Épületenergetikai program

PPJ         2010.05.08.

Egy ilyen nyilatkozat olvasása után az embernek olyan érzése támad, mintha egy különösen lázas rémálomból ébredezne lassan.

200 ezer háztartás az épületenergetikai programban

Az új kormány két-három éven belül 200 ezer háztartást kíván bevonni az új otthonteremtési program épületenergetikai rendszerébe - mondta Bencsik János fideszes képviselő, aki szerint alaptalanok a sajtóban megjelent információk a kormányzati szerepvállalásáról.

Bencsik János a korábbiakhoz képest további részleteket ismertetett tegnap Budapesten, a Central European Business Center "Energia 2010" konferencián az új otthonteremtési épületenergetikai programjáról. A képviselő megismételte, hogy 10-15 éven belül 3 millió háztartás és 200-250 ezer középület energiahatékonysági megújításáról van szó, ami az építési munkálatokkal együtt 150 ezer új munkahelyet teremt  A rendszer komplex felújításokat támogat, a pályáztatás pedig egyablakos lesz.

A nyílászárók cseréjét, a fűtés korszerűsítését és a homlokzatszigetelést egy projektként kezeli a rendszer, és nem támogatják külön az egyes elemeket. A pályázatok elbírálását összekötik a banki hitelbírálattal és a saját erő biztosításával, így a pályázati szerződéssel együtt írhatják alá a hitelszerződést. A finanszírozási hátteret az úgynevezett zöldbank biztosítja majd, kereskedelmi bankok bevonásával - tette hozzá. A finanszírozás forrása pedig az európai uniós források átcsoportosítása, a szén-dioxid kvóta eladásokból származó bevételek és hazai források.

A program eredményeként az átlagos energiamegtakarítás a hő esetében 40-50 százalék lehet, és Magyarország energiafüggősége 20 százalékkal mérséklődik. A megújuló energiák elterjesztésével ez az arány akár 25 százalék is lehet. Forrás:greenfo

         25 hozzászólás

Címkék: politika fenntarthatóság energiafüggőség épületenergetika

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr331983637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flippant 2010.05.08. 14:08:46

Megújuló energiák. Na ja. Megint megy a porhintés. Mitől megújuló az a kibaszott hőszivattyú. Hogy villamos motor hajtja meg? S miből kapja az a villamos motor az áramot? Tán a Jóisten varázsolja oda?

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.08. 14:18:14

@flippant: nem természetesen nem. de nem mindegy, hogy a felhozott hő kiszökik e a faablakok résein, vagy a dupla szigetelés benntartja. azzal a ténnyel is szembesülni kell, hogy nyilván nem lehet lebontani az összes épületet és szalmasár tapasztott fallal megépíteni. Tehát muszáj az ilyen épületeket hungarocellel körülvenni.

tehát nagyságrendekkel kevesebb elektromos áram kell majd ilyen épületek működtetéséhez.

de igazad van: a szigorú fenntarthatóság definíciója szerint ez sem fenntartható a végtelenségig: áram, eszköz és fenntartás igényes.

kalozka 2010.05.08. 18:09:40

@flippant: Ki mondta, hogy megújuló energia a hőszivattyú? Én ilyet nem találtam a cikkben, a végén csupán arról van szó, hogy ha a megújuló energia termelések elterjednek akkor plus 5% csökken az energiafüggőségünk...

kotkodák 2010.05.08. 20:51:36

A fenti nyilatkozattal kapcsolatban csak egy pici fenntartásom van. Régóta tervezem már a házunk fűtésének korszerűsítését. A gázt egy puffertartályos, vegyes tüzelésű kazánnal váltanám ki. De nem akarok homlokzati szigetelést egyáltalán.

Nem csak arról van szó, hogy idegenkedek a hungarocelbe csomagolt épületektől. A házam vályog és kvázi helyi védettséget élvező népi építészeti emlék. Gyönyörű. Aminek a megőrzéséért eddig is több áldozatot hoztam. Tehát nem akarom elbarmolni hungarocellel, ami a vályog természetes "légzését" tenné tönkre + esztétikailag sem ok.

A döntéshozóknak a 3 az egyben megoldás mellett - a nyilatkozat szerint csak azt fogják támogatni - az ilyen esetekre is gondolniuk kell. Nálam ez a nyílászárók korszerűsítése (eredetivel megegyező legyártatása) és a fűtés korszerűsítése lenne, de homlokzati szigetelés nélkül.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.08. 21:08:07

@kotkodák: ha ezt szeretnéd (teljesen jogosan) és a jelenlegi hazai programok ezt nem támogatják, az valóban óriási probléma!

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.05.08. 21:48:07

@kotkodák:

Vályogot teljesen felesleges szigetelni. Gyanítom, hogy kb. 50 centis a falvastagsága a hosszúháznak. Ott nincs gond.

Csak annyi pontosítás, hogy támogatják, de a támogatások egy kalap szart se érnek, annyi a gond velük, hogy bele se érdemes vágni... Legalábbis nagyon felkészültnek kell lenni.

flippant 2010.05.08. 22:25:11

@kalozka: Jaj, kicsim. Mi is az a megújuló energia? Vagy Te is csak a kulcslyukon nézel ki s nem látod a folyamatokat? Minden megújuló energia mögött a profit áll. Nem véletlenül szponzorálják ezeket a legnagyobb olajcégek... A talajhő kinyerését csak villanymotoros szivattyúval érheted el (olyan mint egy fordított hűtőgép. S minden ilyen Rankine- Clausius körfolyamathoz energiabevitel kell különben nem lesz meg a körfolyamat. S Te mivel gondolod az indítást? A Jóisten leheletével? Bakker...Az energetika nem ismeri a Pertétum Mobilét!

kotkodák 2010.05.08. 22:28:44

@meta_: Igen, én sem arra gondoltam, hogy a jelenlegi rendszerben próbálkozok. Mérhető eredményhez jelentős támogatás, kedvezményes hitel kell. Addig csak gazdag emberek játéka a takarékoskodás. A gázártámogatásra kiszórt milliárdokat azért sajnálom. Bár nem én döntöttem róluk :)

Nem keresek linket, de angol példa, hogy a korszerűsítéssel elért hatékonyság növekedés által megspórolt fontokból fizetik vissza a hitelt. Ami jobban hangzik, mint az itteni kondíciók mellett az, hogy megtérülést nem is érdemes számolgatni. Egy kivitelezésben érdekelt szakember azt mondta, hogy ha nincs fölösleges pénzed, csak akkor fogj bele, ha attól félsz, hogy nem jön jövőre gáz a csőből. És egy drasztikus gázáremelkedés sem tenne csodákat, mert a legtöbben nem képesek félretenni, beruházni.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.08. 23:03:10

@kotkodák: magyarán saját vesztébe rohan egy egész nemzet a rossz politikának köszönhetően.
remélhetőleg ez most legalább egy picit enyhül.

kalozka 2010.05.09. 08:25:31

@flippant: Az csak a te mániád, hogy a hőszivatyú megújuló energiaforrás, ilyen erővel a légkondi is az. Ha nem tudod mi számit megújuló energiaforrásnak néz utána, google a barátod.

Segitek:hu.wikipedia.org/wiki/Meg%C3%BAjul%C3%B3_energiaforr%C3%A1s

kalozka 2010.05.09. 08:32:23

@kotkodák: Ilyen van Magyarországon is, hogy az energiaszámlán sporoltakból fizeted a felujitási hitel-t, Nagymamám paneljében is ilyen konstrukciókat ajánlanak (OTP bank azt hiszem). Amúgy én azt olvastam, hogy a következő 4 évre 500 milliárd EU- pénzt szánnak energiatakarékos felújitásra és ez csak az őn részt képviselné, ehhez jönnének még a hitelek amit a megtakaritásból lehetne fizetni.
Igy akár null pénzből fel lehet újitnai egy lakást és törleszteni is csak annyit kell, hogy a régi rezsit fizeted egy ideig. Szerintem ez müködhet ha tényleg igy lesz

flippant 2010.05.09. 17:04:54

@kalozka: Igen, s ott van a felsorolásban a geotermikus energia is. És azt mivel aknázod ki Te nagyon okos?

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.09. 17:25:04

@kalozka: @flippant:

én alapvetően megújuló szkeptikus vagyok.
mi is kell a szivattyúk működéséhez? áram.
mi kell a szélkerék forgásához? OLAJozott tubina.
mit okoz a napelem? a rovaroknak fénycsapda ezért odapetéznek a víz helyett és elpusztulnak.

szerintem nem megoldja a problémákat hanem még tovább súlyosbítja a megújulók használata.
a kompakt izzókról meg már a hülye is tudja, hogy miért gáz.

lassan kiderül, hogy mehetünk bogyót szedni, vagy a technika mindent elpusztít.

sarkítok nyilván, de csomó tényen alapul azért a mondandóm.

én csak ennyit akartam közétek vetni.

respecta /01 2010.05.09. 18:37:32

Annyira szép terv...
- Szóval támogatás a 3-as kombó esetén. Csakis és kizárólag. Nagyszerű!
Ki a csuda lesz képes ezt önerővel "melléfinanszírozni"? Legfeljebb egy szűk réteg.
- Kiesik még néhány család/ember azon okból is (pl. én), hogy a háromból kettővel képtelen vagyok azonosulni: az olcsóbb/megfizethetőbb műanyag szörnyedelmekkel, mint nyílászáró ill. a hungarocell csomagolással.
- Barátunk olyan házban él, aminek a homlokzatához is csak engedéllyel lehet nyúlni (nemhogy műanyaggal körbekeríteni). Neki vajon milyen esélyei lesznek...

Üdvözlöm a tervet ez természetes.
Csak teremtsen egyenlő hozzáférési lehetőségeket mindenki számára.
Erős kételkedésem!

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.09. 21:02:29

@respecta /01: mi is kételkedünk. és pont ezért figyeljük a Fityeszt, mert ha nem veszi figyelembe a pl. ilyen irányú népakaratot, akkor menni fog, és még nagyobbat fog koppanni, mint most az MSZP, jöjjön helyette egy ökopárt aki figyel az ilyesmire!

Vidéki 2010.05.10. 08:04:16

Nagyon jó gondolat:

„A program eredményeként az átlagos energia megtakarítás a hő esetében 40-50 százalék lehet, és Magyarország energiafüggősége 20 százalékkal mérséklődik”.

További nagy eredmény foglalkoztatás javítása értelmes cél elérése érdekében.

Szedjük le először azokat a gyümölcsöket a fáról, amelyek leginkább kezünk ügyében vannak.

Vidéki 2010.05.10. 08:22:55

@kotkodák:

Írod:
„Tehát nem akarom elbarmolni hungarocellel, ami a vályog természetes "légzését" tenné tönkre + esztétikailag sem ok.”

„A gázt egy puffertartályos, vegyes tüzelésű kazánnal váltanám ki. De nem akarok homlokzati szigetelést egyáltalán.”

Gondolkodásod nem vall környezettudatos polgárra.

Gondolkoztál-e azon, hogy egy 50 centi vastag vályogfal hőátbocsájtási tényezője milyen kedvezőtlen és a régi típusú nyílászárók mennyivel több hőt eresztenek át, mint a modernek?

Tervezett vegyes tüzelésű kazánod hatásfoka jobb-e mint a jelenlegi gáztüzelésesé?

Szemléleted következménye: sokkal több széndioxidot nyomsz a levegőbe, hogy télen melegedhess, mint amit a mai technikai szint lehetővé tesz.

Vidéki 2010.05.10. 08:25:56

T. Kotkodák!

Írod:
„Tehát nem akarom elbarmolni hungarocellel, ami a vályog természetes "légzését" tenné tönkre + esztétikailag sem ok.”

„A gázt egy puffertartályos, vegyes tüzelésű kazánnal váltanám ki. De nem akarok homlokzati szigetelést egyáltalán.”

Gondolkodásod nem vall környezettudatos polgárra. Gondolkoztál-e azon, hogy egy 50 centi vastag vályogfal hőátbocsájtási tényezője milyen kedvezőtlen és a régi típusú nyílászárók mennyivel több hőt eresztenek át, mint a modernek? Tervezett vegyes tüzelésű kazánod hatásfoka jobb-e mint a jelenlegi gáztüzelésesé?

Szemléleted következménye: sokkal több széndioxidot nyomsz a levegőbe, hogy télen melegedhess, mint amit a mai technikai szint lehetővé tesz.

Vidéki 2010.05.10. 08:41:49

T. Pacsker!

Írod: „mi is kell a szivattyúk működéséhez? áram.”

Valóban az áramot is nagyrészt fosszilis energiából állítják elő ( a legmodernebb gázturbinás erőművekben rendkívül jó, csaknem 60 %-os hatásfokkal).

A hőszivattyú használ fel ugyan áramot, de a környezetből elvont és a lakásnak átadott hőmennyiséghez képest sokkal kevesebb energiát használ fel.

Figyelembe véve az áramtermelés energiahatékonyságát is, világosan látható, hogy a hőszivattyús rendszer széndioxid kibocsátása sokkal kisebb, mintha mondjuk a gázt a lakás kazánjában égetnénk el.

Ez azért nem semmi, ha célunk az üvegházhatás csökkentése.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.10. 12:11:48

@Vidéki: 2010.05.10. 08:41:49 -es kommentedre a válaszom: igen ebben teljesen igazad van.

greybull 2010.05.10. 14:08:32

Ülünk, üldögélünk a bolygó egyik legvékonyabb kérge felett, pöfög alattunk a kurva sok hő-, és hévíz, és közben sírunk, hogy drága a gáz, meg a villamos energia, meg az anyánk kínja. Eladtuk a közműszolgáltatók nagy részét, erőművek közül is sokat, szarakodunk, hogy legyen-e Paks bővítve, jólmegbasztuk Nagymarost, még egy kurva hidat sem építettünk oda, ilyen hülye nép, mint a magyar kevés van a Földön. Nyílászáró szigetelés, minek, elvégre globális felmelegedés van, pár év és nem lesz tél, csak nyár, nem? Itt ez a sok rohadt panel (én is panelpatkányproli vagyok), ami gyakorlatilag védhetetlen hőtechnikai szempontból, ha visszabontanák a 2.emeletig, oszt amit lebontottak azt oldalt mind visszaraknák, hogy legalább 1 méter vastag falak legyenek, tán akkor lenne egy kis hővédelem, lófaszt a seggünkbe, hülye nép vagyunk és kész.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.10. 22:54:47

@greybull: geoterm: OKÉ! Panelekről igazad van. Nagymaros: élő vizet baszogatni nem menő úgyhogy örüljünk és nem mi "basztuk ketté" hanem a szlovákok! Nyílászáró kell, mert sem télen nem engedi ki, sem nyáron be a meleget. Közműveket eladni jó nagy balfékség.

Röviden ennyi a véleményem.

greybull 2010.05.11. 10:41:17

@Pacsker: ha egy új magyar kormánynak esze lenne, akkor állami beruházásban építene néhány kőzetfúró GYÁRAT! munkát adva egy csomó c.embernek, össze-vissza furkálnánk a Kárpát - Medence Haza földjeit, részben hévízi energia, részben hőszívattyú végett, átalakítanánk a társasházakat lakáskezelő részvénytársaságokká, ahol a volt lakástulajdonos részvényes lesz, és egyúttal (vissza)bérlője a volt lakásának, lenne mindjárt mobilitás az országban, mert lenne dögivel bérlakás, aki rászorul az BÉRLŐKÉNT kapna támogatást, nem ilyen zagyván, mint most, a meglévő lakásállományt lehetne értelmesen hitelezni, mert ott lenne a fedezet, a lakásvagyon, olyan viszonyok lehetnének, mint Nyugaton, a béreknek fedezetet kellene nyújtani a lakhatásra, és lenne megfelelő lak-ás (sic!) szolgáltatás! Na álmodtam egy jót, kezdek ébredezni, mert beleért a bilibe a kezem....

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.11. 10:51:41

@greybull: a fidesz sem álom, (világpolitikai)páholyok vannak kérem, és mi csak egy gyarmat vagyunk.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.05.11. 12:43:27

Bocsánat de ezt mindenki maga döntse el, hogy hol és mit vásárol. Ez itt nem lehet a reklám helye. Biztos vannak helyek és kiállítások ahol fellelhetik az ön termékeit.

 
 
süti beállítások módosítása