen már egyenlő a 4 újság keltette torz képpel.
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.28. 14:18:34
nem jutnak infóhoz arról, hogy hol van öko-hús, hogy hol nyílt megbízható zöldséges, stb. ehelyett "információnak" nevezett agymosást kapnak hetente az áruházaktól!
Walter Melone (törölt) 2010.05.28. 14:44:21
én sem szeretem ezeket a cuccokat, de a helyi öko-piac, meg a családi gazdaság nem működő modell.
Ezek nagyon rossz hatékonysággal, változó minőségben és baromi drágán tudnak csak működni.
Nem beszélve arról, h a Tesco fizet adót, ÁFÁ-t minden eladott tétele után, míg a zöldséges nem.
Ha meg nincs adó, akkor miből dotálja az állam például a környezetvédelmi beruházásokat?
nagyon szép idealista dolgok ezek, csak senki nem teszi mellé a receptet, ami alapján működnének ezek a rendszerek.
sajnos.
Avatar 2010.05.28. 16:15:51
"Tegyük fel, hogy megerősödik a zöld politika és fejébe veszi, hogy betiltja ezeket a szórólapokat."
Csak az kéne, hogy az opt-out rendszer helyett opt-in legyen az alapértelmezett. Csak annak küldjék aki előfizet rá (ettől még maradhat ingyenes)!
Én egyébként azon gondolkozom, hogy a postaládámat a saját (vagy cégem) kezelésemben lévő reklámhordozó felületnek nyilvánítom, ezt ki is írom rá, és azoktól, akik ezen a felületen keresztül akarnak reklámozni, egy az interneten előre közzétett ÁFSZ alapján díjat követelek.
Vajon van erre jogi lehetőségem? Vagy csak a BKV szedhet pénzt a megállókra kiragasztott reklámok után?
"nem jutnak infóhoz arról, hogy hol van öko-hús, hogy hol nyílt megbízható zöldséges, stb. ehelyett "információnak" nevezett agymosást kapnak hetente az áruházaktól!"
Ez azért elég demagóg. Kisboltok, kisvállalkozók is rendszeresen dobálják be a reklámjaikat, amik rendszerint legalább ennyire érdektelenek számomra.
Szerencsére ők többnyire megelégszenek egy max A5-ös lappal, nem egy több oldalas színes újságot gyömöszölnek be.
Gloucester 2010.05.28. 16:17:40
Termelő és fogyasztó egymásra találását kellene segíteni a multik helyett, és akkor a környezetvédelmi beruházások is megoldódnak egycsapásra. Csak azért nem hiszel a családi modell működésében, mert elhitették veled, hogy a multik jobban tudják.
Receptek:
greenr.blog.hu/2010/05/08/gandhi_svacjba_ment#more1983652
greenr.blog.hu/2010/05/28/a_fenntarthatosag_eloorsei_a_jovo_nemzedekek_orszaggyulesi_biztosa_irodajanak_projektje
greenr.blog.hu/2010/05/07/tudatos_vasarlok_videok
greenr.blog.hu/2010/04/20/kiszakadni_amibol_csak_lehet
Walter Melone (törölt) 2010.05.28. 16:43:28
"Csak azért nem hiszel a családi modell működésében, mert elhitették veled, hogy a multik jobban tudják."
Tévedés. Senki nem bizonyította még be, hogy működik és azt sem, h jobb.
Én is örülnék neki, ha a jelenlegi rendszernél jobbat tudnánk kialakítani, de eddig nem találtak rá receptet.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.28. 20:27:15
Minden nap marékszámra dobom ki a levélszemetet a postaládámból. Szerintem azért terjedt el ennyire Magyarországon, mert a hülye is tud olvasható szórólapot szerkeszteni. Nem az a baj, hogy papír, hanem hogy gazdaságtalan. Nem ismerem a számokat, de szerintem 1000 szórólapból 1 ér el hatást.
Utcán például pont ezért nem veszek el senkitől szórólapot, bármennyire is sajnálom azt, aki ilyen munkára kényszerül. De a munkaadója döbbenjen már rá, hogy erre nincs szükség, ez a hirdetési forma lejárt. Inkább fizessen pár tízezret egy fiatal marketingesnek, aki kitalál valami újat.
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.28. 22:29:04
Milyen adóról beszélsz? 4 éve veszteséges nyilvános adatok alapján az auchan! milyen munkahely meg áfa meg lófsz? 1000 helyik munkahelyet szüntet meg egy áruház, ez kutatási eredmény. neked tényleg a tesco adóforintjáért fáj a fejed és nem a milliónyi vegyszeres zöldség miatt beteg magyar társadalom kezelési költségéért? hogy lehetsz ennyire vak?
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.28. 22:31:50
A fenntarthatóság előőrsei konferencián előadó polgármesterek pont nem ezt bizonyították, hanem hogy működik, csak helyben. és épp ez a lényeg, hogy a föld helyben eltartja az embert! nem kell adó, meg hivatal, meg intézet, meg nyereségesség. szimplán krumpli közvetlenül a szomszédból.....
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.28. 22:32:55
Walter Melone (törölt) 2010.05.29. 00:05:39
Igen, aki meg a Havanna telepen él, az egyen betont, ugye?
Na jó, menjünk vissza általános iskolába.
Az emberek a városban olyan dolgokat állítanak elő az úgynevezett "gyárakban" amit a paraszt nem tud hátul a fészerben. Ilyen pl a traktor.
A gyári munkások úgynevezett pénzt kapnak a munkájukért, amit el tudnak cserélni arra a krumplira amit a paraszt megtermel a földjén. Cserébe ő pénzhez jut, amiből tud venni traktort.
Ez egy win-win rendszer. Lehet, h tudsz ennél jobbat? Nem hiszem...
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.29. 08:28:17
traktor üzemanyaggal működik, a festék mellékterméke a vízbe kerül, a paraszt a traktorral műtrágyát szór a talajba....
ez csupa szennyezés, ami pénz miatt valósul meg.
kurvára nincs erre szükség, 4 ember meg tud kapálni egy akkora kertet ami egy egész kisfalu krumpliszükségletét kielégíti.
mégegyszer mondom, fenntarthatóság előőrsei konf.! ott a bejegyzés, nézd meg az előadásokat, nem kell kapitalista módszer, hogy fenntartható legyen az élet. ettől még városra szükség van, jön onnan zene, politika, kapanyél. csak ne jöjjön olyan ami már akkor is szennyez mikor összerakják és még tovább mikor használják.
ezt úgy hívják hogy intenzív mezőgazdaság, aminek láthatólag nem vagy tisztában a lufi-ságával.
de tényleg: nagyon szépen beetetted magad azzal, hogy ez a legjobb rendszer. gratulálok. :D
szemellenző fenn van: alternatív társadalmak nem is léteznek, nem is létezhetnek.... :D
tranzit.blog.hu/2008/10/28/beszelo_kertitorpek_a_fekete_kommunizmusrol
Walter Melone (törölt) 2010.05.29. 09:46:45
George Carlin neve nem ismeretlen számodra, tudom....
www.youtube.com/watch?v=rmKScssfbus
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.29. 09:54:35
és eddig csak kitértél a válaszaim elől, mindig másra tereled a témát, és nem akarod belátni, hogy igen, nem így kellene, igen ők nem kellenének. (mármint az újságtenger, mármint a multik.) az a baj hogy prezentista a hozzáállásod és nem tudsz elképzelni mást. így elég nehéz dolgom van. think different!
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.29. 10:48:58
buta vagy és nem jól látod.
utána majd beszélhetünk, vagy felőlem ha nem akarsz az se baj, de amit írtál az merő förtelmes hazugság.
W.M. (törölt) 2010.05.29. 13:08:09
Kicsinyes vagy. Tudod mit leszarom a blogodat, meg téged is.
Tilts ki örökre, nehogy kedvem legyen valaha is ide írni bármit is!
Köcsög.
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.30. 00:15:36
2010.05.30. 23:43:49
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.31. 09:15:04
2010.05.31. 10:56:37
Azt mondják a gyermeki énünk szélsőséges... KI van a szakáll mögött Pacsker :-)
A világon, rajtunk, a természeten az is segít, ha kevesebb a káros anyag! KEVESEBB
Nem mi találtuk ki(se Te se Én) a szórólapot, a tv -t internetet stb.Nem mi fogjuk megszüntetni sem. De megpróbálhatod csökkenteni a káros hatásait. Ez emberi kötelességünk.
A papírparadoxon valami olyasmi, mint a fingmolekula elmélet? :-) Értelek ám...
webkezdo 2010.05.31. 11:06:33
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.31. 11:09:09
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.31. 11:13:26
mit értél már el?
remélem sok év áll még előttem, mert ha már ennyi évesen ennyi (én tudhatom, nem te, hogy mennyi) mindent elértem, akkor nagy változások lesznek. egy emberként is el lehet érni változtatásokat, hát még csoportosan.
de élj csak abban a képzetben hogy a világon nem tudsz változtatni. ezt akarják a politikusok: így lehet minden szart lenyomni a torkunkon!
pofon egyszerű a szórólap dolog, be kell vinni mint akaratot egy ökopárt napirendjébe a parlamentbe. nem is gondolnád mennyire "könnyű" lenne ezt véghezvinni ha összefognánk.
de köszönöm: valóban gyermeki álmaim vannak. tudod a gyerekek még nem agymosottak a mindennapi-mókuskerék-élet korlátaival, az elvont gondolkodás pedig néha csodálatos eredményeket szül.
webkezdo 2010.05.31. 11:22:43
A környezet- és erdővédelemmel kapcsolatban a következő kérdés fogalmazódott meg bennem az online vs print szórólapok kapcsán. Ha engem csak az X áruház kiadványa érdekel, ugyanakkor a print kiadványokról lemondok, és csak az általam választott X üzlet szórólapját nézem online, akkor kisebb lesz-e az ökológiai lábnyomom? (tételezzük fel, hogy cserébe az összes multi egyel kevesebb kiadványt gyárt, szállít, terjeszt...)
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.31. 11:45:52
másrészt még mindig olcsóbb ,és jobb megoldás.
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.31. 14:52:55
mint tudjuk: minden újabb mobiltelefon és számítógép csak a középafrikai háborút súlyosbítja és eredményezi. (nyersanyag az áramkörökhöz nem akárhol van...!) tehát ez sem "megoldás".
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.06.01. 00:02:51
a képek amiket használak ezekben a lapokban, általában 1000 éve ugyan azok, szóval tényleg sztem kb 1óra alatt össze lehet őket dobni,a hírlevelet kiküldeni se több idő.
2010.06.01. 09:17:30
2010.06.01. 09:27:54
Te Zöld vagy, Így gondolkozol, tele vagy lendülettel, és az elvont gondolkodásoddal neki rohansz a falnak.:-) Én csak felmérést készítettem. (személyesen több városban)
Tudod, hogy a megkérdezettek 10% - a utálja a szórólapot, azért mert környezetszennyező?
Tudtad, hogy aki utálja a szórólapot azért teszi, mert nem férnek a postaládába a levelei? Vagy kidobja vele a hivatalos leveleket? 60% uk szereti a szórólapok előnyét az akciókat a környéken...lakókörnyezetben...
Én nagyon meglepődtem... Leszerják elsőre a fákat... Külön meg kellett kérdezni, hogy "és, hogy ne vágjanak ki több fát?"
Duúva...
Nem a kormánnyal, és a törvénnyel van a baj!!!
Utópia:
A vállalatok lassan átállnak az újrapapír szórólapra > közben az emberek elkezdik szelektíve gyűjteni ezeket > ezután a felesleges példányszámot kihúzzák a terjesztésből.... már ez is elég lenne...
Én nem vágyom arra, hogy a fogyasztói társadalmat ássam alá.. Összedől az magától is hidd el...
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.01. 10:16:04
Üdv!
grezoo (törölt) 2010.06.02. 15:24:55
Köszi
grezoo (törölt) 2010.06.02. 15:26:58
kérek kiadványokat: I love you Flyers
És a NEM KÉREK KIADVÁNYOKAT emberek.
grezoo (törölt) 2010.06.09. 11:22:37
Az ember pedig gyanakszik, és nem megköszöni.. :-)
Ez jellemző a társadalmunkra, országunkra.. Ha adnak valamit gyanakszol... ha átkísérnek a zebrán, a táskád fogod... arról soha nem mondanak le a multik, hogy eljuttassák hozzád az üzenetüket!!! Betiltani ezeket nem fogják, csak szabályozni...
így van ez minden reklámfelülettel médiával.
www.worldometers.info/hu/
erdőkivágás ebben az évben (5.000.000 hektár)
Gloucester 2010.06.09. 11:44:03
- tájékoztatás,
- figyelemfelkeltés,
- befolyásolás.
Ráadásul a reklám által lehet bizonyos egyéb szolgáltatásokhoz is kedvezőbb áron hozzájutni. (Reklámmentes filmcsatornáért külön fizetni kell.)
A reklámoknál szokás kulturális pozitív funkciót is említeni. Véleményem szerint ez lenne a kulcskérdés ezen a blogon említett reklámhadjárat elleni megszólalásnak. A probléma az, hogy a tárgyak birtoklása megvéd a kiszolgáltatottságtól, önbizalom erősítő hatással lépnek fel. A tárgyaknak státusszimbólumuk van, amivel nem magát a tárgy fontosságát akarják eladni, hanem a mi státusunknak, nemünknek, életkorunknak, ízlésünknek megfelelően ránktukmálják, függetlenül attól, hogy szükségünk van-e rá.
A reklám fontos, csak nem olyan tartalommal, ami körülvesz minket. Teli van hazugsággal, értéknélküliséggel, egészségtelenséggel...
Minden percben megtalál minket egy hirdetés, ha másutt nem a konzervdoboz oldalán - mondja Aronson. Száz évvel ezelőtt legfeljebb hetente találkozhatott az ember egy-egy rábeszéléssel. A műsorok a reklámok köré van felépítve és nem a műsorok vannak megszakítva reklámblokkokkal. Ha ezt felismered, akkor sokkal könnyebben a helyén tudod kezelni a látottakat.
Ezellen emel hangot ez a blog. Mert védekezni csak úgy tud a fogyasztó (azaz mindenki), ha felismeri ezt a szándékot.
Másrészről ez a blog is reklám. Reklámozza az ökologikus gondolkozást, a fogasztás mértéklését... Egyfajta ellenreklám. :-)
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.09. 11:53:26
Gloucester 2010.06.09. 11:59:59
PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.09. 12:22:50
http://bookline.hu/product/home!execute.action?id=79539&trackingCode=RELATED&type=22&_v=Aronson_Elliot_Travis_Carol_Tortentek_hibak_de_nem_en_tehetek_roluk_Az_onigazolas_lelektana
illetve nekem ez sem idegen tőle
http://bookline.hu/product/home!execute.action;jsessionid=pjoRNzV9BT+2bpQWKZ4Alg**?id=83042&type=22&_v=Aronson_Elliot_Columbine_utan_Az_iskolai_eroszak_szocialpszichologiaja
Gloucester 2010.06.09. 20:05:16
Ha már reklámok, akkor ez az én könyvajánlóm a témában:
www.libri.hu/konyv/mediaharomszog-a-modern-tomegkommunikacio-szervezodese.html