Itthon túzokvédelemből jeles a természetvédelemnek

PPJ         2010.04.14.

http://static.nol.hu/media/picture/01/97/28/000289701-3138-600f.jpg

Túzok (Otis tarda), Fotó - Vajda Zoltán

"Javában zajlik a túzokdürgés: ilyenkor ez a nagy testű, de félénk és emberkerülő madár viszonylag gyakran kerül szem elé. Ezért a madarászok hagyományosan a párválasztási-párosodási időszakot használják fel az állomány felmérésére. Az idei számlálás megtörtént: a magyar túzokpopuláció jelenleg 1481 példányból áll."

Olvasd tovább a NOL-on!

A túzokról bővebben is lehet olvasni

Figyelem, a túzok továbbra is veszélyezettet fajnak minősül, habár a magyar állomány az utóbbi években lassú növekvésnek indult.

         5 hozzászólás

Címkék: természet túzok otis tarda

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr211920966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sovesztomesz 2010.04.14. 19:52:35

Hú, hát ez örömteli!!!

Látott már ilyen madarat valaki a vadonban, élőben egyébként?

Annyira ritka madár, hogy én annak ellenére, hogy alföldi faluban nőttem fel, csak egyszer találkoztam túzokkal; felnőttkorban. Nagy élmény felszállni látni egy ekkora madártestet...

Világ túzokmadarai sokasodjatok!!! :-)

Gloucester 2010.04.14. 20:38:55

@sovesztomesz: Mennyire nagy egy ilyen dögh? :-) Én a gólyától szoktam tátott szájjal megtorpanni, ha felemelkedik. Na és a hattyú-huhúú? :-)

sovesztomesz 2010.04.14. 20:57:30

@Gloucester: Hatalmas!!! Alakra, méretre egy túltáplált, kifejlett pulyka. Lassan, de méltóságteljesen emelkedik...

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.04.14. 21:28:22

@sovesztomesz:

földik vagyunk akkor:)

Én egyszer láttam Kecskeméten, mikor az arborétumnál kóricáltam.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.15. 00:18:18

@meta_:

Akkor úgy látom itt én "nyertem": tv mérnök vagyok és nem láttam élőben. :(
Fotótúrát a Kőrösök vidékére: de már azonnal szerveznem kell :D!

 
 
süti beállítások módosítása