Dunakeszi-tőzegtavak 35 - Újra támad az Auchan!

PPJ         2010.09.15.

Tegnap, azaz 2010. szeptember 14-ére rendőrségi kihallgatásra kapott idézést a www.tozegto.freeweb.hu kezelője dr. Kriska György, az ELTE biológusa. Az AUCHAN MAGYARORSZÁG Kft. rendőrségi feljelentést tett a honlapon szereplő ál-reklámújság miatt.

http://elolanc.hu/images/stories/karikatura/A5_alujsag.jpg

Rágalmazás és becsületcsorbítás a vád. A rendőrségi feljelentést megelőzően az ál reklámújság megjelentetésével kapcsolatos kifogását a francia érdekeltségű cég semmilyen formában sem jelezte a honlap regisztrálójával, holott erre a honlapon szereplő mobiltelefon számon és ímélcímen is lehetősége lett volna.

Ebből is nyilvánvaló, hogy a rendőrségi feljelentés célja, nem a hipermarketet ért általuk becsületcsorbításnak és rágalmazásnak vélt állapot megszüntetése, hanem a dunakeszi láp megmentéséért létrejött civil összefogás elleni bosszúhadjárat kiterjesztése volt. Még a tegnapi nap folyamán eltávolításra került a kifogásolt reklámújság a kihallgatás után, amely a BRFK VIII. kerületi Rendőrkapitányság, Bűnügyi Osztály, Gazdaságvédelmi Alosztályán történt. Egyes meg nem erősített információk szerint, amikor az Auchan megtette a feljelentését, a rendőrség visszadobta azt, azzal hogy nem történt bűncselekmény, minekutána az Auchan fellebbezett és a bíróság kötelezte a rendőrséget a nyomozás lefolytatására, jelen pillanatban pedig folyik a nyomozás.

Az utóbbi néhány hónap eseményei nyomán nyilvánvalóvá vált, hogy a tőzegláp elpusztítására szövetkezett ellenfeleink (volt tulajdonos, Dunakeszi polgármestere, Auchan) a terület beépíthetőségét előkészítő új eljárások indításán túl bosszúhadjáratot indítottak a civil összefogás résztvevői ellen is (A Dunakeszi Tőzegtó Környezetvédelmi Alapítványt 3 beadványban is megtámadták az utóbbi időben). Az Auchannak sikerült elérnie, hogy a láp kiterjedésének a megállapítása csak a kisebbik lápterületre terjedjen ki, ami aggodalmaink szerint előkészítheti a nyugati rész beépítését, ami a teljes láp pusztulásával járna!

Harcostársak: a bojkott az Aucahn ellen még nincs visszavonva, az  asztalra elénk dobott mocskos kesztyűt fel kell venni, mert

ÚJRA TÁMAD AZ AUCHAN!

 

eltavolitatta.jpg

         72 hozzászólás

Címkék: botrány bojkott auchan dunakeszi parkoló beépítés láp kötevife tőzegtavak oktvf

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

· 1 trackback         

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr992299190

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fizetnek-e adót a multik? 2010.09.16. 09:15:04

"Bezzeg a multik, százmilliárdokat kivisznek az országból, és nem fizetnek adót!" - de sokszor lehet ehhez hasonlókat olvasni! De vajon igaz-e ez az állítás? Vizsgáljuk meg a kérdéskört pár általam kissé önkényesen kiválasztott, külföldi tula...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bagamoyo 2010.09.16. 07:13:13

Szerintem itt a madaras teszkó védekezik, nem támad. De ettől még bekaphatják! A lóét.

Taligamajom 2010.09.16. 07:14:21

A hülye barmai... Ezzel a feljelentősdivel is csak a nyilvánosság erejét növelik.
Döbbenetes hogy ilyen történhet ma Abszurdisztánban.

Amugy ott van a a telkünk. :(

négykarika 2010.09.16. 07:14:30

Szerintem ötletes.
Ne hagyjátok!

Balangó 2010.09.16. 07:14:37

Szerintem az Auchan öngólt rúgott.

179. § (1) Aki valakiről, más előtt, a becsület csorbítására alkalmas tényt állít vagy híresztel, vagy ilyen tényre közvetlenül utaló kifejezést használ, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
182. § (1) A 179-181. §-ban meghatározott bűncselekmények miatt nem büntethető az elkövető, ha a becsület csorbítására alkalmas tény valónak bizonyul.
(2) A valóság bizonyításának akkor van helye, ha a tény állítását, híresztelését, illetve az arra közvetlenül utaló kifejezés használatát a közérdek vagy bárkinek a jogos érdeke indokolta.

Kriska György lehetőséget kapott arra, hogy egy eljárásban bizonyítsa azt, hogy amit állít, az valós.

Márpedig tudja bizonyítani, hiszen ott tényleg van egy láp. Ha a Magyar Tudományos Akadémia véleménye nem elég a Rendőrségnek, akkor nem tudom, mi lesz elég.

Botrány, amit az Auchan művel. És közben az a brutális álszentség, hogy állatokról nevezi el a parkolója részeit!

ladarp 2010.09.16. 08:45:04

Egyetértek. A budaörsi Auchan is lápra épült. Azóta se halak, se békák, se gólyák...

nemezisazis 2010.09.16. 08:45:06

ez nem az auchan hibája.. az csak egy vállalat, a felelősség bár mindenkitől elvárható lenne, nem az ő feladata, hanem az állami szabályozásé, a helyi önkormányzaté..

azt tessék tehénnel összefosatni és jó vastagon bekenni.

LewisFM 2010.09.16. 08:45:28

+1 ember a természet mellett. Remélem még sok ilyen hírverés lesz, s az emberek megteszik a következő lépést.

Amíg ez a kérdés nem dől el, nem vásárolok ebben az áruházláncban. Van másik és vannak kisebb boltok is.

malaryanbeast 2010.09.16. 08:45:59

dolgoztam náluk anno; egy hónapig bírtam,
undorító mocskos szemétláda banda
és lehet ugyan a frencsekre dobálni,
de ez a magyar kirendeltség szemétkedése,
ugyanolyan magyar állampolgárok mint te meg én.- tehát nemzetiségtől függetlenül:
SZemétrevaló undormány banda aki az anyját is eladná ha előnyös ajánlatot kap érte.

AutosVilli 2010.09.16. 08:46:46

Azokat is elő kéne szedni akik engedélyezték egyáltalán hogy oda épitsen egyáltalán.

OkoskaTo:rp 2010.09.16. 08:50:27

@Balangó: Szerintem az Auchan azzal tudja megfogni, hogy a nevüket/logójukat a beleegyezésük nélkül használta fel.

Mzee1000 2010.09.16. 08:51:24

Én annak is levágnám a kezét, aki ki adta az engedélyt, úgy ahogy annak aki engedélyezte az árterületre való építkezést Miskolc mellett.

Homeoffice 2010.09.16. 08:54:38

@malarya:

Én két évet még 2002 környékén...
A franciák még hagyján...
A magyar talpnyalóik, nah azok voltak az igazi férgek!

nikk rivers 2010.09.16. 08:54:53

itt vajon nokiás dobozok helyett ósanos szatyrok jártak-keltek?

bizonyára duplán használták őket, nehogy kiszakítsa a sok lé....
:-))

Lord_M_ 2010.09.16. 09:19:30

köhöm :
rohadt, álszent, mocskos környezetvédők!. Azt hiszitek mindent szabad?
tévedtek! Ki kell írtani a Lápot! Az erdőket, a tavakat feltölteni! Mindenhová üzleteket, meg lakóparkok kellenek! azt hiszitek kellenek az erdők? fenét! Véditek a bálnákat is! Azt is minek? Mindet fel kell aprítani és kutyatápot csinálni belőlük! A folyókat is el kell vezetni a föld alá és a mederbe szórakoztatóközpontot építeni, az ártérre végre lehetne normális üzletet építeni!!!

Akkor talán végre kipusztul az emberiség... a természet meg magához térhet, és egy élhető normális zöld bolygó születne... ügyvéd, befektető, környezetpusztító emberek nélkül...

az auchan meg menjen a fenébe... apropó : a kiskunsági nemzetiparkot nem szeretnék esetleg átalakítani raktárbázissá ?

idióták...

Kalmár 2010.09.16. 09:20:00

Sokkal komolyabban kellene venni a sok törvénysértést, amit elkövetnek.
Egyszerűen mindenek fölött állónak képzelik magukat, ebben különösen élen járnak.
Más téma, de ugyanez a habitus:
Folyamatosan alkalmaznak dömping árakat, amivel csőd közelébe juttatnak kis és közepes üzleteket.
Mélyen a beszerzési ár alatt értékesítenek bizonyos termékeket, mert az így becsalt akcióvadász, mire kimegy az üzletből, már azt sem tudja miért ment be.
Ez egyszerűen a gazdasági erővel való visszaélés és konkrétan törvénybe ütközik.
Sajnos olyan kevés a büntetés, hogy simán belekalkulálják.

pirosalma 2010.09.16. 09:20:22

Annyira, de annyira jó lenne, ha az Auchan nem tudná meglépni a beépítést!
Álomszép lenne!
És tényleg a hatóságokon múlik, megtehetik-e.
Reménykedjünk, hogy nem.

Hajrá civilek, hajrá dr. Kriska György! :)

TroppauerHümér 2010.09.16. 09:20:35

Már az is abszurd, hogy a biológusnak kell védekeznie és nem az Auchan-nak, holott a nyilvánvaló törvénytelenséget az Auchan (és az önkormányzat) követte el.

Én sem vásárolok náluk többet, pedig nem vagyok különösebben zöld. Hajrá biológus!

SándorSzabolcs · http://karma.blog.hu 2010.09.16. 09:21:35

@OkoskaTo:rp: Csakhogy, nagyon okosan, egyik sincs rajta a szórólapon.

almeer 2010.09.16. 09:22:23

@OkoskaTo:rp: Nem tudja megfogni. Ugyanis a kereskedelmi névhasználatra, ill. a védjegyekre vonatkozó jogi szabályozás szerint csak akkor van szó bitorlásról, ha valaki a logót stb. gazdasági tevékenysége során használja megtévesztően. Ez pedig nem számít gazdasági tevékenységnek.

don07 2010.09.16. 09:23:20

Szerintem az eredeti áruházat, ami bővülni akar, na azt is el kéne dózerolni. Az összes többi szemetet árusító áruházzal együtt. Hadd ne soroljam őket. :)

magyar bucó 2010.09.16. 09:24:31

Ha a vakondtúrás akadálya lenne az építkezésnek, akkor még mindig a fán laknánk, mert soha, sehol, semmi nem épülhetne...

ampelmann 2010.09.16. 11:12:03

auchant bezarni, kitoloncolni az orszagbol es helyere kistermeloi boltokat!

shimizu 2010.09.16. 11:12:27

Vízisikló girland LOL Nagyon jó ez az ál-újság! =]
Sajnálom a készítőjét, h az Auchan rászállt.

balazsman 2010.09.16. 11:13:00

grafikailag teljesen rendben van a dolog: éppen csak emlékeztet a design az Auchan-ra, más cégek szintjén (pl. mobilkom) ez mindennapos szokott lenni.

nem szabad meghunyászkodni, hanem vissza kell rakni a leszedett weblapot!

(Az Auchant igazából az zavarja, hogy rá kellett jönnie: a saját akciós katalógusának is éppen ennyire ocsmány a layoutja...)

eloszto · http://eloszto.hu 2010.09.16. 11:13:58

@SándorSzabolcs:

Egy multicég olykor akkor is perel, ha tudja, hogy nem nyerhet, mert az ő erőforrásai milliószorosak a pereltéhez képest, így tönkretehetik azt. Valamint üzennek a többieknek: ez kell nektek is?

És az üzenet nem az, hogy nincs igazad.
Hanem az, hogy HIÁBA VAN IGAZAD.

min 2010.09.16. 11:14:46

Nem vagyok egy nagy Zöld de most nagyon szurkolok a láp védőknek.
Az áruház ezzel a lépéssel magát teszi nevetségessé.

Szputya 2010.09.16. 11:15:42

Hajrá biológus!
Csatlakozom az előttem szólókhoz... Bojkottáljuk az auchant, hogy ne tudjon terjeszkedni... amúgy sem értem, minek ennyi hipermarket...
Bár az Auchant eddig kifejezetten állatbarátnak hittem: sem a verebeket, sem az egereket nem irtotta ki az üzleteiből... :P

bambapacák 2010.09.16. 11:15:43

Nagy öröm hallani néha a dicső auchan-ról és hazánkhoz ragaszkodó francia főnökeiről. Amúgy rendszeresen trükköző társaság, a területszerzéseit valami botrány követi mindíg. A Ferihegyi repülőtérnél annó megszerzett "pakuratavak" néven ismert erősen szennyezett terület kármentesítését finanszírozta. (nem épült árúház, mert a kertvárosi környezet nem díjazta a jelentősen növekvő forgalmat, megvétózták az útépítést) A suskus ott az volt, hogy valóban kifizetett a rég ismert, auchan barát (akkor már megroggyant) építő partnerének (jelenleg vagyon nélküli, felszámolás alatti üres héj) kb egy km nagyon olcsó autópálya építés árat, de valahogy az év végi ünnepek közötti 4 napban és láss csodát a fővállalkozó rögtön csődbe ment és már a tényleges munkát végző cégeknek csak az előtte nagy nehezen kicsikart 10% maradt. Persze a franciák nem tehettek róla, mert az a csúnya fővállalkozó nyelte le a lét. Ha egy állami beruházású hídépítésnél is ment a trükk, egy magáncégnél miért ne? (A kármentesítésen dolgoztam vezetőként napi 12 órában, a szemem előtt zajlott az egész, szép színjáték volt hiába ágáltam, de semmi büntethető, egy számlát ki lehet fizetni benyújtás után azonnal, meg tönkre is lehet menni az nem csődbűntett, az a kategória megszünt úgy 70 éve. )

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.09.16. 11:16:02

@magyar bucó: Szervusz kedves Auchan! :D
Mármint nem gondolom, hogy civil ember ennyire buta lenne... :D

1. Szóval ennél több kommented nem fog megjelenni.
2. ott nem "vakondtúrások vannak" hanem például több 10.000 tő tőzegpáfrány, ami nevéből adódóan csak lápok biocönózusában előforduló, tőzeget indikáló védett faj
3. az hogy ott Auchan épül, lehet hogy az Auchan részvényeit gyarapítja, de mivel a részvényes is levegőt szív (a jó kurva anyját!) ezért igen csak meggondolnám, hogy a levegőtisztító és víztisztító ökoszisztéma-szolgáltatásokat is nyújtó tőzeglápot elpusztítsam-e
4. nem, nem élnénk a fán, nagyon szépen, technológiailag is jól élének az emberek, ha nem néhány multinacionális vállalat "dübörögne itt gazdaságosan" a nyakunkon
5. bizonyára nem ismered a történet jogi hátterét

Úgyhogy szégyelld magad, ha civil vagy és ilyen hülye és vak, de ha meg az a kopasz kétbites agyú ember vagy aki beszólt nekem az Auchan konferenciáról kijövet a Mercur hotel előtt, mikor az Auchan ellen tüntettem jogosan, legálisan, köztéren, akkor végképp húzz innen az X5-ös BMW-ddel!

CrossCurrent 2010.09.16. 11:16:54

Jómagam, mint annak a cégnek az élővíz-üzletág vezetője, amely immáron évek óta végzi a Dunakeszi Tőzegtavak biológiai rehabilitációját, sok sikert kívánok a civileknek, s külön a tavakon működő horgászegyesület elnökének Kertész Károlynak!

vPZ

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.09.16. 11:39:39

na gyerekek!

olyan, hogy "hülye sötétzöldek", olyan nem lesz beengedve kommentként. fel kéne már nőni és felfogni, hogy az ilyen pici maradék természeti környezetektől stabil még valamennyire az ökoszisztéma. ha nem lesz láp, az visszahat dunakeszire, magyarországra és az egész világra. ez nem jóslat, ez már bizonyított ökológiai kísérleti tény bármilyen eltűnő életközösség esetén. Biodiverzitásban realizált ökológiai stabilitás. Ízleljétek a mondatot! Amennyiben nem egy szervetlen ásvány vagy, hanem minimum pár sejtes életcsökevény, úgy eléggé érdeked, hogy a bioszféra stabil legyen!

Olyan, hogy köztes megoldás kell, olyan komment nem fog megjelenni! Ezt az Auchan akarja, az auchan emberei nyomatják ezt. De ilyen ebben az esetben nincs. A szegély-hatás és a fragmentálódás (természetvédelmi alapfogalmak) miatt a terület legkisebb bolygatása is mérnökien kimutathatóan szükségképp a teljes láp elpusztulásával járna!
EGYÉBKÉNT A TERÜLET MÉG MINDIG A NEMZETI ÖKOLÓGIAI HÁLÓZAT RÉSZE PUFFERZÓNÁSTÓL ÉS MAGTERÜLETESTŐL ÚGYHOGY EGY ÚJJAL SE MERJETEK HOZZÁNYÚLNI MERT ÚGY AKKOR ALKOTMÁNYT SÉRTENÉTEK ÉS AKKOR ÉN KIKÖTÖZÖM MAGAM ODA ÉS AZT MONDOM, "ÉN CSAK A MAGYAR ALKOTMÁNYT VÉDEM!" EGY HELYI LEFIZETETT DÖNTÉSHOZATAL NEM ÍRHATJA FELÜL AZ ORSZÁGOS TERÜLETRENDEZÉSI TERVET, AZ AGGLOMERÁCIÓS TÖRVÉNYT!

Más. Igen a vakond védett. Igen a többi állat is. A kétéltűek mind, egész magyarországon. De ha csodálkoztok, hogy miért van annyi szúnyog, akkor ne én legyek már hülyének nézve mikor ti pusztítjátok el a madarakat és a békákat, amik megennék.

továbbá

Igen, a területen csupa ritka védett állat és növényfaj található!
Tán nem ártana végignézni a tozegto.freeweb.hu-t mielőtt hülyeséget kommenteltek.

továbbá

Igen, jártunk kint. Mintáztuk a területet, és sok tőzeget találtunk: ott láp van. Nem, a láp az nem mocsár. Fogalmakkal tessenek tisztába lenni! A láp oxigénben szegény és tőzegfelhalmozódás jellemzi, míg a mocsár oxigénben gazdag, általában rothadásos pangóvíz jellemzi.

Köszön(t)jük a biztató és a szakmai kommentátorokat is!!!

isssti 2010.09.16. 11:40:05

@Balangó: Szerintem semmi álszentség nincs abban, hogy "Ósanék" állatokról nevezik el a parkolóhelyeket.
Teljesen korrekt: a dózer azon a parkolórészen pont ezt az állatot trancsirozta a földbe - igy lett ez a sor pl."gólya".

a fej nélküli ember 2010.09.16. 11:42:51

Ez már nevetséges vergődés azzal az újsággal, és inkább használ a tőzegtó ügyének. De sajnos, akik a dunakeszi képviselő-testületben megszavazták, pont az ügy igazi felelősei, továbbra is röhöghetnek a markukba.

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2010.09.16. 11:51:02

@Pacsker: a tisztán látás kedvéért, az Auchan nincs a tőzsdén. ergo nincsenek részvényesei. ha nagyon akarjuk, akkor a munkatársi részvényprogramot annak lehet tekinteni. hamár a háttér tudásról esett szó..... azt meg a munkatársai jegyzik. így hát helyben vagyunk: mindenkinek kurva anyja, aki ott dolgozik?

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.09.16. 11:54:49

@jzs: igazad van. bár, hogy "részvény" vagy "tőke", ugyan-mindegy.
helyben vagyunk! lokálisak vagyunk bizony. mindenkinek a kurva anyja, aki ott dolgozik! nem a pénztárosra és takarítóra gondolok, hanem a PR referensre és vezetőségre. no meg a velük készségesen együtt "khmmm" krahácsoló polgimestire.

Vizimazsom 2010.09.16. 12:19:18

Kicsit eltávolodnék az Auchantól, de nem a lényegtől: amikor a napokban annak örvendezett a hazai sajtó, hogy az Audi növeli a hazai gyártókapacitását, lám, már a szükséges földterületet is felvásárolta, egy pici rádióhír szólt csak arról, hogy a felvásárolt föld egyelőre még természetvédelmi terület, de remélik (vagy tán úgy hangzott el: ígéretet kaptak rá?, erre a részletre nem emlékszem), hogy hamarosan átminősítik a területet, és kezdődhet az építkezés.

Tudtok erről valamit? Nagyon nem tetszik nekem ez az átsorolósdi sem. Ez is megérne egy kis civil odafigyelést. Bármi plusz információt kíváncsian várok.

labi 2010.09.16. 12:21:42

Szerintem is kapjabe az ósan! :)

De azért igazén akkor lennék környezetvédő, ha lebontanám a házamat és visszaadnám a természetnek, hiszen az általam foglalt területen is valamikor érintetlen természet volt, amit gonosz munkagépek zúztak szanaszéjjel... :)

Vizimazsom 2010.09.16. 12:31:34

@labi: az én házam helyén téglagyári gödör volt. Azóta szerintem jelentősen nőtt a biodiverzitás, mióta ott lakom. De ezt a ósantól aligha várhatjuk el, szóval szerintem is kapja be. :)

rekszem 2010.09.16. 12:31:51

Köcsög ósan!

Én mióta ez a botrány kirobbant, azóta be nem tettem a lábamat oda.

Jah... és milyen szó jut arról a szókacsplatról eszetekbe, hogy auchan és árvíz.....

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.09.16. 12:36:52

@rekszem: köszi szépen! ilyen ember felől is ritkán hallottam, hogy mióta bojkott van bojkottálja az Auchant. Gratulálok neked ezért!

igen, az auchan kapcsán készülünk egy összefoglaló cikkel, mert 2010 az fekete év neki:

árvíz,
mérgező sajátmárkás ásványvíz forgalmazása,
a tőzegláp elleni hadjárata,
a legálisan köztéren tüntetők többszöri rendőrségi zaklatása,
a civil szervezet elleni bosszúhadjárat,
és a büdaörsi auchan is lápra épült és győrnél is natura2000-es területeket veszélyeztet!

A vállalati környezeti felelősségvállalás anti-mintapéldája az Auchan. A CSR és az Auchan még csak köszönőviszonyban sincs! :D

Kis ember 2010.09.16. 12:37:30

Az Auchan ott fázik rá ezekre a dolgokra, hogy én, mint átlagos vásárló (nem vagyok sem "méregzöld" sem vásárlásfüggő) ez óta az eset óta be nem teszem a lábam egy Auchanba sem, pedig előtte jártam - ha nem is sűrűn.

Szóval öngól, ki lehet rúgni a PR-osukat.

raly 2010.09.16. 12:37:49

Ha sikerül az Auchannak beépíteni, az most már a Fidesz hibája lesz. (még ha nem, akkor is ez lesz a látszat) Tessék szépen megakadályozni...

Fuzzy Logic 2010.09.16. 12:38:02

Ezek az áruházláncok példát vehetnének már a termelő multikról.
Példa 1: "A ***i önkormányzattal együtt korszerű, eleveniszapos biológiai szennyvíztisztítót építettünk fel, mely nemcsak a gyár területén keletkező ipari és kommunális szennyvíz, hanem a lakossági szennyvíz tisztítását is elvégzi." (Nem reklám, akit érdekel keresse ki, melyik gyár ez)
Példa 2: Dán anyavállalatú multicég egy védett patak miatt átírta a terveket és egy telekkel arrébb építkezik. A lakosság örül, a cég megítélése teljesen pozitív a városban.

@magyar bucó:
Persze, ha már nem kell a fa irtsuk ki... nagyon okos. Ha lebetonozol minden talpalatnyi zöldet, az milyen szép jövő, pff. A bolygó nem hal bele, köszöni szépen jól van, de te öcsém, beledöglesz (lásd természeti katasztrófák). Minél jobban belepiszkálunk az ökoszisztémába annál vadabb lesz a természet. Ezt jobb ha elfogadod és odafigyelsz a környezetedre. Meg az Auchan is.

Kis ember 2010.09.16. 12:40:33

Na látom, ne vagyok egyedül. rekszem megelőzött. :)

Kis ember 2010.09.16. 12:48:41

@Whiskey-Tango-Foxtrot:

Nem érted. Az ilyen magyar bucó-féléknek nem a fa nem kell, hanem a MÁSIK fa. A saját háza előtti, az kell neki.

Homeoffice 2010.09.16. 13:21:23

@Pacsker:

Sajnos ilyenkor érzem azt, hogy a békés demonstrálás már nem sokat ér. Más megoldások meg ugyebár csak a BTK-ba ütközőek lehetnek.
Ez nem demokrácia, hanem jogállam. Joga meg annak van akinek pénze van.
Nekünk egy jogunk van. Pofázni.
Nem tudod, mintahogy én sem korlátozni az embereket abban, hogy vásároljanak a Fosanban...
Jut eszembe van esély rá, hogy a kövi választáson Dunakeszi önkormányzat lecserélődjön?

Bulcsu.HUN 2010.09.16. 13:23:03

Nem tudja valaki, miért van minden osanban ugynaz a bűz? Mintha dögszag keveredne hipó szagával. Alapból kerülöm a fajtájukat, de van egy-két dolog, amit ott szoktam megvenni és befogott orral kell körberohannom, a lehető legkevesebb levegővétellel. Azt hiszem mostantól inkább végleg elkerülöm azt a kócerájt.

Fuzzy Logic 2010.09.16. 13:23:39

@Kis ember:
Értem, akkor a brazil esőerdőt szántsuk be, húzzuk le aszfalttal és építsünk a helyére egy csomó Auchant! De, a ház előtti dísztujákat hagyjuk meg mer' jól néznek ki. (O_O;) <-- ez egy sokkolt smiley
Én hülye meg azon problémáztam, hogy a környéken szétbarmolták a kiserdőt, pedig az eperfánkat nem is piszkálták.

Tell Vilmos 2010.09.16. 13:23:47

Hajrá láposok! Adjatok a madarastescónak!
Az újság ötletes. Az ósan csak önmagát szívatja a feljelentéssel. Nyilvánosságot ad a zöldeknek, amit ők egyébként nem nagyon tudnának megvenni. A nyilvánosság ereje a legnagyobb civil hatalom...

Üdv:

Tell.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.16. 13:24:28

@jzs: a tisztánlátás kedvéért, az Auchan cégformája részvénytársaság. Attól, hogy nem nyílt részvénytársaság, tehát a tôzsdén nem jegyzett, még vannak részvényesei.
A dolgozói részvényprogram azt is megmutatja, hogy ráadásul a részvények egy részét magánemberek tulajdonolják.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.09.16. 13:24:41

1, nem az ósün a ludas, hanem az, aki eladta a területet. Bár ha bizonyos személyeket meg kellett vesztegetni, akkor ők is.

2, Arra megy a nullás, épült Káposztás2 (a szemétdombokra, hihihi), de még az akvavörd is, továbbá a homoktövis lakópark. Ez egy természetes (?) terjeszkedés tehát, ami még mindig nem lenne gond, ha rekultiválás, területrehabilitáció rendesen folyik.

Én csak a tetőmet cseréltem le (azaz nem vettem el zöldterületet), mégis az építésügyi hatóság kötelezett 3 nagylombú fa ültetésére. El sem tudom képzelni akkor 1 km2 raktáráruház, parkoló, közmű, utak után hány hektár erdőt kellene ültetni, ha nekem a 0 zöldterület csökkentésért ennyit kellett (amiket nem is lehet kivágni később sem, utánpótlásról gondoskodnom kell).

Nem kellene itt büntetni, bojkottálni, pusztán legyen igazság végre!

Pólópokol - David · http://polopokol.hu 2010.09.16. 13:31:45

Gratulálok az Auchan vezetőségének és a jogi osztálynak, hogy még mindig nem fogták fel, hogy a csendes visszavonulás az egy fokkal kifizetődőbb lenne, mint belemenni az adok-kapokba. Persze, levadászhatnak egy két aktivistát, de sok lúd disznót győz, és végül az áruház fogja a rövidebbet húzni.

Ez már nem az az ország, ami pár éve volt. A civilek megerősödtek, hatékonyabbak lettek, de ami a legfontosabb sokkal kreatívabbak, mint a cég, aki hiába mozgat meg minden követ az igazság eltussolására, végül bele fog bukni ebbe a történetbe.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.09.16. 13:32:05

@sambalabammbumbumm:
1. az auchan is nyakig ludas! részletesen olvasd át a tozegto.freeweb.hu-t

2 egyszerre építeni és védeni nem lehet, köztes megoldás lápvédelemre nincs. ha valami ex lege (törvény által eleve) védett természetvédelmi jogi kategória, akkor ott nincs cicó! az auchan tudja nagyon jól mit akar! nem ártatlan, nem hülye!

Kell büntetni és bojkottálni!!!
Hogy miért? Arról itt olvashatsz részletesebben:
tudatosvasarlo.hu/auchan
tudatosvasarlo.hu/cikk/bojkott-auchan-ellen

Nyomós okok nélkül nem tennénk!

További "nem az auchant kell büntetni" és "van köztes megoldás" meg "csak rehabilitálni kell" kommenteket nem engedek be!

Amíg nem tudom, hogy a túloldalt egy laikus civil vagy egy PR referens ül-e, addig nem engedhetem meg ezen tévutak és téveszmék pedzegetését!
Az Auchan bűnös!

norbert79 2010.09.16. 13:34:54

Látom ami ellene mond a 'nemes' akciónak, mármint komment, az meg se jelenik. Nesze neked gondolkozás, meg objektivítás...

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.09.16. 13:39:38

Hajrá jégmadarak! Az Auchan elégedjen meg az eddigi profitjával. Ha hülyeségekre tudják költeni akkor az is túl sok. Talán csökkenteni kellene az áruház mostani méretét is.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.09.16. 13:39:53

@norbert79: objektívnek lenni nem azt jelenti, hogy ugyanúgy figyelembe veszem az alaptalan baromságot és egyértelműen auchan felől fújó kommentszeleket

az eset története le van írva a posztban linkelt tozegto.freeweb.hu-oldalon, okoskodni, hogy ott csak egy szakember próbált, az a bizonyos S. Nagy László, aki homokos területről vett mintát VÉLETLENÜL a láp helyett, utána meg VÉLETLENÜL (mérnökkamarás szakemberként) egy 100X100 pixel nagyságú "térképen" "jelölt" "pontokat", hogy honnan vette a mintát!

objektívnek lenni azt jelenti, hogy GPS-sel vissza lett mérve, hogy direkt máshol ásott és más gödröket jelölt be. ez a blog objektív!

nesze neked félrebeszélés és nemtudás!

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.09.16. 13:40:22

Bojkott!!! De komolyan. Ebből értenek igazán csak!

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.09.16. 13:43:24

@Janiszta: Sajnos hiába mondod ezt az embereknek. Pedig ha csak 1 héten keresztül elmaradna az összes vásárlójuk, akkor talán felfognák, hogy nem kéne ezt csinálni. Ha csak egyetlen hétig nem menne senki oda vásárolni, már eredményes lenne szerintem. Csak 1 hét kellene amíg kong az egész az ürességtől.

Vizimazsom 2010.09.16. 16:21:35

@PeterBlau: ugyan már! Elég csak egyetlen munkaszünetes ünnepnap (amikor zárva vannak a plázák), és másnap az átlag magyar (csak ezt látom, de gondolom, máshol sincs másképp) már elvonási tünetekkel vágja magát a kocsiba és tűz a legközelebbi bevásárlóközpontba sopingolni. És ha itt 5 forinttal olcsóbban adják a csipszet, akkor a város másik feléről is átautózik érte. Sajnos a bojkott reménytelen.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.09.16. 16:21:53

Amióta elkezdődött a láp az nem láp mizéria, azóta nem vásárolok abban a szemétben!
Annál jobban nem idegesít semmi, amikor a pofámba hazudnak!
Ha elkezdődik ott valami építkezés, én leszek az első, aki a csákányt a munkagép kerekébe bassza!
Felidegesítettem magam rendesen.
Egy ELTE biológus szava nem elég? Meg a több tucat független szakemberé?
Vagy a saját rohadt két szemem, ami kurvára lápot lát ott??

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.09.16. 16:22:28

@PeterBlau: Ez csak álom marad. Két generáció múlva talán el lehet ezt érni.

Laurel 2010.09.16. 16:22:42

Sokszor arra megyek haza, és a körforgalom után rendszeresen ocsmány büdös csatornaszagot lehet érezni. Lehetséges, hogy sutyiban már pusztítják is a területet, hogy utána ne legyen mit megvédeni. Ne felejtsük ki az egyészből Kecskeméthy Géza polgármester "urat" sem! Nélküle nem jött volna létre ez az egész eszetlen bevásárlóváros. Egy kupacban Lidl, Auchan és Aldi, egymás szájába érve. Az egész Dunakanyarba tartó közlekedés, a Duna bal parti aglomeráció lakói szívnak amiatt, hogy Dunakeszi összes élelmiszer áruháza a 2-es út mellet van, ahelyett, hogy a város különböző részein normális távolságra lennének egymástól

Fuzzy Logic 2010.09.16. 16:22:58

@PeterBlau:
Nem kell egy hét, kevesebbtől is besz@rnak, csak jól kell időzíteni. Gondolkozz a fejükkel, vagy mi.
Pl: szombat vasárnap intézi a legtöbb ember a nagy bevásárlást, hétköznap csak kevesebb cumót vesz (létezik kivétel, de most a tömeg a lényeg). Ezen kívül, ha három napos hétvége van egy munkaszüneti nap miatt, arra az egy napra is képesek úgy bekészülni mintha atomháború jönne. Tehát ekkor van a legnagyobb bevétel. Ha ezt a szombatot és vasárnapot az emberek máshol vásárolgatják el, azt már rendesen megérzi egy Auchan is.
Nem vagyok terrorista, multiellenes vagy bármi, csak "hangosan gondolkoztam". (Legközelebbi háromnapos nov 1, elég messze van, de ezt az időt okosan is fel lehet használni ;)

Laurel 2010.09.16. 16:23:18

Nevezzük már nevén a másik fő felelőst, Kecskeméthy Géza Dunakeszi polgármesterét is.

geusz 2010.09.16. 16:23:20

De abban a pillanatban ahogy megépülne ez az áruház, abban a pillanatban tele lenne emberekkel és nem utolsó sorban azokkal, akik máskor a leghatározottabban "mocskos trianonoznak, meg büdös, szemét franciáznak", akiknek ott virít az árpádsávos nagy Magyarországos H betű az autója hátulján... Ez itt a probléma barátaim, ezért tehet meg itt minden multi bármit! Minden paraszt oda zúdul, ahol éppen valami 5 forinttal olcsóbb...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.09.16. 16:27:10

@geusz: ja, sajna vannak ilyen mű-árpádsávosok

a rendesebb fajta legalább betartja amit gondol és tényleg helyi piacon vásárol termelői mézet, és nem plazma tv-n nevelteti a gyerekeit otthon, hanem fából készült logikai játékokon és könyveken.

a tömeggel nehéz bánni. de ezért van a bojkott felhívás. az a tömegnek szól. és ezért van a greenr meg az index, az is a tömegnek szól. végtelenül örülök, hogy címlapara kerültem: hátha sikerül felébreszteni az embereket, hogy nem, ennek az ügynek még nincs vége, szinte még csak most kezd érdekessé válni :S!

Sárfehér 2010.09.16. 19:41:36

Egyesek megpróbálnak úgy tenni, mintha az áruházláncok terjeszkedése valami "haladás" lenne. Pedig mindössze arról van szó, hogy az áruházláncok egymással "sakkoznak", a sakkfigurák pedig a folyamatosan épített bevásárlóközpontok, amivel a másik levegőjét igyekeznek elvenni. Ez a "sakkjátszma" előbb-utóbb el fog dőlni, aminek az lesz az eredménye, hogy a bevásárlóközpontok kétharmadát, háromnegyedét be fogják zárni - és a kertünk, szántóföldünk, legelőnk, lápunk, stb. helyén ott fognak üresen kongani a teljesen haszontalan, értéktelen, könnyűszerkezetes épületek. Szóval, a harcban az áruházláncok kíméletlen eszközöket vetnek be, komoly - átmenetinek gondolt - veszteségek árán is, nekünk viszont igazi, visszafordíthatatlan veszteségeket okoznak.

sharpy72hu 2010.09.16. 19:42:29

Csak egy kérdés az Auchan tulajdonban levő tőzegtavak védelmében miért nem lép fel senki? Azt miért nem probáljátok védeni?

Laurel 2010.09.16. 19:42:37

Az olcsónak tűnés művészei ezek a városszéli bevásárló hangárok. A tény viszont, hogy szinte mindent olcsóbban megkapok a helyi gazdaboltban, mint pl a Bauhaus-ban. A feleségem cége patikáknál és multiknál is beszállító. Ugyanazt a terméket, amit a patikus 1190 Ft-ért vesz és 1600, 1700 Ft-ért ad, a DM 1000, Ft körüli áron veszi és 1990-ért adja. Nem is titkolják, hogy náluk ez a normális árrés. Persze ez még nem elég. Milliókat kér a belistázásért is (polcpénz)Lehetne még számtalan példát felhozni, de legegyszerűbb megnézni az argép.hu-t vagy a hasonló oldalakat és máris rádöbben az ember, hogy a Fukar és társai csak a kedvező ár illúzióját jelentik

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.09.16. 19:43:03

Most lesz a választás. Talán nem olyan polgármester kellene oda, hanem amolyan...

 
 
süti beállítások módosítása