A Mikulás kinyírja a bolygónkat

PPJ         2009.11.26.

- Anyu, mit hozott a Mikulás?

- Nem láttad, kislányom? Ott van a csizmádban!

- Egy darab almát és némi diót?

- Igen, kislányom! A Mikulás környezettudatos lett. Semmilyen csomagolóanyagot nem használ, nem hoz külföldi gyümölcsöt, nem hoz olyat ami az adott évszak idényén kívül lenne, nem hoz műanyag játékot, nem hoz glükóz-fruktóz sziruppal töltött kakaós-ételbevonót alumíniumba csomagolva... érted, kislányom?! Semmit nem hoz, ami ne lenne amúgy is!

- Értem mami. Sajnos ez van, mami. De örülök, hogy vagy nekem, mami!

http://www.treehugger.com/large-cargo-ship-pollution-smoke-photo4.jpg

"Nem cuki rénszarvasok, hanem a füstokádó hajók hozzák Európába az ajándékokat. Tizenhat ilyen óceánjáró annyit szennyez, mint a világ összes autója.

 

El lehet felejteni a romantikus meséket, hogy a Jézuska, a Télapó, vagy valami földönkívüli lény hozza az ajándékokat. Évente több tízezer ember hal meg az áruszállító hajók mérgező füstje miatt." - forrás és bővebben az adatokról -> Index

         11 hozzászólás

Címkék: tudomány természet környezet fenntarthatóság

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr681554363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clockworkorange 2009.11.27. 11:20:42

ezen a hajo / auto arányon igencsak meglepodtem, marmint a szennyezest illetoen..

kitalaltam egy jo megoldast:

ami van hatalmas nagy úszó szemettenger az oceanban azt kene osszegyujteni es azokat elosztogatni a gyerekeknek.

'nezd csak kisfiam itt ez a szep pet palack, egyenesen az oceanbol, a mikulas horgaszta ki neked'

rofl

Avatar 2009.11.27. 11:50:13

"- Értem mami. Sajnos ez van, mami. De örülök, hogy vagy nekem, mami!"

LOL. :) Te ismersz valódi gyerekeket? Azok szerinted ilyeneket mondanak, így viselkednek?
Első körben kiverné a hisztit, második körben sírva mesélné, hogy bezzeg a csoport/osztálytársai mi mindent kaptak a Mikulástól...

Mellesleg azzal egyetértek, hogy irgalmatlan pazarlással jár együtt a karácsony környéki ajándékozósdi.

clockworkorange 2009.11.27. 11:53:55

én amugy j.diamond-osszeomlas c. konyvét rendeltem a jezuskatol ( es talan az a konyv sose latott oceanjaro hajot)

bar én mar semmibe se vaok biztos.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2009.11.27. 12:44:46

@clockworkorange:

Nézd kislányom: szemét! Ezt mind mi termeltük :D Barátkozzatok össze: a következő 4000 évre még nálad marad :D

PPJ · http://greenr.blog.hu 2009.11.27. 12:46:51

@Avatar:

Persze. Tudom, hogy egyetlen gyerek se mondana ilyet. A szülők nem szeretik a gyerekeiket és a gyerekek se a szüleiket.

Idill amit ábrázoltam: ha ilyen szinten lesz egy szülő és a gyereke is (mert a leírt párbeszéd nem teljes képtelenség!) akkor tényleg az "ésszerű" fogyasztás helyett a szeretet fog eljönni!

PPJ · http://greenr.blog.hu 2009.11.27. 12:49:21

@clockworkorange:

Az nagyon jó kis olvasmány lesz! Gratulálok!

Bár én a "Mit találtam Dundika jobb orrlukának közepén? című sztárceleb-regényt is ajánlottam volna, csak a hasonló mélységek (hehe-hihi) miatt...

clockworkorange 2009.11.27. 13:10:54

mondjuk ha már szóba hoztad ezt a celeb dolgot, vmelyik altalad linkelt videoba (ami ilyen mentsunk meg a bolygot osszejovetel volt) szoval ott volt ez a Bódi Szilvi mint nagy klímaharcos,és magyarázta a dolgait. (eleve szomoru h ilyen celebeket kell felkerni arra h befolyásolni probaljak az embereket) aztán meg sztem hazamegy a pöfögö kis(?) kocsijaval, zuhanyzas helyett telenyomja vizzel a bazinagy kadjat, stb stb. szoval itt azer a hitelesseg sokat szamitana, dehat ezt csak az fogja megtudni aki ismeri öt..

termeszetesen nem akarom bántani az ilyen hazai 'hiressegeket', mer mondjuk egy hasonlo nyugati celeb-nek valszeg megnagyobb az okologiai labnyoma, de az olyanok ne is papoljanak a klimavaltozas fenyeben..

dundikaval pedig szivesen vegigolvasnam a konyvet :P

clockworkorange 2009.11.27. 13:12:11

most latom h utolag nem lehet szerkeszteni a hsz-emet, namindegy..

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.30. 11:53:30

nagyon tetszik!tök igaz, és tök jó!

PPJ · http://greenr.blog.hu 2009.11.30. 11:57:17

@Kontárblog:

Köszönöm! :D

Majd a karácsonyi "minek is kell a mi nyugati-keresztény kultúrkörünkben egy fában látni a megváltót?" posztot figyeld :D

Addig is, minden jót!

 
 
süti beállítások módosítása