Élőben jelentkezünk a Szkeptikus Társaság GMO rendezvényéről

PPJ         2010.06.13.

Érvek és ellenérvek együttes bemutatása szokás volt régebben ugyebár, avagy mit nekünk (szkeptikusoknak) a görög szofista hagyomány? Egyoldalúság, amint az Élőláncnál meg is írtam, az van!

Beszélgetőpartnereink: ifj. Duda Ernő, a Magyar Biotechnológiai Szövetség elnöke és a Szkeptikus Társaság alelnöke, Györgyey János biológus, kandidátus, MTA Szegedi Biológiai Központ, a Szkeptikus Társaság tagja, valamint Máté József agrármérnök, Pioneer Hi-Bred Magyarország.

:D

De szerintem is: rendezzünk pacifista konferenciát fegyvergyártókkal, szerveztessünk evolúciós vitát papokkal, gyereknevelési megbeszélést püspökökkel, káposztakezelési tanácskozást kecskékkel...

Mi lenne ha az agrárium végre a parasztok kezében lenne, s nem néhány biotechnológus mágnáséban? Nem kell feltalálni a spanyol viaszt, meg védekező fajta, meg szárazságtűrő fajta... Olyan ősi fajtáink vannak, hogy kenterbe vernek bármilyen génösszetákolt növényt. Önmagától önmaga körül nem engedi nőni a gyomot, nem pedig mesterségesen beültetett méregtermeléses funkcióval irtja ki még az utolsó (fontos!!!) talajlakó mikróbát is!

De ha már vicces képek, akkor

eredetije

         33 hozzászólás

Címkék: képregény gmo napikép agrárium szkeptikus klub

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

· 1 trackback         

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr252077883

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szkeptikus Klub: Génpiszkált vagy génnemesített? 2010.06.17. 09:41:12

2010. június 15. kedd, 18.00 óra BME Fizika Tanszék, 1111 Budapest, Budafoki út 8. F épület III. lépcsőház II. em. 13. terem térképvázlat itt Sokféle és sokrétű ellentmondás-szövevényben igyekszünk az egzakt tudományos eredmények alapján közérthető ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ment_a_lista 2010.06.14. 08:22:23

Ugye ott leszel és kifejted a véleményedet nekik? Sokan a GMO ellenes oldalról ezt várnák tőled.
OFF: STOP TORTURE-HELP TIBET
skeptoid.com/episodes/4111
skepticblog.org/2009/03/15/dalai-lama/

greybull 2010.06.14. 09:39:00

A GMO gyártók maximum bejelentkeztek versenytársnak a Természet mellé. Ha jól látom ezt a gmo-zást a természet már űzi pár milliárd éve...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.14. 09:47:44

@greybull: hát nem jól látod. ezt a butaságot gyorsan felejts el, s azonnal vegyél egy biosz tankönyvet hogy érts a különbséget természet és GMO között!
a GMO-kat gyártók nélkülöznek minden tanultságot és tudást az ökológiával szemben. leszarják ha tönkre megy a legfontosabb élő dolog a Földön, vagyis a talaj. nekik csak az a lényeg hogy a beleültetett pénzük megfialjon.
vagy te hallottál már olyan természetesen evolúcióval létrejött növényről amit direkt tönkreteszi a talajt? ez evolúciósan lehetetlen! csak mesterségesen tud az ember istent játszani és ilyen szervezetet létrehozni!

nyunyeszgomesz 2010.06.14. 10:06:35

@Pacsker:
És vajh melyik GMO termék teszi tönkre direkt a talajt? HA elárulod én megkérdezem helyetted a dolgot az érintettektől.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.14. 10:14:19

@nyunyeszgomesz: a mon 810es kukorica, mely méregtermelése a gyökerén keresztül beszivárog a talajba, s a szára és a talajban maradó szármaradványa szintén szennyezi azt, s kimutathatóan tönkreteszi a talaj élővilágát.
mellesleg a kukoricamoly ellen itthon nem is annyira kell védekezni, mint amerikában, úgyhogy meint adtunk annak a bizonyosnak egy nagyot....

greybull 2010.06.14. 10:28:56

@Pacsker: jó, rendben, igazad van, ironizáltam - biztos áll már a génmanipuláció azon a technológiai szinten, hogy akár tudatosan is elő tudnak állítani szart. Meg olyan kukoricát, amelyik a 4., vagy 5. nemzedékben a korábbi 20 centis cső helyett 3 centiset növeszt, aztán a szegény csóró 3.világbeli paraszt kénytelen vagyonokért megvenni az új vetőmagot... Hallottam ilyenről.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.14. 10:37:23

@greybull: igen ez így van. gmo-nál nincs mag. minden évben újra kell venned. az hogy a természetben épp úgy lehetett nemesíteni hosszú évek munkája alatt hogy a jó növények jó magjait vetették újra, az most ö-ááá, nem-nem, majd ha megveszitek tőlünk pénzért. :D :(

Komavary · http://orokorom.freeblog.hu 2010.06.15. 10:47:27

@Pacsker: ha nincs mag, hogy működne a keresztbeporzás?

Azonnal vegyél egy biosztankönyvet, és nézd meg, hogyan működik a hibridhatás! ;)

(És annak is, hogy pl. most, Magyarországon melyik cégek hibridkukoricáiba botlunk mindenhol.)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.15. 10:58:42

@Komavary: tudod te azt nagyon jól! hülyének azért ne nézz már!

nyunyeszgomesz 2010.06.15. 14:30:14

@Pacsker:
Ha tényleg csak ennyire jó a Mon810, akkor miért venne belőle Magyarországon bárki, ha gazdaságilag se éri meg, mivel évente vásárolhat új vetőmagot, ahelyett, hogy a sajátját vetné el újra, netalán még nemesítgetné is?

Az általad javasolt helyi jellegzetességeknek megfelelőbb változatok miért nem szorítják ki a multik által eladott GMO termékeket, ha jobbak náluk?

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.15. 20:54:56

@nyunyeszgomesz: túlságosan is egyszerű a válasz. de sajnos teljesen igaz is. ismét a pénz, az érdek, a hatalom. nem a természet, nem a gazdaság, nem a gazda érdeke.

ment_a_lista 2010.06.17. 11:33:53

Ugye elmentél és jól beolvastál? Tudományos érveiddel és bizonyítékaiddal lemostad őket?

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.19. 23:33:58

@ment_a_lista: megtette helyettem egy agrármérnök ökogazda. örök hálám érte! a végén felállt, elmondta mi volt hazugság, a 40-50 fős közönség megtapsolta, majd mindenki hazament. szerencsére most kb 50. emberrel kevesebb van aki ordas hazug gmo lobbi eszmékkel teletömött fejjel távozott volna erről a PR rendezvényről...

Komavary · http://orokorom.freeblog.hu 2010.06.24. 06:11:49

@Pacsker: túl könnyen dobálózol a hazugság szóval.

A lényeg: a szkeptikusblogon fent van az egész előadás hanganyaga, agrármérnök-ökogazdástúl-mindenestül, érdemes végighallgatni.

Komavary · http://orokorom.freeblog.hu 2010.06.24. 09:31:33

"Ezenkívül kitért arra, hogy elhangzott a több mint egyórás előadás alatt 2 (két) db. szerinte személyeskedő megjegyzés, de ezek csupán szöveghű idézetek voltak 2 GMO ellenes közleményből."

Azért ennél több személyeskedő bejegyzés volt ("Magyarországon világhírű", "ezek az emberek jobb helyen tanársegédnek sem mennének el", vagy ilyesmi), illetve egy újságíró által félreidézett mondat kb. az a szint, amit pl. az előadó kavart az "omegazsírsavakról", majd amit később a bioüzemanyagokról hallhattunk.

nyunyeszgomesz 2010.06.24. 09:33:56

@Komavary:
Emlékeim szerint csak ezt a kettőt sérelmezte Ács Sándorné, de utánanézek majd.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.24. 10:19:00

@Komavary: @nyunyeszgomesz: onnantól kezdve nincs értelme veletek beszélni bármiről is hogy nem rendszerszemlélet, nem ökológia, nem elővigyázatosság mentén gondolkodtok.

ha így tennétek, akkor tudnátok azokról a kutatásokról, mikor ez az ártatlan méreg a talajba kerülve kipusztította az ott lakó baktériumok felét......

(de hát ez is csak egy szimpla kis semmi TDK dolgozat, ami módszertanilag hibátlanul meglapozott kísérleten alapul)
(GMO kerekasztal jelentései sincsenek ilyenekkel tele.)

nyunyeszgomesz 2010.06.24. 10:39:24

Tényleg remek, már megint törölted a teljes bejegyzésemet, így pl. teljesen érthetetlenné vált komaváry reagálása.

Különben milyen szabályt sértettem meg egy olyan esemény leírásával, amiről a cikk címe szerint élőben jelentkezel???

Az általad hivatkozott kutatásokat meg nyilvén be tudod linkelni, ha vannak.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.24. 10:51:13

@nyunyeszgomesz: Országos Tudományos Diákköri Konferenciát nyernek ilyen témákkal: A XXIX. OTDK Biológia szekciójának eredményei: Állatökológia
Különdíj: Dolezsai Anna (témavezető: Dr. Bakonyi Gábor) :
Génmódosított kukorica hatása a Folsomia candida (Collembola) fajra laboratóriumi körülmények között

Ez a "GMO jó lehet" olyan, mint a klímaváltozás szkeptikusok: fizetett 1%-a a tudományos köröknek.

Komavary · http://orokorom.freeblog.hu 2010.06.24. 10:52:57

@Pacsker: Elmondom, én hogy gondolkozom: alapnak tartom az ártatlanság vélelmét, és fontosnak azt, hogy minden álláspontot elsődleges forrásból ismerjek meg.

Ez tényleg más út, mint előre hazugozni, publikálatlan forrásokra hivatkozni(vagy publikált forrásoknál hivatkozást nem megadni) és mindent lesöpörni a a "nem rendszerelmélet, nem ökológia, nem elővigyázatosság" varázsigével.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.24. 11:02:14

@Komavary: ja bocs ez ilyen darvasos, heszky-s rendezvény, ez biztos nem jó és tudománytalan.

nyunyeszgomesz 2010.06.24. 11:15:48

@Pacsker:
Ebből a linkből még mindig nem tudom, hogy ilyen hatása van a Mon810-nek.

Mindamellett egyetlen GMO termékkel kapcsolatos hatás nem lehet indok a teljes GMO paletta elvetésére.

"a bocs ez ilyen darvasos, heszky-s rendezvény, ez biztos nem jó és tudománytalan. "
nNehezen bírlak követni, ez most irónia, vagy komoly? Mi a véleményed Heszky-ről?
Mert máshol ezt írtad róla:
"heszky hi-he-tet-len! mintha a keresztény fundamentalizmussal legalizálná a technokrata gmo-pártiságát... hihetetlenül nevetséges és szakmaiatlan. az akadémia embere? ezt nevezzük ma "tudománynak"?"

( szkeptikus.blog.hu/2010/06/12/szkeptikus_klub_genpiszkalt_vagy_gennemesitett/fullcommentlist/1#c10160861 )

Komavary · http://orokorom.freeblog.hu 2010.06.24. 11:22:49

Ill. ha legalább az mp3-at meghallgattad volna, akkor kiderülne, hogy Darvassal pl. együttműködik a Pioneer - mert a jól hangzó sztereotipiával ellentétben még ezek a nagy cégek sem arra játszanak, hogy minél nagyobb kárt okozzank a környezetnek, direkt.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.24. 11:28:46

@Komavary: hallottam. @nyunyeszgomesz: teljes tévképben voltam heszkyvel a gmo-t illetően, ettől még a vallásos kirohanásai nem tetszenek.

nyunyeszgomesz 2010.06.24. 11:39:36

Akkor van itt két tudós, akiknek az egyikkel bajod lenne a vallásossága miatt, a másik meg együttműködik egy GMO-s céggel egy új GMO növény kikísérletezésében, így mindkettőt kitiltanád innen, de továbbra is rájuk hivatkozva állítod, hogy minden GMO rossz?

A korábbi kommentem törlését pedig még mindig nem indokoltad.

Komaváry talált benne hibát és szóvátette, köszönettel elfogadtam. Ha te találsz benne olyat, te is szóljál inkább törlés helyett, légy oly kedves.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.24. 11:43:44

@nyunyeszgomesz: ne tekerd ki a szavaimat. érted te amit értened kell, ha meg nem, akkor higgy amit akarsz. nem én fogom átültetni az agyad logikus üzemmódba.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.08.14. 09:20:41

@Martian: és érted: Vágó István - akit az ország "okosnak" és "tájékozottnak" gondol - is GMO párti az egész szkeptikus társaságot megvette a GMO lobbi....
NO COMMENT!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.18. 12:49:13

@Pacsker: ez az ! jól megmondtad neki !

sok sikert nektek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.18. 12:50:46

@Pacsker: vágó istván a posztkomcsi félhülye, aki válság idején, devizahitelesek idején bankot reklámoz a tévében. pénzért mindent, hitele nulla.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.18. 12:54:14

@Komavary: "Magyarországon világhírű", "ezek az emberek jobb helyen tanársegédnek sem mennének el",

ezek nem személyeskedések. ezek tények.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.18. 12:56:39

@Pacsker: érdekes ez a tibet mizéria. én is tibet mellett vagyok, de ott van ám nekünk székelyföld is . tudod. nekünk magyaroknak.

 
 
süti beállítások módosítása