Az argentin apokalipszis: vajon ez lesz itthon is?!

PPJ         2014.01.03.

Kísértetiesen hasonlítani kezdenek a jelen hazai folyamatok Argentína példáira. Mintha valami sötét - horribile dictu - sátáni erők kifejezetten átültetni kívánnák a Kárpát-medencébehttp://www.greenfo.hu/uploads/hirek/327/32749/cikk.jpg a máshol már "jól bevált" ország-, nemzet-, és néppusztító gyakorlatokat.

"Rezsicsökkentés", "városi gettók", "oligarchák" és "tőkés integrátori agrármodell" némi "intenzív vegyszerrel" fűszerezve. Az apokalipszis szómagyarázatát alább megtalálhatjátok.

Az argentin rezsicsökkentés ára (MTI/Greenfo)

Folyamatos áramkimaradások keserítik meg az argentin főváros életét, miután a déli féltekén beköszöntő nyár közel 38 fokos kánikulájában újabb rekordokat döntött a Buenos Aires-iek áramfogyasztása. A fogyasztói árak befagyasztása miatt a szolgáltatóknak nem éri meg korszerűsíteni az elavult hálózatot.

A lakosság egy része - megelégelve a többnapos áramszüneteket - utcai tüntetéseket tart, egy férfi pedig életét vesztette kedden (helyi idő szerint), miután lövöldözésbe torkollott egy áramszünet miatti konfliktus.

Az Edenor áramszolgáltató társaság szóvivője azt mondta, hogy dolgoznak Buenos Aires-i lakosság ellátásának helyreállításán. Míg az argentin főváros másik nagy szolgáltatója, az Edesur reményét fejezte ki, hogy a szerdai nap végére fel tudják számolni az áramkimaradásokat.

Jorge Capitanich kabinetfőnök kijelentette, a kormány azt mérlegeli, hogy büntetést szab ki az áramszolgáltatókra, vagy akár államosítja is az érintett vállalatokat, ha nem tudnak gyors megoldást találni a kialakult helyzetre. Bírálók szerint ugyanakkor a kormányzat téves energiapolitikája - beleértve az ártámogatásokat és a fogyasztói árak befagyasztását - az oka annak, hogy a szolgáltatóknak nem kifizetődő korszerűsíteni az elavult argentin elektromos hálózatot.

Hetesi Zsolt kapcsolódó bejegyzése (Forrás: Facebook)

Van egy ország, nem nagyon messze, még ezen a bolygón. Argentínának hívják. 2000 körül államcsőd-közeli helyzet alakult ki, és a belváros sem volt biztonságos akkoriban. A tapasztalatokat egy Ferfal nevű orvos írta le, hasznos ötletekkel teli blogájában (érdemes olvasni).

Azt hinnénk, egy ország és az országban lévő vállalatok is tanulnak az esetből, mert ha szükségállapot lép fel, nem nagyon van áram, víz, élelem és általában profit sem terem.

De most olvastam, hogy még sokat kell tanulni, mert még nem tudják a leckét mindig. Az állam-főváros-energiaszolgáltató közötti vitás kérdések (és a profit kergetése) miatt elmaradtak bizonyos fejlesztések, a villamos átvitel korszerűtlen, és nem bírta a 40 C-os hőségben fellépő többlet terhelést, vannak helyek, ahol 2 hete nincs áram (és ilyenkor víz sem...)

Nem véletlenül kukorékolnak a magunk fajta szakértők: az ilyen helyzetekre nem akkor kell készülni, amikor eljönnek, hanem előtte. A "készüljünk a legjobbra" hozzáállás súlyos károkat szokott okozni. Minden rendszer tervezésekor a legrosszabbra kell készülni, mert így a rendszer ellenálló lesz.

Magyarországon is egyre több a szélsőséges időjárási esemény, és az ország mégis megbénul egy hóeséstől, emberek rekednek napokra a hóban, nyaranta egyre gyakoribb a hőhullám, az aszály. Ezekre mind sokoldalúan fel kéne készülni:
- alternatív energiaforrásokkal, hogy végre ne függjünk a beohzataltól és tiszta energiát termeljünk
- alkalmazkodóképes rendszerekkel, amik bírják a gyűrődést
- új mezógazdasággal, amely nem műtrágya- olaj- és vegyszerfüggő, és kezeli az éghajlati szélsőségeket
- emberekkel, akik értik és tudják mi történik köröttük (Humánökológusok! - greenr szerk.), a gazdaságban, az energiaforrások terén, az éghajlat tekintetében stb.

Amíg ez nincs meg, addig hasonlítunk a Titanicra. Nincs elég mentőcsónak. Nem szabad senkinek sem elfelejteni: a hajóra a gyárban szerelik a mentőcsónakokat, nem a tengeren.

A "dél-amerikai modell"...

https://m.blog.hu/gr/greenr/image/agrocikk/bp17.JPGAz agrokemikáliák permezetése Argentínában a kilencszeresére nőtt, az 1990-es 9 millió gallonnyi (~34 millió liter) mennyiség mára 84 millió gallonra nőtt (~318 millió liter). Mégis, a dél-amerikai ország széles körben figyelmen kívül hagyott jogszabályi zagyvalékokkal van teli, amik az embereket hihetetlen veszélyeknek teszik ki, a kemikáliák megfertőzik az otthonokat, osztálytermeket és az ivóvizet is! Az orvosok és tudósok figyelmeztetnek, hogy a kontrollálatlan permetezés az egész nemzet egészségét veszélyezteti!

Amikor Kishantosért küzdünk, akkor itthon még talán kevesek számára világos, hogy mit is okoz a nagyipari vegyszeres mezőgazdálkodás a talajoknak, vizeknek, a környezetnek és az embereknek! A Boston.com The Big Picture aktuális fotósorozata az agrokemikáliák hatását mutatja be Argentínában. Csak erős idegzetűeknek! Ezt akarják a döntéshozók itthon?!!!

Vegyszeres vagy bio?! 452 VS. 9000 hektár - összefoglaló Kishantos okán - GreenR

Ángyán József előadásából egy részlet. A "dél-amerikai birtokmodell" felé vezető jelek mutatkoztak meg a mai Magyarországon! Vidékpusztítás, vegyszerek, nagytőke...

A "professzionális" mezőgazdaság elpusztítja a vidéket! - mondja Ertsey Attila az ÉLŐLÁNC A FÖLDÉRT, Ángyán József szimpátiatüntetésen - Kossuth tér, 2012. május 10.

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02433/_end-of-the-world_2433119b.jpg"Megismeritek az igazságot, és az igazság szabaddá tesz titeket!" - (Jn. 8,32)

Apokaliptikus időket élünk, ezek a végidők, ha úgy tetszik, történelmi tekintetben a végórák, kozmikus vonatkozásban a végmásodpercek! Apo-kalüpszosz = lehull a lepel! Kishantos esete apokaliptikus következményekkel fog járni! Ezt kimondani és olvasni rémisztően hat, pedig ha megvizsgáljuk ezt az ógörög kifejezést, akkor ez a szóösszetétel annyit jelent, hogy lehull a lepel. Miért kellene félni attól, hogy lehull a lepel? Nem éppen azért jöttünk itt össze ezen a blogon is, hogy lehulljon a lepel?! Sose felejtsük el a szavak eredeti értelmét: a káosz sötét erőinek éppen az a célja, hogy úgy okozzon még nagyobb felfordulást az emberek között, hogy sem fejben, sem tettben: nem tudják a dolgok eredeti értelmét, és így nagyon könnyen meg/félre vezethetőkké válnak! [Ezt a rövid bevezetőt Bogár László - Méltóztassanak nem hülyének nézni minket! című előadásának első néhány percéből foglaltam össze, persze az egész előadást nagyon érdemes megtekintenünk!]

         136 hozzászólás

Címkék: vélemény fidesz maffia orbán viktor apokalipszis energia mezőgazdaság energiapolitika ökogazdálkodás földtörvény fenntarthatóság agrárium megújuló energia biogazdaság energiafüggőség agrárpolitika humánökológia ángyán józsef földbérleti pályázatok rezsicsökkentés nagyipari mezőgazdaság agrokemikáliák

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr585721637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamás András György 2014.01.04. 10:16:12

@hackbard.celine: "33 ezer cég szűnt meg 2013-ban."
ebbol 30 ezer kamu ceg volt, amire most epp nincs szukseg, ahogy a magyarokat ismerem! persze a 3 ezer is sok.

zsg? 2014.01.04. 10:18:51

Ilyen az, amikor műveletlen, tanulatlan, semmihez sem értő, ellenben gátlástalan hatalommániás emberek ragadják meg a hatalmat. Amikor buszsofőrből lesz a kormányfő, amikor önkormányzati előadóból lesz a fejlesztési miniszter, amikor óvónőből lesz a polgármester, amikor közgazdasági analfabétából lesz a gazdasági miniszter, akkor semmi sem drága. Ilyenkor jönnek létre az argentin és magyar típusú tündérmesék.

A rendszerváltás évében kezdtem mérnökként dolgozni. Még éppen volt alkalmam kipróbálni, milyen az, amikor a tervezőmérnököt leugatja a melós és közben térdét csapkodva röhög a komplett műhelyvezetés. Utána meg megy a rinyálás a vezetői értekezleten, hogy a kiszállítás 60%-a visszajön garanciális nagyjavításra. Utána egy más világ volt megtapasztalni egy német cégnél a szakértelem tiszteletét, ahol a mérnök szava szentírás.

Ismét és évtizedekre visszafordultunk: most ismét az egyszer már bemutatkozott "munkás-paraszt hatalom" elveinek megfelelően megy minden. Tudatlanok, ostobák, a semmire sem alkalmasak hatalmat szereztek és gőzerővel tombol a kontraszelekció. A bejegyzés címében a "vajon" szócska és a kérdőjel felesleges.

Sírköves Slomó 2014.01.04. 10:27:28

szoljalabritteknek

ottis rezsiharcolas lesz

ati27 2014.01.04. 10:31:58

@midnight coder:
Valo igaz. Magyarorszàgon az zàllam mögöt nem a nêpkêpviselet àll, hanem különböző érdekcsoportok. És itt tök mindegy hogy maszop vagy fityisz. A probléma ebből adódik.Ha kicsit messzebről néznétek akkot làtnàtok. Ha ezek vannak hatalmon akkor strabag, ha azok közgép. Ennyi.Probléma az, hogy a magyar tàrsadalom nem ismeri a win-win szitut. 4 évenként kiszúrjàk a nép szemét vmi maszlaggal oszt megy a műsor tovàbb. Itt van pl a rezsicsöki. Az 1 bites ütemesen csapkodja a kezét mer egy 10-essel olcsobb lett a rezsi.( Ha esetleg valaki megkapargatnà a hàtteret akkor Orbànék ügyesen kihasznàljàk a vilàgpiaci trendeket, azaz a "palagàzforradalom" és ennek hatàsa a gàz àràra.. Ami még lehet ügyes húzàs volt, mert a szolgàltatók, az ellenörzéd hiànyàba "benyelték" volna. Azaz lehet hogy a rezsicsöki nem is lesz olyan hatàssal mint amit sokan vizionàlnak) Màs kérdés, hogy Marinéninek làtvànyosan a csekken narancssàrgàval nagy betükkel megjelölik, hogy: ebben a hónapban 8768 Ft-al kevesebbet fizet. Marinéni meg örül, és elmegy a boltba vàsàrolni. A blokkon meg màr sokkal apróbb betükkel virít a 27% àfa, meg az ilen díj, olyan jàrulék.. Hogy is mondta Orbàn, ne azt figyeljék amit mondok, hanem amit teszek! A birka nép meg csakazért is arra figyel amit mond.Nek ez jön le (mindegy hogy MSZP, vagy FIDESZ): m.youtube.com/watch?v=7pzMSq8DDGs (1:00-tól)

déjá vu39 2014.01.04. 10:42:15

@bkkzol: "Ha a rendszer korszerűsítésre is ráhatással van ,mert állami tulajdonú a cég akkor működhet a rendszer." -írja @bkkzol.

De jellemzően nem igaz, hogy az állam gondol a fejlesztésre.
Valószínűleg nem vagy elég öreg ahhoz, hogy emlékezzél azokra az időkre, amikor minden állami volt. Volt nyáron víz korlátozás, 2-3 napos áramkimaradás (persze győzelmi jelentéssel - mentek a tankokon javítani a hálózatot..), lehetett várni 18 évet telefonra (én annyit vártam...).
És ne hogy azt gondold, hogy az államnak nem kell a profit. Kell az, valamiből meg kell vásárolni a szavazókat, osztani a lojálisoknak (jó példa a hozzászólásokban többször emlegetett MVM).
Az alapvető különbség, hogy az állami vállalat politikai megrendeléseknek tesz eleget, a magáncég meg a piacot keresi, azt termel amit vesznek.
Az államnak szabályoznia kell, ha rossz a szabályozás, akkor javítania kell a szabályozáson. Meg ellenőrizni a szabályozok betartását. És nem baj, ha a stratégiailag fontos cégekben benne van kisebbségi tulajdonosként.

Sírköves Slomó 2014.01.04. 10:46:11

@ati27: nyugat on nin csenek zerdekcsoportok. ilyennin csen azkomcsiorokseg.

@déjá vu39: 'Valószínűleg nem vagy elég öreg ahhoz, hogy emlékezzél azokra az időkre, amikor minden állami volt. Volt nyáron víz korlátozás, 2-3 napos áramkimaradás (persze győzelmi jelentéssel'

valoszinu legnem olyanhuje hoty netudna orbanellensege iranyitottamosmeg okaggodnak natyon nemis vices

Sírköves Slomó 2014.01.04. 10:51:34

@déjá vu39: 'Az alapvető különbség, hogy az állami vállalat politikai megrendeléseknek tesz eleget, a magáncég meg a piacot keresi, azt termel amit vesznek.'

jaanemet tele komezt nem tuggya mega fran ciasuez se. deattoligaz montaasoklibsi komam

high up! 2014.01.04. 10:54:02

A magyar egy olyan náció, hogy bármennyit is halad elöre a világ, ez a nép generácóról generációra képes kitermelni ugyanazt a milliónyi tudatlan, ostoba, manipulálható tömeget. Mintha csak örökre beragadt volna a honfoglaláskori szellemi szinvonal.

Íme, kik csináltak itt országot az elmúlt 60 évben:

Kádár, akinek volt 4-5 millió primitív komcsija

gyúrtcsány, akinek volt 2,5 millió agyhalottja

Orbanescu, akinek van 2,5 millió birkája

Na most nem is csoda, hogy bár a magyarok 1100 éve rohannak, hogy utolérjék Európát, nyilvánvaló, hogy sose fogják. Ekkora újratermelődő szarkupaccal ez sose fog menni.

déjá vu39 2014.01.04. 10:56:42

@midnight coder: "Amikor a szolgáltatók kurvára nyereségesek voltak (jó pár éven át), akkor mit korszerűsítettek ? "

Az infrastruktúrát.
Például a távközlésben: A Magyar Posta akkoriban (80-as évek) jellemzően évi 40-50000 telefont létesített. Egy évben (Pullai program) talán 90000-et helyezett üzembe. A Posta 3 részre vágása (Posta, Távközlés, Műsorszórás) és a távközlés privatizációja után évi 3-400 000 vezetékes telefont létesítettek, majd jött a mobil - ma a mobil lefedettség 100% körül van .

Ehhez bizony pénz kell. 20 év alatt legalább 3 technológiaváltás, sok-sok 100 Mrd Ft. Sok-sok vezeték és üvegszál a földben, sok-sok mobil átjátszó torony.

Ettől persze van mit kritizálni a multikon, köztük a Telekom cégeken is. De azt mondani, hogy nem fejlesztettek...

déjá vu39 2014.01.04. 10:59:46

@Sírköves Slomó: "jaanemet tele komezt nem tuggya mega fran ciasuez se. deattoligaz montaasoklibsi komam "

Sto eta kutykurutty?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.01.04. 11:01:03

Sok évvel ezelőtt hívtam fel a figyelmet, hogy az argentin modellt követjük. Persze, kutyaugatás nem hallik az égbe.
Az argentin modell lényege egyébként a gazdasági realitásokat semmibe vevő politikai opportunizmus, és populizmus.
Egyetlen különbség, hogy ők már régebb óta űzik.

Bogárt meg felejtsük el végre. Jó helyen van a maga kis gumiszobájában. Ha valakinek, akkor neki aztán tényleg fingja nincs a világban zajló folyamatokról. Ő egy szobatudós egy nevenincs diplomanyomdában, aki abból él, hogy mindent túlmisztifikál.

high up! 2014.01.04. 11:03:48

@vuvuvu2: "talán nem kell magyarázzam, hogy (többségi) magyar tulajdon esetén nem kell tonnaszám küldeni haza a pízt a külföldi gyarmatosítóknak."

De kis okos gyerek vagy te! Akkor hát nincs más hátra, mint az Audi-gyarmatosító, Mercedes gyarmatosító, Deutsche Telecom gyarmatosító stb tulajdonait is átvenni, oszt nem leszel külföldi gyarmat, Turulöcsi!

Csak teccik tudni, ezt már a komcsik (akiket a faterodék szoptak be 40 évig) egyszer eljátszották: elvették azoktól a tulajdont, akik értettek hozzá, aztán aszitték a komcsik, hogy csak azért mert kinevezik magukat profit-gyülölő igazgatókká, majd müködni is fog a gyár tovább.

Na jó nagy marha vagy te barátom, hogy te semmit sem tanultál a történelemből, s most te meg a komcsik gyerekeit szopod be 40 évre. Ja, annyira nem, mert a globalizáicióban nem lehet 40 évig sumákolniuk a versenyképtelen kóklereknek.
2015-16-ban rád is ráomlik a maTROLLcsizmus, akkor majd felébredsz.

zaphodbeeb 2014.01.04. 11:10:55

Rossz végén fogjátok a tüzes vasat.
A mindent bekebelezés (kórházak, iskolák, szolgáltatók, földek, trafikok, EU támogatások a közgépen keresztül, stb.) lényege, hogy ellenőrzött kezekbe kerüljenek a közvetlen pénzek. De ami még fontosabb, a közvetett illetve fekete pénzek is a megfelelő zsebekbe illetve fekete kasszába vándoroljanak! A közbeszerzéseknél akkora a korrupció, hogy az űrből is látszik. Minél több ilyen pozíciót foglal el illetve hoz létre az állampárt annál több pénzen nyugtatja a kezét a bábos (simicska, meg kb. még 3-4 emberke).
A játszmák amiket most láthatunk, erre szolgálnak.
Kibukott kicsit, de ennek része az ÁFA trükk is, amit az EU-s 0 ÁFÁs dologgal játszanak már 2004 óta. Félreértés ne essék, az előző társulatok is ezt játszották, de a mostani annyira átgondolt, szervezett és totális, hogy rosszul lesz tőle az ember.

ati27 2014.01.04. 11:14:38

@Sírköves Slomó:

Természetesen vannak érdekcsoportok. Megy is a harc.. Viszont erre van az állam, ezeket a csoportokat szabályozza. Sok helyen már felismerték, hogy a "mi nyerjük a legnagyobbat" rövid távon még csak-csak működik, de hosszú távon leggyakrabban éppen ellenkező hatást vált ki. Magyarországon jelenleg mindenki a maximumot akarja realizálni, úgy mint a szolgáltató, vagy a másik oldalon Mari néni.. Mert ugye az, hogy mi lesz hosszú, vagy középtávon jelenleg a "majd lesz valahogy" gondolatvilág van.. Kb hasonló a helyzet, mint amikor gyerekeknek adunk egy bazi nagy zacsi cukrot, elmagyarázod nekik, hogy ezt osszák be pl egy hétre. mert több nincs.. A gyerekek 70% felfalja a cuccot első nap. 30% meg hagy valamennyit.. Másnap a kölkök 70% sírni fog bezzeg Pistikének ma is van cukra, mi is kérünk! Ha szigorú vagy akkor nem adsz nekik, és a következő héten a "spórolási" arány javulni fog.. Ha viszont engedékeny vagy, akkor megb****d! Na kb ez megy magyarországon időtlen idők óta.. A fityusz erre rakott rá 2 lapáttal..

das boot 2014.01.04. 11:39:57

@ati27: a szolgáltató milyen maximumot akar realizálni? Mint az RWE, ami romhalmazból varázsolt felújított erőművet? Az E.On, ami beleöntött 400 millió eurót egy gönyűi erőműbe, ami ma Európa egyik legtisztábban és legnagyobb hatásfokkal üzemelő fosszilist tüzelő erőműve lehetne, ha nincs a kormány áramimportra és rezsicsökkentésre épülő energiapolitikája?
Hasonlíts össze egy MVM által fenntartott villamoshálózatot, és mondjuk egy E.On által üzemeltetettet, és nézd meg, mennyit költöttek fejlesztésre, és mennyit rendszerkarbantartásra.

midnight coder 2014.01.04. 11:43:23

@déjá vu39: A matáv a gengszerváltás után 1-2 évvel kihúzta a kábeleket és lecserélte az ipartörténeti múzeumból szalasztott magyar telefonközpontokat, ez tök jó, de kb. azóta is ugyanazok a tyúkbelek lengedeznek az oszlopokon amit akkor kihúztak. De én elsősorban energetikára gondoltam, attól valahogy nem tartok hogy itt 10 éven belül gond lenne a mobilnettel, vagy hogy bármelyik szolgáltató veszteséges lenne, hacsak nagyon el nem kúr valamit.

ati27 2014.01.04. 11:52:25

@midnight coder:
Már gond van a mobilnettel.. Magyarországon bazi drága..

Mr. Mojo 2014.01.04. 12:03:47

Nagyon félek, nekünk borzasztó ez a rezsicsökkenés, én többet szeretnék fizetni annak a szolgáltatónak, aki így is tripla haszont fölöz le. Nem akarok úgy járni, mint az argentinok, vagy akár új-burundi lakosai. Pedig holokauszt vár ránk, ha továbbra is olcsóbbak lesznek az árak, akkor meg főleg, ha nem a nyomorék ballib faszok jönnek vissza. Köszönöm az előre csomagolható válaszokat, hogy "narancsos birka", meg "ostoba vagy, nem látod át" - amely azt jelenti, hogy "ostoba vagy, mert mi mindent jobban tudunk", meg, hogy fideszes, nem érdemes vitatkozni vele... Túl vagyok ezen, ezek hatására valószínűleg biztosan elmegyek szavazni, bár a békevonulgatás helyett, és tarkón lövöldözném a fajtátokat.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2014.01.04. 12:07:39

@vuvuvu2: A vízművel kapcsolatban annyit mondanék, hogy pont akkor vásárolták őket ki, mikor már nem volt elodázható a fejlesztés. Addig lapátolták kifele a pénzt, majd szépen kifizették őket. Gyakorlatilag visszakapták a tőkéjüket, a profitot pedig megtarthatták. Akinek ez nem büdös, az magára vessen.
Mindig a mi érdekünkben történik minden, mikor eladják az is, mikor visszaveszik az is, közben a köz folyamatosan pénzt bukik. Ha állami/önkormányzati tulajdonba kerül és nonprofit társasággá alakítják a közműveket, az nem jelenti azt, hogy ne tudnának belőle valag pénzt kivenni a maguk részére.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 12:55:38

@Sírköves Slomó: Arra azért kíváncsi vagyok, amikor leromlik a magyar villamosenergia hálózat, aztán már nem lesz alkalmas a nemzetközi hálózatra. Aztán szétkapcsolják a cuccot, se export se import, mi meg majd itt örülünk a nagy szabadságnak a sötétben. :)

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 13:00:27

@Mr. Mojo: Konkrétan melyik fölöz le tripla hasznot? És minek a tripláját? Mennyi a szimpla? Vagy ezt csak hallottad Viktoréktól? És még csodálkozol, hogy ostobáznak mások?
Narancsos birka, ostoba vagy, nem látod át.

Szociknak vége 2014.01.04. 13:00:42

@Madnezz: Hülyeségeket dumálsz. A vízmüvek ma egy nyereséges közcég. Vietnamban a főv. vizmü dollármilliós fejlesztéseket csinál úgyhogy még exportál is.

Szakura 2014.01.04. 13:01:32

@Mr. Mojo: majd felfogod, ha ugyan ma még 10 százalékkal kevesebbet fizetsz, de jövőre 100-zal többet.

Szociknak vége 2014.01.04. 13:02:05

@Miazmás: Ezeket már a 4 évesek se hiszik el a törökzsoltinak, túl régóta várja az apokalipszist ami mindig most jön.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 13:05:27

@Brúsz Pringstein: A gond hosszútávon jelentkezik. Persze úgysem hiszed el. Az az érdekes, hogy ha valami 10-ből 10-szer nem jött be, a fideszesek akkor is meg vannak győződve, hogy nekünk pedig fog. Gyönyörű. Egyébként már most rendesen esnek vissza az energetikai befektetések. De biztos igazad van, mert Viktor mondta.

Szociknak vége 2014.01.04. 13:08:05

@Miazmás: Hosszútávon szépen eladják az államnak a közmüveket.

A fidesznek pedig minden bejött, az ellenzéknek semmi egy szavukat nem hiszi el senki és ez igy is marad. Ennyike

DezInf 2014.01.04. 13:15:30

@Sírköves Slomó:

Bacod, lenni roman vendegmunkasz nem becellnyi magyar?
Mennyit kapc amennyiért érdemes?

Sok eszeddel mennyé malvinas, hirdessed ott is a zigét.
Lehet birkapasztorok veled fognak rugbyzni, esetleg etetnek meg prérifarkaszt.....

DezInf 2014.01.04. 13:28:53

@Brúsz Pringstein:

Biztos lenni igazad. Nágy igazad!
A zállam megvenni közműveket jó pínzé.
Veszi meg hitelre, mert kassza lenni üres.
Aztán venni meg bankokat is, mer azok is rezsicsökkenve húznak el melegebb égtájakra ....
Azokat miből venni meg?- csak nem hitelből?
Melyik bank ad hitelt bankvásárlásra meg venni közbeműveket?
Azok amellikek húzni el délre?
Áááááá, azok nem lenni annyira hülyék!

Állomadóssággal mi lenni? Emelkedni csillagos ég?

Ez lenni tartós gazdasági fejlődés alapja?

A rezsimcsökkentegetés növelni kereslet. Boltos hozni be több áru külföld. Rezsimcsökkentés termel munkahely külföldnek?
Aztán menni oda magyar munkanálküli éhbérért?

Mikor fog ürülni ki ország?
Aki ittmarad annak annyi?

Szociknak vége 2014.01.04. 13:32:59

@DezInf: adósság csökken

bevándorlás van nem kivándorlás hvg.hu/itthon/20140102_Orban_level

GDP nő
munkanélküliség csökken

ennyi

DezInf 2014.01.04. 13:40:29

@Brúsz Pringstein:

Te lenni nagy varázsoló!
Nem jártál london, nem is voltál külföld.
Ott tolong a sok magyar arra várva hoty rátok savazhasson....
Munkanélküliség csökken, mert menni külföld keresni munka ( ezért kellett volna menni london és látni ) aki meg kiesni munkanélküli ellátás oszt munkája sincs az kiesni statisztikából is.

Ennyit statisztikáról meg misztifikácijóról ......

Inkább kérdezni meg apeh, hányan fizetni adót és abból hányan vallanak be külföldről szerzett jövedelem ........ ja az lenni adótitok mert akkor statisztika humbug ..... naugye ...

Bevandorlás meg annyi, hoty jönnek onnét ahol élet rosszabb, vagy vesznek állompolgárság jópénzért mert gazdag és égni lába alatt talaj ..... jönni majd orosz maffija is, pénz van ....

DezInf 2014.01.04. 13:46:40

@Brúsz Pringstein:

Ne akarj beszervezni magyar csapat ... lerágott csont .... utálok menetelni .. csak ha fizetni meg és lenni értelem ...
... ráadásnak ez paramiliterrális milícija, azok meg a salak ajja ..... kevereggyen velük a földigiliszta meg az undok vakondok ....

G. Wolf 2014.01.04. 13:49:56

@bkkzol: Pont hogy nincs igazad, sem az elmélet (kapitalizmus, libertarianizmus) sem pedig a gyakorlat (bkv, máv) nem igazolja...

Az meg mi hogy 400%-os profit? Mert az energetikai cégeknél ez pont hogy nem igaz, maximum az hogy a bejövő áram árát 4x-esérét értékesítik, de kiadás és a bevétel különbsége az még nem adja meg a profitot, mert közé ékelődik még a "csúnya" költség. Ez az amit az "egyszeri" ember nem lát, csak hogy jaj megveszi 1-ért és jaj eladja 5-ért, és a köcsög keres rajta négyet... az hogy van rajta 3 költsége még, és akko tulajdonképpen jó ha 1-et keres (amúgy még ez is szép mert 25% ami azért jónak mondható... Egyáltalán nem "pofátlan extra haszon". Ilyen pofátlan extra hasznok max a startup-ok környékén vannak, amik meg pont az ilyen államosító magatartások miatt nem fognak ide jönni (egy google/fb/microsoft/stb...) nem fogja kockáztatni hogy őt államosítsák...

És amúgy is megérdemli Mo is hogy argentíni útra jusson, ha az emberek szándékosan eltakarják a szemüket, nem hajlandók hinni 40 év tapasztalatának hogy az állam rossz gazda (államszocializmus). Ha ezek után még mindig "atyáskodó" államot akarnak, a helyett hogy inkább öngondoskodást választanák, ha az emberek tapsikolnak amikor elvesznik a jövőre félre tett megtakarításukat, akkor ez az ország megérdemli ezt a rendszert, megérdemli hogy legyenek áram kimaradások, vagy egyéb közszolgáltatások leállása (a 3-as metró már nagyon szép példája ennek, szinte nincs hét hogy valami baj ne lenne), megérdemli a közmunkásokat, az elszegényedést, és a felső kormánypárti 1-2-3% gyarapodását.

Az értelmiség és a vállalkozók meg szépen elhúznak külföldre és ott gyarapítják az országot (persze bele lehet őket számolni a munkavállalókba, de egy fillér adót nem fizetnek ide, úgyhogy max statisztika hazudás), maximum azoknak is egy része fog "hőbörögni" hazaszeretetből, a többiek meg szépen (és érthetően!) elasszimilálódnak.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2014.01.04. 13:56:13

Igen, sajnos ez lesz. Ha az SZDSZ-MSZP-IMF pártszövetség maradt volna hatalmon, akkor nem lenne ez. De Orbán mindent rosszul csinál.
Orbán olyan erős és okos, hogy a több százezer magyar diplomás értelmiségi se tud ellene semmit se tenni.

Zakk (törölt) 2014.01.04. 14:03:06

Ha mindenképp apokalipszist akarsz vizionálni kis köcsög akkor vigyázó szemed Görögországra vesd.. Mert ha szocialista vagy a libsikkel vegyes kommancs koalíció vezetné még az országot akkor rég görög sorsra jutottunk volna

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 14:04:21

@endike: Valóban okos, bár a ti megvezetésetekhez nem kell sok ész. Nektek elég a nemleszünkgyarmatrohadtmultikcsúnyabankokbékemenet.
Ahol ennyi nézője van a Barátok köztnek meg a Jóban-rosszban-nak....
Különben meg senki nem mondta azt, amit te leírsz. Persze érvek nincsenek, csak ilyen odavetett félmondatok. Legyen neked negatív fizetésemelés, ha már a negatív növekedés is növekedés, te ostoba.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 14:06:38

@Zakk: Hé, nagy köcsög! Oszt ki is beszélt Görögországról és mi is lett utána a forinttal? Ja, hogy az sem a baloldal volt. Öngól. Egyébként ezzel most mit akartál mondani? Vagy ez csak olyan ideböffentett valami?

komplikato 2014.01.04. 14:06:44

@citrix: A "rezsiben" az áfa a legkisebb adótartalom és ez a nem mindegy ... ettől még igazad van, csak a többi adót sem ártana. Az "extraprofit" ugyan is állam bácsi zsebébe megy, így ha megvakarjuk kinek az érdeke a magas ár, hát izé.

komplikato 2014.01.04. 14:09:35

@Zakk: Görögország pont olyan rossz példa a hazaival szemben, mint Argentína vagy Izland. Másrészt a görögöknek olyan nagyon nagyon rossz így most az életszínvonala a sok megszorítás után hozzánk képest .... ööö , várjunk csak! A lakosság több mint fele a fél kezét adná azért a gagyi életszínvonalért ami még mindig van ott.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 14:12:39

@komplikato: Az MVM az extraprofitból meg Ákost és Balás Fecót támogatja.... Mókás. :)

komplikato 2014.01.04. 14:13:45

@Madnezz: Beszéljünk a pécsi vízműről. Mennyi veszteséget fizetnek ki a helyi adófizetők miatta évente? 5 milliárd?

Vagy tegyük fel a kérdést, ha a gonosz szolgáltató 2 forintot kap az áram árából kinek és hova megy a többi 43? És akkor WTF "extraprofit"? Miért van az energia hordozók árában 60-70% ADÓ? Ha az energia árak HATÓSÁGI árak voltak sok sok éve, akkor miért 2013-ban jutott eszébe állambácsinak a 2010-es szintre való süllyesztésük? Miért emeltek közben? Ha ennyire az államnak kell belenyúlnia az árakban, akkor Csehországban piaci verseny okán miért estek az energia árak beavatkozás nélkül?

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2014.01.04. 14:14:36

Szent Isten, minden fideszes troll idegyűlt! Jöttek megvédeni a rezsicsökkentést... Ha a Fidesz meg akarja szüntetni a tőke profittermelő képességét, akkor le kell lecserélnie az emberiséget, vagy keresni egy másik bolygót!

komplikato 2014.01.04. 14:15:13

@Miazmás: Na ja, az állami MVM a 2013 januári "rezsicsökkentés" előtt emelte a tranzit díjat a szolgáltatóknak. Az MVM "extraprofitja" ami folyamatosan nő három éve. Érdekes módon rezsiharc közben is. Ki érti ezt? Gondolom olyan kifizető hely haveri köröknek, mint a BKK/BKV vagy a MÁV.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 14:17:53

@komplikato: Meg az MTVA, ugye. Évi 70 milliárd....

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 14:19:24

@Madnezz: Most valahogy nem olyan aktívak a trollok. Nem is értem.

bkkzol 2014.01.04. 15:09:49

@Miazmás: Fiad a Bajnai Pajtás! Az elmúlt 3 választáson nem szavaztam a FIDESZ-re. Valószínű annyi az agyad amennyi az üzenetből kivehető.

dr. Trebitsch 2014.01.04. 15:13:29

Lehet ezt másképpen is nézni, és akkor nem kell az argentin helyzettel kapcsolatot keresni. Úgy látom, hogy ez egy nagyon jó lépés s FIDESZ részéről... mindhatnám zseniális, ha a hatalmon maradást vesszük fő célnak. Az energiaárak 15-25%-ot esnek világszerte, a gázra még a gonosz német cég alkudott 20% csökkenést ez évre. A FIDESZ lapaktált a nagy cégekkel... nem kell a teljes árcsökkentést átadni a lakosságnak, csak kicsit kevesebbet. Ti is jól jártok, mi meg úgy állítjuk be, mintha mi csökkentettük volna az árat. viszont ti viszonzásul ordítsatok, hogy tönkrementek, mert ezt a mi népünk nagyon szereti hallani...

bkkzol 2014.01.04. 15:16:12

@déjá vu39: Németországban, Franciáknál moért nem lehet magénkézban a stratégiai energia és víz, csatorna? A magyar privatizáció azt jelentette, hogy nyugati állami cégek vették meg. Norvégiában miért működik az állami energia szektor. Nincsnek magáncégek a kőolaj kitermelésben, illetve kis százalékban erősen korlátozva. Talán komcsik? Le is van pattanva az ország rendesen és kezét lábát összetöri, hogy az EU-ba jusson.

bkkzol 2014.01.04. 15:21:16

@G. Wolf: dolgoztál már üzleti szférában? Ekkora stabil felvevő piacnál mekkora összeg a 30% profit tisztán? Ha nem 400% a profit hanem 400% a szorzó és nem marad meg nekik tisztán 200% akkor vagy csalnak vagz hülyénak néznek.

Kard 2014.01.04. 15:32:25

@bkkzol: Simán butaság amit írsz. 8%-os garantált profitja volt az összes szolgáltatónak. Ez annak fényében, hogy a 10 éves államkötvény 5-6% 2-3%-os "extraprofit". Csak megjegyzem az árban amit fizetsz 27% áfa van. Tehát a cég rátesz 8%-ot és 27%-ot állam.

komplikato 2014.01.04. 15:33:35

@bkkzol: Működő gazdaságot összehasonlítani a félig hulla magyarral? Biztos van a németeknél is korrupció meg protekció, de biztos nem ilyen pofátlan mértékben. És ott energia vagy vízellátó céghez nem a Gizikét fogják főnöknek beültetni, mert a haveri polgármester felesége és még csak 5 "állami" cégben vezető, mint pl. Pécsen. És akkor lehet ha néhány ember ÉRT is hozzá, nem szabják el?

Zakk (törölt) 2014.01.04. 15:33:47

@Miazmás: azt te büdös paraszt hogy amíg görögöknél a következő 60 évben mindenki IMF adósságot fizet, miközben belepofáznak a belügyeikbe, addig itt IMF nélkül sincs összeomlás és nem mondják meg neked hogy mondjuk fizess ingatlanadót és 35% szja-t.
Jó lenne végre ha kipusztulnátok ebből az országból végre..mert ti vagytok az egyetlen öngól faktor.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 15:35:09

@bkkzol: De a hülye akkor ezek szerint áll, mert azt nem kérted ki magadnak. :) Persze abból a hozzászólásomból sem cáfoltál semmit, érveket még mindig nem kaptam. Hát, ez van.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 15:43:20

@Zakk: Na, felébredtél? Megint az IMF-duma? Mert az egy számon kérhető, reális tervet kér, hogy tényleg vissza tudod majd fizetni a hitelt? Azok a mocskok! Akkor eztán tőled fogok kölcsönkérni, mert biztos odaadod a pénzedet akkor is, ha előre látszik, hogy nem tudom majd visszafizetni. Szép. Nekünk inkább magasabb kamatú hitel kell a piacról, különben még nem tudnánk stadionokat építeni akkor, amikor az iskolákban szénszünet van. Meg nem kapnánk hitelt az ilyen ötletszerű gazdasági intézkedésekre, meg a Közgépre stb.. Meg az év közbeni adóváltozásokra. Javaslom, hogy menj ki majd a békemenetre, oszt békésen, kidagadó erekkel üvöltsed a legbékésebb magyar (Bauer Zsolt) társaságában, hogy NEKÜNK MAGASABB KAMATÚ HITEL KELL! Te is biztosan így csinálod a magánéletben, nem? Hiszen ez az ésszerű.

taga20 2014.01.04. 15:44:55

@Zakk: lehet hogy most megzakkansz, de én évek óta fizetek ingatlanadót. max. építményadónak csúfolják, te szerencsétlen:)

J.László 2014.01.04. 15:56:21

Egyszer még begolyóztok a rezsitől, figyeljétek meg.

Egy másik index.hu-ra tett blogon azon háborogtok, hogy miért olyan drága az ájfón. 2-3 másik blogon meg a hajatokat tépitek a rezsicsökkentés miatt. Ájfónt egyezer vesztek háromévente, rezsit minden hónapban fizettek pupákok.

A libsi persze nem a szigorú következetességéről ismerszik meg.

J.László 2014.01.04. 16:00:10

@komplikato:
Lásd: Berlin-Brandenburgi repülőtér. Vagy: berlini főpályaudvar.

G. Wolf 2014.01.04. 16:01:22

@bkkzol: Tisztán 200% mihez képest? Befektetett TELJES tőkéhez képest? Vagy a megvett és tovább adott termékhez képest, nagyon nem mindegy... De még az utóbbinál sincs 200% tiszta haszon...

Egyszerűen totál irracionális amit írsz... Ahol volna 200% tiszta haszon (még ha csak megvétel-eladást is néznék, a befektetett tőkét nem, de azt is nézni kell) oda tonnaszám tódulnának a befektetők tonnányi pénzzel ezzel lenyomva az árat valós piaci értékre! Ez kb alap közgazdaságtan... Tudod piac, kereslet kínálat...

Zakk (törölt) 2014.01.04. 16:02:28

mit fogsz üvölteni bajnai társaságában? Magasabb adót akarok???? Faszkalap

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.04. 16:04:40

@vuvuvu2: Azonnal üss fel egy szótárat, és nézd meg, mit jelent a rabszolgatartás szó.

Idióta.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 16:05:48

@J.László: Én egyszer sem veszek ájfónt, azért, mert nekem nincs rá szükségem. De ezek szerint te sem érted a lényeget: az jó, ha kevesebb a rezsi. Viszont várhatóan nagyon beszopjuk azért, mert így oldják meg. Példa: A fűtési költséget lehet úgy csökkenteni, hogy a kormány erőből lenyomja az árat, és lehet úgy is, hogy minden lakást leszigetelünk. Szerinted:
- melyik esetben csökken az energiafüggőségünk?
- melyik a hatékonyabb gazdaságilag?
- melyik az, amelyik szélesebb rétegek számára igazságosabb (értsd: ezt inkább szociális alapon kellene csinálni).
- melyik a jobb környezetvédelmi szemszögből?

J.László 2014.01.04. 16:08:14

@Lord_Valdez:
"Sok évvel ezelőtt hívtam fel a figyelmet, hogy az argentin modellt követjük. Persze, kutyaugatás nem hallik az égbe."

Te meg nem értett zseni.

De hogy az a Bogár egy mekkora sügér szobatudós a kutya fáját!

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 16:08:55

@Zakk: Egy újabb érv! Gratulálok! Még nem voltam Bajnai rendezvényen, de ott mikor üvöltöttek kidagadt erekkel? És érveid vannak-e? Tudsz-e okosat is mondani vagy csak büdösparasztozol? Vagy te is érzed, hogy védhetetlen a dolog, csak még küzdesz. Nem lehet jó.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 16:12:25

@Zakk: És ki emelte az ÁFÁ-t? És hány adónk van most, és mennyi volt 2010. előtt? És mennyi volt a forint 2010. április előtt? És a frank? És mindez hogyan hat az energiaárakra és az államadósságra? Hülye-e vagy?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.04. 16:13:24

@Zakk: Nem, az adóemelést is a Békemeneten kell skandálni!

Látom magam előtt:

MAGASABB ÁFÁT! TÖBB ADÓT! ADÓZTASSUK MEG AZ ÁTUTALÁSOKAT! FIZESSENEK TÖBBET A LEGKISEBB KERESETŰEK! ADÓCSÖKKENTÉST A MILLIÁRDOSOKNAK!

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 16:33:08

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Lehet, hogy Zakk úgy tudja, hogy az adókat is a bankok emelték. :) Majd a bajerzsóti megmondja neki a frankot(!) :) Micsoda szójáték! :)

Szociknak vége 2014.01.04. 16:36:00

@Miazmás: csökkent az államadósság
energiaár töredékével nőtt mint az elmut8ban

ennyike

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 16:38:09

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): És még:
ADÓZTASSUK MEG A TELEFONÁLÁST! ADÓZTASSUK MEG A BANKKÁRTYA HASZNÁLATOT! ADÓZTASSUK MEG A CAFETERIA-T! FIZESSÜNK TÖBBET A BOLTBAN AZ E-ÚTDÍJ MIATT! TAPSOLJUNK EL 3000 MILLIÁRDOT!

apro_marosan_petergabor 2014.01.04. 16:40:37

A cikkíró igazi komcsi agitprop módszerekkel operál, ahogy ezt tanulta ő, vagy a felmenői (a foxi-maxin).
A benyesett kiütéses nyomorult gyerek jövőnket akarja jelképezni, s szavazatainkat irányítani áprilisban.

A garantált 8%-os profit az energiaszolgáltatóknak az erőművek elkótyavetyélése idején (igazi, szadeszes "piaci versenyt nyitva"), Horn szerződéseiben, valóban ragyogó megélhetést nyújtott nekik. Ezért bőségesen van mód ebből lefaragni, a rezsicsökkentés keretében. Úgy látom határozott tervek vannak az atomerőmű rekonstruálására, bővítésére (új blokkokkal), nem félünk tehát az energia ínségtől. A klf. panelprogramok pedig az energia takarékosság irányába mutatnak, a fogyasztást csökkentve. A kettő együtt jó irány. A magyar e. energia ellátás stabil, jó minőségű. A szolgáltatókat jobban veszélyezteti a cigányok áramlopása, mint a rezsicsökkentés (aminek mértékét a rezsicsökkentés is - más intézkedésekkel együtt - valószínüleg csökkenti).
A megújuló bővítése is határozott terv - mellesleg uniós elvárás - ezért nem kell félni, "aggódó" cikkeit tovább írhatja, ha lesz még olyan, aki pénzt ad ezért a tevékenységéért.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 16:41:59

@Brúsz Pringstein: Nőtt a munkanélküliség a versenyszférában. Elmaradnak a befektetések. A bankok egyre kevésbé hiteleznek. Az iskolákban szénszünet van. Csúcson a szegénység. 300 körül az Euro. 240 felett a frank. Bóvlik vagyunk. Van, ahol még mindig nincsenek tankönyvek. Kivándorolnak az orvosok.

Ennyike, vagy mondjam még?

taga20 2014.01.04. 16:46:25

@apro_marosan_petergabor: lehet menni a kasszához, felvenni a zsét. üdv. kubatov

Szociknak vége 2014.01.04. 16:46:33

@Miazmás: 'Nőtt a munkanélküliség a versenyszférában.' - Nem nőtt, csökkent.

'Elmaradnak a befektetések. A bankok egyre kevésbé hiteleznek.' - bullshit

'Az iskolákban szénszünet van.' - bullshit

'300 körül az Euro. 240 felett a frank.' - igy van

'Bóvlik vagyunk.' - azok vagytok

'Van, ahol még mindig nincsenek tankönyvek.' - tragédia

'Kivándorolnak az orvosok.' - hülyeség, most kaptak béremelést 5 éve először

'Ennyike, vagy mondjam még?' - csak ha linkkel is megtámasztod

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 16:46:47

@apro_marosan_petergabor: "A garantált 8%-os profit az energiaszolgáltatóknak az erőművek elkótyavetyélése idején (igazi, szadeszes "piaci versenyt nyitva"), Horn szerződéseiben, valóban ragyogó megélhetést nyújtott nekik. "

Hát arról hallottál-e, hogy Magyarországnak nem lett volna miből rendbe tenni az energiaszektort, ami elég szar állapotban volt?

"Úgy látom határozott tervek vannak az atomerőmű rekonstruálására, bővítésére (új blokkokkal), nem félünk tehát az energia ínségtől."

Én úgy tudom, hogy ennyi idő alatt az nem fog elkészülni, ráadásul mire kész, addigra lesz, amit le kell állítani? Akkor hogy van ez?

"A megújuló bővítése is határozott terv - mellesleg uniós elvárás - ezért nem kell félni, "aggódó" cikkeit tovább írhatja, ha lesz még olyan, aki pénzt ad ezért a tevékenységéért."

Hát azt tudod-e, hogy mennyire drága még ez a technológia? És azt tudod-e, hogy nincs még olyan szinten, hogy rendesen ki lehessen használni?
Hát azt tudod-e, hogy mit beszélsz?

komplikato 2014.01.04. 16:51:12

@Kard: "Csak megjegyzem az árban amit fizetsz 27% áfa van"

Az áfa a legkisebb adó ami benne van. :(

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 16:51:24

@Brúsz Pringstein: Hát te mit támasztottál alá linkekkel?

Csökkent a munkanélküliség? Lett sok közmunkás? Mennyiben segít ez a gazdaságon?

Odaírni valamire, hogy bullshit biztos nagyon frappáns, csak arra utal, hogy nem tudsz rá mit mondani. A többit meg csak úgy leszarod? Ja, így könnyű.

Hülyeség, hogy kivándorolnak az orvosok? Ha ennyire nem vagy tájékozott, akkor minek vitatkozol? Azért, mert volt egy fizetésemelés? Hát, az nem minden.

Szociknak vége 2014.01.04. 16:54:00

@Miazmás: rögtön gondoltam hogy csak a bullshitet nyomod

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 16:55:25

@Brúsz Pringstein: Ok. Tényleg valamivel nőtt. Az ígért 1 millióhoz képest nem sok.
Amit nem tudsz megmagyarázni az bullshit? Vagy egyszerűen leszarod?
A te linkjeid hol vannak?

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 16:56:31

@Brúsz Pringstein: És akkor ez mit jelent? Vagy megint csak mondtál valamit? Hogy ne legyen csend?

Szociknak vége 2014.01.04. 16:59:23

@Miazmás: link mire? hogy nő a GDP nő a foglalkoztatottság csökken az államadósság?

köztudomású tényeket a bíróság előtt sem kell magyarázni

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 17:01:17

@Brúsz Pringstein: Hát, ha írtál volna valami értelmeset is, akkor arról beszélnék. De megint alig sikerült a légyfing méretű munkanélküliség csökkenésen kívül. Azt is mikroszkóppal nézzük.:

Nőtt a foglakoztatottsát? - bullshit.

"Az már a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat statisztikájából is kiderült, hogy valamivel több munkaerőigényt támaszt a piaci szektor, ám ez annyira csekély növekedés, hogy a létszámstatisztikákban érdemi fordulatot még nem képes okozni. A KSH által júniusra közölt 1,821 millió alkalmazásban álló legalább 5 főt foglalkoztató cégeknél a versenyszférában előző hónaphoz képest közel 5000 fős növekedést jelent, a tavaly júniusi állapotnál még mindig 1800-zal elmarad a mostani létszám. Ez a mínusz, mióta 2011 végén elkezdődött a lejtmenet, a legalacsonyabb eltérésnek mutatkozik, tehát akár lehetne némi bizakodás is a közelgő érdemi fordulatban, amikor már éves bázison is tudna növekedni a létszám. "

www.hrportal.hu/hr/2010-es-szinten-ragadt-a-versenyszfera-dolgozoi-szama-20130822.html

Szociknak vége 2014.01.04. 17:03:15

@Miazmás: sikerült találnod egy augusztusi cikket?

ami alapján a fideszre kell szavazni? /2010es szinten ragadt.../

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 17:07:21

@Brúsz Pringstein: tenytar.hu/allamadossag#.UsgxWtLuJ8E

Én nem látok itt tendenciát, majd szólj, ha lesz. Akkor emlegesd. Manyuppal együtt sem sikerült igazán.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.04. 17:08:44

@Brúsz Pringstein: Hát, olvasni tudsz-e? Vagy most a dátumokba kötsz bele? Keresgéljen neked a tököm.

Szociknak vége 2014.01.04. 17:17:12

@Miazmás: Mér 2010ben el tudták mondani, hogy a 2009es, 2008as, 2007es, 2004es szinen ragadt a versenyszféra dolgozóinak a száma?

Nem.

komplikato 2014.01.04. 17:23:00

@Brúsz Pringstein: "hülyeség, most kaptak béremelést 5 éve először"

Na persze, pont mint a tanárok. :D
Volt is róla szép cikk, hogy X városból le is léptett szinte összes orvos amikor "emelés" után megkapták a netto 80-100.000-rel KISEBB fizetést. Mert ugyebár (pont mint tanároknál), mindene egyéb juttatást és pótlékot elszedtek.
A buta parasztot (mondom a butát!) meg lehet hergelni, hogy az orvos eddig is többet keresett mint te (mer' persze nem érdemli?!), de most még hőbörögnek fizu emelés után is.
No persze nem mint ha az MTK módosítások miatt egyszeri gyári dolgozó ne szívta volna meg a pótlékok csökkentését, vagy a trükkös munkaidőt (4 műszak, extra túlóra), hogy kb. 20%-al több munkaóráért ne kapjon 15-20%-al KEVESEBB bért.

Szociknak vége 2014.01.04. 17:29:13

@komplikato: Érdekes egy tanár és orvostüntetés nem volt a maszop zászló alatt.

hazudsz

taga20 2014.01.04. 17:34:20

@Brúsz Pringstein: sőt még a vasutasok se sztrájkoltak. persze annak idején gördültek. milyen érdekes.

Amadeus62 2014.01.04. 17:37:11

@Zakk:

Ez konkrétan csúsztatás.

komplikato 2014.01.04. 19:02:05

@Brúsz Pringstein: És még a gazdák se jöttek fel traktorral, ki érti ezt? :D

schomy 2014.01.04. 19:38:44

Nem olvastam minden hozzászólást, de egy kérdésem lenne: arról mi a véleményetek, hogy a szolgáltatók a be nem folyt összeg után is kifizetik az ÁFA-t? Az energetikai szakma kinnlevősége a 100 milliárdot is meghaladja. Ennek legkevesebb 10 milliárd az ÁFA tartalma. Ebből fizetik az állami kiadásokat (nyugdíj, szoc. segély, stb.)azoknak, akik nem fizetik ki a szolgáltatás árát. Ki is a profitéhes? Csak a tőkés, vagy a magyar állam is?

nyman 2014.01.05. 09:30:58

Nemetorszagban is varhatoak aramszunetek. www.napi.hu/.../itt_az_ingyen_aram_johetnek_az...

Ez egy erdekes, elgondolkodtato ok, pont az "ingyen" energia miatt allnak le egyes eromuvek.

Egyebkent mint a villamosenergia, mint a gaz ara csokkent nemzetkozi szinten is. A beszurt cikkben is benne van, hogy pl. No-ban a nagyker ar felere csokkent az elmult 6 ev alatt. Egyebkent meg vannak is ilyen kepek mostanaban itt a f.szbukon is, amibol az jon le, hogy nem a Fidesz erdeme ez, hanem egy nemzetkozi trend.

A nagy kanikulakban nalunk is elofordulhatnak problemak. Lasd pl. www.origo.hu/.../20110712-hetfon-megdolt-az-aram...

De a nagy hideg is okozhat gondot. Most lusta vagyok kiguglizni, de par eve volt, hogy rekord hideg miatt megugrott a fogyasztas, nyugat-europabol nem tudtunk aramot hozni, mert ott is le volt terhelve minden, keleten meg nehany szeneromu nem tudott indulni, mert osszefagyott a szen, igy ott emiatt volt hiany. Az eszakkeleti orszagreszben itt ott megallt az elet par orara.

Tavaly marciusban is volt, hogy a hideg miatt vezetekek szakadtak el, oszlopok doltek ki. Persze a femgyujto cigok rogton meg is jelentek itt-ott, tekertek ossze a kabeleket, igy volt, ahol napokig nem volt aram. De olyan is akad, aki oda porkolodott, igy mar nem lop tobb kabelt.

A napokban volt Kanadaban is nagyobb aramszunet, lasd www.theglobeandmail.com/.../toron.../article16166663/

De egy evtizede volt egy parnapos, ami erinte az USA eszak-keleti reszet, illetve Kanadat is.

Szerintem ez a fajta parhuzam, amit a cikk sugal hujeseg, de mindegyki azt hisz, amit akar.

Ami meg Argentinat illeti, ott no az elnok.en.wikipedia.org/.../Cristina_Fern%C3%A1ndez_de...

Egyebkent nemreg osszeugrott az IMF-el meg az USA-val is, igy nem kell csodalkozni azon a forgatokonyvon, hogy penzugyileg szopatjak, tuntetesek lesznek es elobb utobb el kell tunnie a szinrol.

nyman 2014.01.05. 09:35:10

Bocs, kopiztam az elozot es valamiert lehagyta a linkek veget.

Nemetorszagban is varhatoak aramszunetek. www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/itt_az_ingyen_aram_johetnek_az_aramszunetek.567164.html

Ez egy erdekes, elgondolkodtato ok, pont az "ingyen" energia miatt allnak le egyes eromuvek.

Egyebkent mint a villamosenergia, mint a gaz ara csokkent nemzetkozi szinten is. A beszurt cikkben is benne van, hogy pl. No-ban a nagyker ar felere csokkent az elmult 6 ev alatt. Egyebkent meg vannak is ilyen kepek mostanaban itt a f.szbukon is, amibol az jon le, hogy nem a Fidesz erdeme ez, hanem egy nemzetkozi trend.

A nagy kanikulakban nalunk is elofordulhatnak problemak. Lasd pl. www.origo.hu/gazdasag/20110712-hetfon-megdolt-az-aram-fogyasztasi-rekord-a-nagy-meleg-miatt.html

De a nagy hideg is okozhat gondot. Most lusta vagyok kiguglizni, de par eve volt, hogy rekord hideg miatt megugrott a fogyasztas, nyugat-europabol nem tudtunk aramot hozni, mert ott is le volt terhelve minden, keleten meg nehany szeneromu nem tudott indulni, mert osszefagyott a szen, igy ott emiatt volt hiany. Az eszakkeleti orszagreszben itt ott megallt az elet par orara.

Tavaly marciusban is volt, hogy a hideg miatt vezetekek szakadtak el, oszlopok doltek ki. Persze a femgyujto cigok rogton meg is jelentek itt-ott, tekertek ossze a kabeleket, igy volt, ahol napokig nem volt aram. De olyan is akad, aki oda porkolodott, igy mar nem lop tobb kabelt.

A napokban volt Kanadaban is nagyobb aramszunet, lasd www.theglobeandmail.com/news/toronto/toronto-hydro-says-all-power-outages-restored-as-new-reports-of-blackouts-emerge/article16166663/

De egy evtizede volt egy parnapos, ami erinte az USA eszak-keleti reszet, illetve Kanadat is.

Szerintem ez a fajta parhuzam, amit a cikk sugal hujeseg, de mindegyki azt hisz, amit akar.

Ami meg Argentinat illeti, ott no az elnok.en.wikipedia.org/wiki/Cristina_Fern%C3%A1ndez_de_Kirchner

Egyebkent nemreg osszeugrott az IMF-el meg az USA-val is, igy nem kell csodalkozni azon a forgatokonyvon, hogy penzugyileg szopatjak, tuntetesek lesznek es elobb utobb el kell tunnie a szinrol,

nyman 2014.01.05. 09:36:23

Meg az jutott eszembe, hogy az USA egyes reszein harmada az elektromos energia ara, mint nalunk. Illetve sokak szerint ez az egyik szerencseje a gazdasaguknak. Pedig ott magasabbak pl. a berek.

Ott jo nehany allamban non-profit formaban es kozossegi kezelesben van a rendszer, lasd pl. en.wikipedia.org/wiki/Long_Island_Power_Authority

Vagy az ottani MVM-nek megfelelo szervezetek en.wikipedia.org/wiki/ISO_RTO

"ISOs act as a marketplace operator in wholesale power, resulting from FERC order No. 888. Most are set up as nonprofit corporations using governance models approved by FERC and/or regional or local commissions."

Ami erdekes volt, nehany eve, pont azokban az allamokban emelkedet a villamosenergia ara a legjobban, ahol a privatizacio mellett dontottek, es ezeken a helyeken kezdottek el a muszaki problemak nagyszamban.

Tudom, a fenti dolog furcsa, igy nalunk a mainstraem libsi sajtoban nem szoktak ilyenekrol irogatni. Az USA gazdasagat eleg furcsa osszekotni non-profit szervezetekkel, foleg egy ilyen agazatban.

Az atomenegia termelesenek koltsegei is lenyegesen alacsonyabbak, mint nalunk. Persze ott nem szarakodnak a nuklearis hulladekkal tul sokat, igy annak a koltsege nem jelentkezik. A kieget futoanyagot megveszi/megkapja a hadsereg, mivel az egyeb tulajdonsagai jok a lovedekek gyartasahoz. Utana ezt szetlovoldozik itt ott. Szerbiaban is megugrottak a rakos esetek szama, de Iraqban, Afganisztanban az utobbi evekben eleg durva a helyzet, mar ami a szuletesi rendellenessegeket illeti. Lasd www.google.hu/search?q=depleted+uranium+iraq&newwindow=1&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=xhXJUqycLo-rhAeK9ICABg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1538&bih=814

Persze errol is kuss van sok helyen.

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.05. 11:33:34

A túlnépesedést kell megoldani, és akkor veszélyes vegyszerek nélkül is lehet eleget termeszteni. Persze ezt csak az egész világon lehet, mert az országok gazdaságai egymástól függnek, így aki először kilép a mókuskerékből, az éhen hal. Ha mindez sikerül, akkor viszont nem lesz sem áram, sem olcsó teszkós zöldség-gyümölcs, sem iPhone, sem számítógép, sem áram. Az ember hülye, és egy folyamatos bővülésre építő gazdasági berendezkedést épített ki, ami arra az ostoba felvetésre épít, hogy vannak végtelen erőforrások. Hát nincsenek, mert minden véges, és jó lenne, ha ezt végre mindenki belátná. Még az atomenergia a leginkább fenntartható, de azt sem mondhatjuk ugye tisztának. A rezsicsökkentést meg ne hasonlítsuk az argentin helyzethez, mert míg itthon az extraprofit vezérli őket, addig ott kicsit szarabb a helyzet, mert silány a hálózat. Nálunk az előző kormányzatokkal kötött megállapodások alapján veszteséges közművekből visznek milliárdokat Nyugatra (pl a folyton az atomenergia miatt pattogó, Németországban azt betiltató, majd nekik atomenergiát exportáló franciákhoz).

Amúgy minden kornak megvan és megvolt a maga apokalipszise, aztán mégis itt vagyunk. Hülyeség az egész.

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.05. 11:44:27

@apro_marosan_petergabor: Amúgy a panelosok kapják be! Fél Budapest összeomlik, de az egyéb társasházban élők, és a családi házasok szponzorálják a lusta prolik korszerűtlen, rég bontásra szoruló betonkockáinak komfortossá, széppé tételét? Lenne egy-két keresetlen szavam a kormányhoz emiatt a szavazatéhes döntés miatt. Tudom, hogy sok az olyan takony proli, aki emiatt vallást is változtatna, de ez már tényleg több a soknál.

apro_marosan_petergabor 2014.01.05. 12:29:45

@Miazmás:
- Az energia szektor nem volt rossz állapotban
- Ha tetszik, ha nem tetszik, a megújulónak fejlődnie kell, no other way
- Barátocskám, tudom, mind a megújuló mind a hagyományos helyzetét - mert ez a szakmám....:-), de Te tudod-e?

szmoker (Homo Trollicus) 2014.01.06. 18:40:31

@Dr. Valentin Narcisse: azt ugye vágod, hogy a lusta prolik évtizedekig fogják fizetni a részleteket?

Úgy vagy te doktor, mint a smittpaja :)

Bolshevik 2017.10.04. 09:46:34

Alyaly gyerekek látom ez egy régi blog! Most már nem eszt kel mondani hogy tönkremegy az ország a rezsicsökentés miat, hanem aszt kel mondani hogy miért nem csökentete joban!

 
 
süti beállítások módosítása