Titkos felvétel egy amerikai tojásfarmon

PPJ         2010.04.20.

Némítsd le és úgy nézd meg. Úgy is elég lesz hidd el! Belegondolni sem merek, hogy mennyit és milyet okádtam volna, ha a képek mellé még hangot is hallok.

(Közbevetett adalék: a szabad és egyenlő választás illúziója. Ha figyelmesen elolvassuk az elbújtatott apróbetűs szöveget, akkor minden tojásos dobozon a "ketreces tartásból származó tojás" feliratot fogjuk megtalálni a boltokban. Hol itt a szabad kereskedelem, az egyenlő érvényesülés, a határok lebomlása? Én csak egy féle tojást látok a supermarket polcán: és az ipari! Oké, mink' úgyis piacon szokjuk venni a tanyasit... De én most azokról a népekről beszélek akinek "nincs ennyi sütnivalója" (haha, tojás, sütnivaló, érted) és csakis boltban vásárolnak. És ők vannak többen. Ők hogy válasszanak nem ketreces tartásból származó tojást, ha nics is a polcon olyan?)

Szóval! Ketreces tartás! Nesztek! 

Aki ezt az úgynevezett battériás tartást feltalálta, annak szívesen adnám lakhelyül az egyik ketrecet. Néha véletlenül rácsuknám a lábára az ajtót. Néha véletlenül nem érdekelne, hogy a bele is kifordul bélsárürítés közben. Mert bazmeg, ha végignézted a videót, akkor láthattad, hogy ilyen is "előfordul".

De nem is az a helyes válasz, hogy akkor nem eszem tojást ezentúl, mert krisnatudatú vegán hülye vagyok, hanem egyszerűen annak belátása, hogy így ne. Miért, és akkor hogy? Természetes tartásban, ökológiai tartásban, házi-, tanyasi tartásban. Úgy.

Forrás: Think Outside The Box - Transindex projekt

         39 hozzászólás

Címkék: vélemény tojás állattartás állatjólét ketreces tartás

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr141938674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bolomba (törölt) 2010.04.21. 11:59:12

nocsak. mi bajod a veganokkal?

itt egy jo kis osszefoglalas a varosi ember szemszogebol:
www.tudatosvasarlo.hu/cikkek/1566?page=1

ja, go vegan. :)

pacsirta81 2010.04.21. 12:29:18

Jaja gogo vegan!!! :) :P

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.21. 15:35:36

@bolomba: Csak a krisnásokkal van. :D
Na jó a vegánokkal is. Említett okokért. Nem az a megoldás ezekre a problémákra, hogy akkor ezentúl fénnyel táplálkozzunk, hanem hogy válogassuk meg mit eszünk. Természetesen pártolom a 40 napos böjtöt, azt a módit, hogy csak hétvégén együnk húst, és természetesen nem pártolom az ipari tartást és a tömegtársadalmat. De húsra szükségünk van. Nem annyira és nem úgy mint manapság, de húsra szüksége van az emberi szervezetnek. Tudomásom szerint például néhány esszenciális aminosav csak húsban található meg.

Köszönöm a tesztet, még nem ismertem!

sovesztomesz 2010.04.21. 16:21:47

Van egy elmélet és elsőre ebben semmi különleges nincs; miszerint a testes embereknek kell leginkább odafigyelni mivel táplálkoznak. Elsődleges szempont, hogy milyen az ő vércsoportjuk. Nos, e szerint a A lehet teljesen vega, de a többi vércsoportnak ez nem ajánlott. Ehhez még hozzájön az átlagos, a vékony és a három testalkat közti átmenetek...

...szóval kell az a husi, persze nem mindegy a mennyiség, meg a minőség és nem baj ha nem röfi...
...és néha tojás is, lehetőleg tanyasi
(itt jut eszembe a kérdés: van olyan ketreces csirke, ami soha nem evett kalciumot mégis bír tojáshéjat kreálni. Hogyan lehetséges ez?)

A húsnak nem evése egyébként önmagában nem elég pl. a megvilágosodáshoz :-).

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.21. 16:31:20

@sovesztomesz: ott a pont ismét

kalcium nem tudom honnan lesz. csak megoldja valahogy :D szerintem nyomatják beléjük a táppal

Gloucester 2010.04.22. 13:37:07

"Az ökológiai- és szabadtartás elve csodás, így állatkínzás nélkül ehetünk ízletes húsokat, a baj csak az, hogy bármit mond is a hentes, nem tudhatjuk, honnan jön a hús. A környezetvédők szerint a hentesnél kapható húsok negyede eleve feketevágásból származik, tehát a gazdán kívül senki se tudja, hogy élt az az állat. Amire pedig ráfogják, hogy szabadon tartott, az se feltétlen az. A briteknél tavaly robbant ki a botrány hamis ír biotojások miatt, nálunk meg 2008-ban zártak be egy szentlászlói halfeldolgozót, ahol bióra cimkézték át a nagyáruházakban vett húsokat. Ráadásul a fejkendős nénike tojásaiban sem bízhatunk, hiszen itthon csak a 350 tyúknál többet tartó termelőknek kell kódot nyomni a tojására. Szóval, a Marika fia simán tarthatja pincében azt a háromszáz tyúkot."
zamat.blog.hu/2010/04/22/a_szabadtartas_csak_a_meseben_tyukmennyorszag#comment-form
A tojásdoboz és cégnév választás furfangja is érdekes: "Biotojás Kft." csomagolása csak a neve bio, de a terméke nem! "Tartásmód: Ketreces"
Tojások kódjainak jelentése:
www.tudatosvasarlo.hu/cikkek/1566?page=1

Gloucester 2010.04.22. 13:39:18

Most látom, hogy bolomba beelőzött a tojásossal. Bocsi. :-)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.22. 13:45:08

@Gloucester:
Mindenesetre köszönöm, egész jól kezd körvonalazódni a téma és a probléma!

Gloucester 2010.04.22. 13:57:35

A kérdést itt is feltenném:
A két link eltérő tyúktartási kvótát mond a jelöletlen tojások piacra dobásához:
Az egyik posztban 350 tyúk alatti tartásnál nem kell pecsételni tojást, a másik linkben pedig 50 tyúklétszámról beszél, mint őstermelői tyúkkvóta. Melyik az igaz?

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.22. 14:01:08

@Gloucester: nem tudom, és azt se hogy kitől tudhatnám meg, de észben tartom

bolomba (törölt) 2010.04.22. 14:42:04

Na tegnap mar nem volt idom kifejteni. Most se nagyon lesz, de keresre tudok sok, szep, szines, szagos (foleg angol nyelven irodtak) linket kuldeni. Persze, jobbrol-balra, elorol-hatra, korbeellenorzott tartalmakrol van szo.

Akkor roviden: a vegan etkezes (en allatvedelmi okokbol, igy reszemrol eletmod) abszolut egeszseges minden embernek (gyerek, terhes, oreg, stb). ez teny. nincsen semmiben hiany, es annyira kell odafigyelni a taplalkozasra, mint egy nem vegan embernek. nem lesz hianybetegseged semmibol. 1 dolgot kell (ezen egyesek vitatkoznak) pluszba szedni, az pedig a B12-vitamin, amit amugyis egy bakteruim termel.

Arra, amikor azt mondjak, hogy fenyt kell enni, arra altalaban Moby-nak (enekes) a valaszat szoktam adni. Akkor csinalj egy tesztet, hogy 1 heten keresztul nem fogyasztasz, hasznalsz semmilyen novenyi eredetut (termeszetesen a fuszerektol, a novenyi olajan at, stb) az etkezesedben. 1 het mulva beszlejunk ismet arrol, hogy mit is eszek es valoban fenyt kell-e ennem. :)

Az aminosavakat boven megkapom. Kombinalni "kell", de jon magatol a kombinalas. Nyilvan az egysiku taplalkozas (mint a hust-hussal) nem egeszseges.

Reszemrol, a vegansagomban a sorrend a kovetkezo: allatvedelem, kornyezeti rahatasok, egeszseg.

bolomba (törölt) 2010.04.22. 14:45:42

na aminosavhoz adok linket is:

www.veg.hu/modules.php?name=vegiwiki&MODE=SHOW&PAGE=Z%F6lds%E9gek%20-%A0t%E9vhitek

a keresett resz a "3. Elegendő mennyiségű és minőságű fehérjéhez jutok e?" alatt olvashato.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.22. 14:59:52

@bolomba:

Elolvasva ezt az oldalt, az az érzésem támadt, hogy úgy kitérnek a kérdések elől a válaszokban, mint Szijjártó a dunakeszi tőzegláp fideszes érintettsége elől.

Vegánnak lenni nem rossz. A nagymama tanyasi tyúkhúsleveséről pedig nincs az a tudományos érv, vagy vallási irányzat, vagy bármi, ami megmagyarázná, hogy miért nem egészséges. Engem mentett már meg megfázásból, hólyaggyulladásból, depresszióból. Maradjunk annyiban, hogy ahogy a vegánizmus, úgy a tanyasi kultúra is van olyan idős, hogy azt lehessen rá mondani: életképes és egészséges.

pacsirta81 2010.04.22. 15:09:02

Drága Pacsker! Minden tiszteletem a tiéd, de ellent kell mondjak az esszenciális aminosavak kérdésében... :)Az állati eredetű dolgokban (tej, tojás), ugyanazok a fehérjék találhatóak meg, mint a húsban is. Én két éve vagyok etikai megfontolásból vegetáriéánus (tojást nem fogyasztok, de tejben a biót igen) és totál egészségese vagyok. Sőt. :) Ez nem nagy idő, de sok olyan ember van, aki már 15-20-25 éve vega. És köszöni szépen jól van. Abban viszont egyett kell értsek, hogy van aki könnyen, van aki nehezen tud lemondani a húsról. Hogy ezt a vércsoport, vagy mi okozza, azt nem tudom. És a vegánok nem fénnyel táplálkoznak... Az mondjuk biztos, hogy teljesen állati dolgok nélkül nehéz megoldani a megfelelő mennyiségű aminosavak bevitelét. Amúgy a szója például ugyanúgy teljes értékű, mint a hús. Fehérjék tekintetében. A gond a B12-vitaminnal van, de ezt is lehet pótolni. :)
Bocsi, nem akartam nagy vega-párti szóáradatot hzzáfűzni, meg kényes is ez a kérdés (jól össze tudnak csapni ilyenkor az indulatok), de nem bírtam ki, hogy ezeket ne fűzzem hozzá :) nehari. :P

bolomba (törölt) 2010.04.22. 15:30:54

@Pacsker: nem lehet, hogy a 'kiterest' akarod beleolvasni? :)

amugy nem azt mondjak, hogy nem egeszseges a hus (nyilvan mertekkel) hanem a mertekletesseg es a forras ami fontos. a "hamar alapon" nyilvan a szabadtartasu allatokat preferelom. hogy a hus adta-e a gyogyito erot a levesbe? na ezen mar lehet vitatkozni. :) amugy kerdezd meg, hogy a haboru alatt csirke helyett mit hasznaltak? (sargarepa piritva) es kerd meg, hogy csinaljon egy zoldseglevest, ugy, mintha husleves lenne.

bolomba (törölt) 2010.04.22. 15:37:48

@pacsirta81: egyaltalan nem nehez.:) jomagam lassan 3 eve nem fogyasztottam allati eredetu dolgot (na jo egyszer, mert azt mondtak, hogy nincs benne beledaralva… de volt, ami miatt 3 napig a budin ultem) es az aminnoim koszonik szepen vigan elvannak. amugy szoja tudtommal nem teljes.

bolomba (törölt) 2010.04.22. 15:38:55

es a krisnasokkal mi a problema? tudtommal nem artanak ok senkinek. (javitsatok ki ha tevednek) nem, nem vagyok krisnas.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.22. 15:39:45

@pacsirta81: teljesen korrekt amit írsz, akceptálva lett!

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.22. 15:42:07

@bolomba: a mértékletesség és a forrás a fontos. ez így van, de mondtam is.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.22. 15:43:26

@bolomba: krisnásokkal nagyon nagyon nagy baj van! az csak az álca hogy vega könyveket árulnak! hű, tudnék mesélni róluk. ha már mertek hinni szavaimnak, akkor messze elkerülitek őket.

Gloucester 2010.04.22. 15:45:57

@bolomba: azt lehet tudni, hogy mi okozta a pici húsevésnek a 3 napos mellékhatását?

bolomba (törölt) 2010.04.22. 15:46:06

@pacsirta81: amugy miert nem vagy akkor vegan? a bocit hogyan termekenyitik meg? vele maradhat a borju, vagy elvalsztjak? a felesleget (amit a borju mar nem tud meginni) arulja vagy?

bocs pacsker, nem akarom szet offolni a posztot.:)

bolomba (törölt) 2010.04.22. 15:49:46

@Gloucester: fustolt szalonna volt egy padlizsankremben, es egyszeruen annyi, hogy az enziemjeim nincsennek raalva, hogy hust bontson le. viszonylag jellemzo ez a reakcio a testtol veganoknal, ha ilyen baleset tortenik.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.22. 15:53:55

@Gloucester:

Nem. Nincs gond. És igazad is van.
A hús a természet rész a nyugati kultúrában. Mező nincs legelő lény nélkül. Agrikultúra nincs az agrikultúra melléktermékeit fogyasztó húslények nélkül. Épp attól szenved az egész EU, hogy szétvált a növénytermesztés az állattenyésztés és az ember kapcsolata. Ezelőtt a földből élt a növény a növényből az állat, az állatból az ember és az emberből a föld. Voila ökológia.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.22. 15:54:57

@bolomba: aljas dolog a padlizsánkrém :D, bocs, ezt nem hagyhattam ki

Gloucester 2010.04.22. 15:54:58

@bolomba: Köszi.

Egyébként nekem is egysíkúnak tűnik a vegán link, túl azon, hogy nagyon érdekes. Az agyfejlődés fontos fázisának tudják be a húsfogyasztást, mégha az rovarokból és döghúsokból állt is. A bevitt energia 20%-át az agy használja el. Heti/kétheti húsfogyasztást valamiért indokoltnak tartom, de biológiai magyarázatot nem tudnék adni.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.22. 15:59:29

@Gloucester: igen, az evolúció ilyen.
ha izmot akartál a farkas elöli futáshoz, vagy erőnlétet a nők beporzásához akkor nem répát ettél kilószámra... persze aszkétának lenni indiában nem követelt ilyen dolgokat, jogosan döntöttek úgy, hogy csak növényt fognak enni

bolomba (törölt) 2010.04.22. 16:06:54

@Gloucester:
a link azert tunhet eysikunak, mert alapvetoen a fobb gyakran feltett kerdesekre (FAQ) probal rovid es lenyegretoro magyarazatot adni, effektive vedekezve.

a masik reszre ezt a linket tudom ajanlani:
www.metta.eoldal.hu/cikkek/emberi-erkolcs/vadaszo-ferfi

nyilvan pro es kontra mindket oldalt ketelyekkel kell fogadni, viszont azt mar biztosra vehetjuk, hogy hulyulni a hus nelkul nem hulyulunk. :)

habar ha belegondolok, hogy a link tulaja kikoltozott a 'pusztaba', maganak termel, nem fut (nem csinal meleget, csak az ekezeti erthetoseg miatt) es meg sorolhatnam, egy masik (amerikai) ismeros, meg felmondott, es onkent megprobal kivonulni a fogyasztoi tarsadalombol… akkor azert felvetodik, hogy valoban nem hulyunk-e.:)

Gloucester 2010.04.22. 16:12:24

@bolomba: Köszi. A zseni és az őrült között is hajszálnyi a különbség. :-)

bolomba (törölt) 2010.04.22. 16:20:04

@Gloucester: na ja, mint a profeta es a hangokat hallo kozott.:)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.22. 16:54:37

@bolomba: @Gloucester:
A kivonulásos dolgon én is erősen gondolkodom. Csak a mikor, kivel, mennyiért és hova a kérdéses még.
Na meg hogy ha csalánkiütéses leszek egy növénytől, vagy bedagad a légcsövem egy méhtől, vagy hasmenéses beteg egy hústól, akkor milyen köze lesz a mentő. Ez egy érdekes kérdés, amit egyik élőfalu lakója se feszegetett még a TV kameráknak. Pedig érdekelne, mert már "szinte csak" ennyi választ el attól, hogy ne költözzek faházba egy erdő mellé.

pacsirta81 2010.04.26. 13:11:31

@bolomba: ahh bocsi, most látom, hogy kérdeztél.... szóval amikor vega lettem, egyből tértem is át a vegánságra (mézet viszont ettem, de azt is biztos méhészetből). De a sűrű, rohanó életvitelem mellett nem tudom megoldani, hogy mindent kizárjak az életemből. így próbálom csak a bió tejtermékeket inni (bár amit erre felvetettél sajnos reális), tojás a hűtőmben azóta sem járt, viszont bárhova megyek, a tojás ott van a kajákban. Egy rántottát viszont, bárki is csinálta, már biztosan ne enném meg. Viszont a pl. rántott karfiol bundájában benne van és anyukám sütijében is. :P Majd ha már nem kell két munkahelyen dolgoznom a hét minden napján, akkor újra megpróbálom... :P :)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.04.27. 00:39:45

Javaslok egy kis körültekintést!

Én a Matchben szoktam tojást venni, ott kapható 2-es, és 0-s kódú is.
Az előbbinek 44, az utóbbinak 50 ft darabja.Tény,nem 23 ft, mint a tescoban, de a tojásfogyasztásom kb heti 2re degradálódott, és még mindig élek...

Aki keres, talál, csak nyitott szemmel kell járni.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.04.27. 00:46:53

Vega lét: apránként kell átszokni, nem egyik napról a másikra. Fokozatosan kell megvonni a húst, és rájönni, mivel lehet pótolni,hogy ne akarj folyton éhenhalni:D

Én nem a legjobb vegafajta vagyok, abban az értelemben,hogy nagyon finnyás vagyok:D ezért igen kevés zöldséget fogyasztok,viszont sok krumplit... de pl párom 'jó fajta' vega, sok zöldséget eszik.

Az is kérdés persze, hogy mennyi legyen a nyers-nem nyers kaja aránya, meg hogy a kenyér milyen legyen...

Kenyérben teljesen rászoktunk a teljeskiörlésű, illetve magokkal kombilált rozsosokra, viszont én meleg kaja párti vagyok...sokan esküsznek a nyers táplálkozásra, de nekem egy idő után mégis mindig a főtt kaja nagyon hiányzik..főleg a krumpli:D

de a hús szinte abszolút nem,sőt, ha nagyritkán_nincsmás_vendégségben rákényszerülök, utána tök szarul is érzem magam.

GoVegan - "A hulyeseg szemelyre szabhato. Google." 2010.06.04. 13:49:38

a torolt felhasznalokent mas neven ajanlanek egy jo (meg mindig alulreprezentaltnak tartott) tanulmanyt es egy cikket rola:

www.guardian.co.uk/environment/2010/jun/02/un-report-meat-free-diet

Netmaster 2011.03.08. 21:20:42

A ketreces tyúktartás halas megfelelője: index.hu/gazdasag/2011/03/08/husz_percig_nincs_aram_es_elbuktal_tobbszazezer_eurot/
"a kaviárnak alkalmas ikrát adó, jellemzően hosszú életű tokfélék a természetben csak tí-tizenöt-húsz év alatt válnak ivaréretté, magyarázza Rónyai András, a szarvasi HAKI kutatója, az egyik legtapasztaltabb magyar tokszakértő. Ez az idő zárt rendszerű tartással, egész évben optimális hőmérsékleti és fényviszonyok, valamint tartási körülmények biztosításával, célirányos takarmányozással fajtól függően négy–hét évre csökkenthető"
"egy ilyen, a vizet szűrő-melegítő, oxigénnel dúsító, a bomlástermékeket eltávolító rendszerben elég egy tíz–húsz perces áramkimaradás, és ha nem elég gyors a javítás, a természetellenes zsúfoltságban élő halak elpusztulhatnak"
Na és mi ezzel a legnagyobb probléma: "megsemmisítve több százezer eurónyi befektetést"
Mit lehet hozzátenni, "gyönyörű"... :(

 
 
süti beállítások módosítása