Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Apokaliptikus légifotók mutatják a nagyipari állattartás Földet pusztító erejét (+ filmek)

PPJ         2013.08.25.

A nagyipari élelmi(halálmi)szer gyártók mindig arról próbálnak meggyőzni minket, hogy a termékeik idilli családi farmokról származnak, ugyanakkor ez a rózsaszínes-vérvörös kép nem is lehetne távolabb az igazságtól. Mostanában jelent meg egy légifotó-sorozat a brit Mishka Henner művésztől, mely bemutatja, hogy a nagyipari mezőgazdaság hogyan veszi áldozatául a Föld nevű bolygót. Ezen túlmenően, hogy előállítsák a tápanyag-szegény "ételt" főként GMO-kból, ezen "farmok" szó szerint a halál sebeit vágják a tájba. Henner sokkoló fotói röpmagasságból bizonyítják az indusztriális (marha)hús gyártást követő pusztítást.

Forrás: Inhabitat.com
Fordítás: GreenR blog

Mishak-Henner-Feedlot-Photography-1-728x485.jpg

A képekre - amik inkább poszt-apokaliptikus hulladéklerakókra hasonlítanak, mint földterületre Amerika szívében -, akkor bukkant Henner, amikor műhold fotókat böngészett az olajmezőkről.

"Miközben azon a sorozaton dolgoztam, intenzíven vizslattam az amerikai tájat, ekkor bukkantam ezekre a rendkívül különös kinézetű formákra, mint ez a hatalmas öböl és a kis pontok, mintha csak mikrobák lennének. Nálunk Angliában is van nagyipari állattartás, de nem ekkora mértékben. Teljesen kikészültem." - nyilatkozta Henner a Fast Co. weboldalnak.

A nagyipari állattartásról készült légi-felvételek nyílt forrású műholdképek, így Hennernek nem kell aggódni a publikálásból adódó jogi kockázatoktól. Az utóbbi években a kereskedelmi nagyipari "agrobiznisz" mindent megtett (lásd alább Csípőteleki Csoda Csalárdság Csányitól), hogy elrejtse a szégyenteljes gyakorlatát a nyilvánosság szeme elől, és a tartótelepeket fotózó újságíróknak is letartóztatásokkal és bűnügyi vádakkal kellett szembenézniük a hamis "Ag Gag" törvények miatt. Nem nehéz belátni, hogy miért nem merte láttatni ezeket szinte senki.

"A masszív szennyvíz öblök, amik veszélyes kén-hidrogén gázokat eregetnek és megfertőzhetik a talajvizet nitrátokkal és antibiotikumokkal, elsőre nyílt elfertőzött sebeknek tűnnek", magyarázza a Fast Co. weboldal. A föld, amin a hizlalótelepek fekszenek, teljesen barna, lepusztult és száraz. Az ott tartott szegény állatok által termelt tömeges szenny világos színei földönkívüli módon világítanak a haldokló talaj semleges hátterén. A kíméletlen körülmények között, árnyék és kényelem nélkül összezsúfolt tehenek hangyáknak tűnnek a röpmagasságból.

Mishak-Henner-Feedlot-Photography-3-728x499.jpg

Mishak-Henner-Feedlot-Photography-4-728x495.jpg

"Úgy gondolom, hogy ezek a hizlalótelepek visszatükrözik azt a logikát, ami mentén jelenleg a civilizációnk és társadalmunk felépül. Teljesen elborzasztó, hogy ez az, amivé váltunk! Ezek nem csupán hizlalótelepek. Ezek mi magunk vagyunk." - mondta Henner a Fast Co. weboldalnak.

(Fordítási magyarázat a kihagyott "culture" és "evolve" szavakhoz: én ezt nem hívnám sem "kultúrának", sem "evolúciónak, fejlődésnek". "Kultúra" sosem viselkedne így, és igazi "kultúra" sosem hívná ezt "fejlődésnek". A "kultúra" definíciójából adódik, hogy kapcsolatban áll a "fent"-tel vagyis a szakralitással. Mivel a nyugati civilizáció alapjaiban elvesztette kapcsolatát a szentséggel, ezért nem hívható "kultúrának", hanem csakis poszt-kulturális civilizációnak. Vagyis "civilizációnak" az Istentől eltávolodott és lehanyatlott kultúra nevezendő, és "kultúrává" csak akkor fog ismét emelkedni, ha újra megtalálja a kapcsolatot a valódi tudattal.)

"Kétség nélkül való, biztos és igaz:
Ami lent van, az megfelel annak, ami fent van,
és ami fent van, az megfelel annak, ami lent van,
hogy az egyetlen varázslatának műveletét végrehajtsa."
- Hermész Triszmegisztosz: Tabula Smaragdina

A holisztikusan-, analógiák mentén gondolkodó, tehát egész-ségesen látók számára teljesen világos, hogy amit a Föld Anya testével teszünk, az ugyanaz, amit a saját testünkkel teszünk; amilyen sebet a táj bőrén ejtünk, azt tulajdonképpen a saját bőrünkön is érezni fogjuk! Ahogyan a  globalizmus, mint "globalóma", egy rákos elburjánzás felemészti a bolygót, úgy lesz egyre gyakoribb az emberekben is a rák! Ahogyan az olajfúró tornyok is erőszakosan ejtett lyukak a Föld testén, ugyanúgy az olajért gyilkoló katonák által megerőszakolt nők testén a lelki seb! Minden, amit a Földdel teszünk, azt Önmagunkkal tesszük! Erről bővebben ebben az TED előadásban...

bullet_wound_cu_by_jessicatpaintsfaces-d3brlkv.jpg

Részlet a Samsara (2011) filmből:

Az Oscar-díjra jelölt Élelmiszeripar Rt., a teljes film:

A Csípőteleki Csoda Csalárdság Csányitól!

Dr. Ágyán József: Mi lesz veled magyar föld, mezőgazdaság és vidék? - (Az előadás leirata)

Erre is – mint „állatorvosi ló” – példa lehet a 2011-ben az agrártámogatási rangsorban élen végzett érdekeltség. A Bonafarm-csoporthoz tartozó Bóly Zrt. Beremend és Magyarbóly között felépült csípőteleki, 2.400-as, „zenélő, légkondicionált, 140 ventillátorral és állatzuhanyozó fejekkel felszerelt”, fenntarthatósági és energetikai abszurd Holstein-Fríz tehenészeti telepét 3,5 milliárd Ft-os – nem kis részben a közös agrárkasszából, közösségi forrásokból finanszírozott – beruházással, a súlyos munkanélküliséggel küzdő Dél-Baranyában hozta létre. 58 „új” munkahelyet teremtett úgy, hogy közben azokon a felszámolt tehenészeti telepein, ahonnan az állatállományt az új "csodatelepre" átszállította, egyúttal 150 ember munkája szűnt meg. (Velük mi lesz? – ez a kérdés nem merült fel. Őket majd intézze el a közös kasszából finanszírozott, állami közmunka-program!) A tulajdonos az avatóünnepségen azt is bejelentette, hogy olyan földforgalmi törvényre tart igényt, amely az új telep számára is közvetlenül biztosítja a takarmányszükséglet kielégítését. (Feltehetőleg azért, hogy ne kelljen a környező növénytermesztő gazdákkal, a helyi közösséggel alkudoznia.) Ez 4-5 ezer hektár termőföldet jelenthet a telep környezetében. (Mi lesz az ott élő, gazdálkodó családokkal, akik elől elvonja ezt az erőforrást? – ez az avató ünnepségen nem merült föl.) [13] [14] [15]Az már csak „hab a tortán”, hogy az innen származó Mizo tej dobozára – a városi fogyasztót tökéletesen megtévesztő – „Mizo Csodafarm Csípőtelek” felirat és egy hangulatos tanya, zöld, virágos réten, szabadon legelésző magyar tarka tehén, mellé népviseletbe öltözött, fiatal gazdaasszony került, mint hogyha nem is egy iparszerű, tömegtermelő marhatelepről, hanem egy szabad tartású, egészséges tanyasi tehenészetből származna a dobozban lévő tej. Ez lenne hát a termelő és a fogyasztó közti bizalmat erősítő, új erkölcs?

Mizo csodafarm - Így verik át az embereket? - pecsistop.hu

...animációs filmmel reklámozzák Csányi Sándor csípőtelki új tehenészetét, azonban a kisfilm kissé csúsztat. Csípőtelken ugyanis a tehenek zárt rendszerben mozognak istálló és fejőállomás közt, rétet és legelőt utoljára talán bocikorukban láthattak.

- Illúzió -

artworks-000034857702-q8gwi3-original.jpg

- Valóság -

image.aspx_2.jpg

208137_10151251418001093_1755982195_n.jpg

         53 hozzászólás

Címkék: tej mezőgazdaság környezetszennyezés fotók tehén ted csányi sándor állattartás agrárium légifilmezés ángyán józsef 18+ agrármaffia föld bolygó samsara 2012 mishka henner csípőteleki csodafarm

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr295476284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyulanka 2013.08.26. 12:04:04

és az a borzasztó, hogy emberek 98%-a szerint ez jól van így.....kívánom, hogy őket is tartsák így, amikor megszületik gyerekük azonnal lopják el tőle és folyamatosan fejjék őket, amikor a vágóhídra mennek senki ne foglalkozzon velük és azzal mennyire félnek ...És senki idióta ne jöjjön azzal, hogy mert ezek haszonállatok! ezt a hülye emberiség találta ki ....utálom az embereket egyre jobban!!!a politikus meg a legnagyobb idióta!

OftF 2013.08.26. 12:48:54

Egy elég erős, megalapozatlan felütéssel indult a cikk, és ez eléggé rányomta a bélyegét a későbbiekre.
Tudatos vásárlóként, a környezet iránti tiszteletet fontosnak tartó polgárként sajnálom, hogy a tények helyett szenzációhajhászással kell a "környezetvédő" cikkekben találkoznom, nem azért, mert én így nem ismerem meg az igazságot, (én megismerem, utánanézek), hanem az ilyen cikkekre sokan csak legyintenek, hogy kamu. Nem így változtatod meg a világot, hanem értelmes párbeszéddel.

GNandor 2013.08.26. 14:11:56

Elég demagóg írás. Csodálkozom hogy valahogy nem konvertáltad át lélegeztető gépbe.

Lehet azt csinálni hogy 1 hektáron 5 tehenet tartunk, mint ahogy rajzon is van, de akkor a tej ára 10x lesz. Persze erre lehet mondani hogy hülyeség, mert hát a szomszéd Mari nénitől is olcsón veszem a tejet, a gond csak az hogy nem 1-2 ember vesz tejet magyarországon hanem több millió, számold ki hogy ha 1 hektáron 5 állat van akkor mekkora terület kell, hogy egész Magyarország tejfogyasztását lefedjük (átlag évi 155 liter / fő ). Szóval igazából 2 megoldás van, vagy összezsúfoljuk az állatokat, vagy elkezdjük lelőnni az embereket, hogy kevesebb fogyasztó legyen.

odamondó 2013.08.26. 14:17:55

Ezt a samsarat már láttam. Minden csak nem rémisztő. Max ilyen városi gyerekek lepődnek meg ezen hogyan kerül a hús a boltba és a csirke nem fóliás csirkemell filéként születik.

Továbbá nekem ilyenkor mindig egy kérdésem van: akkor hogyan tovább? 7 milliárd ember tengődik a földön ennek jelentős hányada még így is éhezik. Mit csináljunk? Holnaptól ne együnk?

Tiltsuk Bea 2013.08.26. 14:21:08

@GNandor:
Mind a kettőn dolgoznak!

Tiltsuk Bea 2013.08.26. 14:24:13

@odamondó:
Egyrészt ne annyit (a zemberek fele már 100 kg+), másrészt ne annyi húst, és akkor a szükséges mennyiségű állatot lehetne normális körülmények között tartani és szenvedésmentesen levágni.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2013.08.26. 14:29:28

@nyulanka: Csak egy kérdésem van:
Húst szoktál-e enni? (néha, minden nap?)
(haszonállat, kegyetlenség stb)
Enyhébb változat: tejet, tojást fogyasztasz-e?

Amennyiben a válasz bármelyikre igen, akkor kissé gondold át a hozzászólásodat. (gyk. ezesetben te is hozzájárulsz a "kegyetlenséghez", mert keresletet növelsz)
Alkérdés: Mennyiért veszed ezeket? pl. tej literje 300Ft alatt valószínűleg tömegtermelésből származik. Szerencsés esetben közvetlen termelőtől veszed, de ez ritka.

Amennyiben a válasz az első kérdésre nem és tényleg csak zöldséget eszel (a hal NEM zöldség, a sajt, tej, tojás sem az!)
Le a kalappal: te tényleg igyekszel takarékosan bánni erőforrásainkkal, és nem bántod az állatokat.
Alkérdés ide: azért a gyereked fejlődéséhez nélkülözhetetlen húst remélem, megveszed neki. (ha most nem, akkor majd amikor lesz gyermeked)

Értem én, hogy környezetvédelem, de próbáljunk meg a valóság talaján mozogni, ha kérhetem!

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2013.08.26. 14:37:10

@Pacsker: Szerintem a halálmiszer szójátékra és az apokalipszis emlegetésére gondolhat a kommentelő kolléga.

Engem alapvetően érdekel a környezetvédelem, meg is teszem amit tudok (hulladékszétválasztás, biciklis közlekedés, amikor csak lehet, lehetőség szerint kevesebb hús fogyasztás, stb.), de ez a cikk erősen egyoldalú.

Hiányolom egyrészt a megoldási javaslatot, ha nem is 7Mrd ember, de legalább a többségünk táplálására + a nagyüzemi gazdaságok kárenyhítésére. Biztosan létezik már hulladék (újra)felhasználás, biogáz üzem, komposztálás, megújuló energia (biogáz mellett nap, szél, víz) felhasználás, takarmányozás egészséges megoldásai stb.

Engem tényleg érdekelne egy ilyen összehasonlítás, ahogy pl. az is, miért rossz a Csányi húsüzeme? Miért nem fenntartható? Miért NE tartozhatna hozzá 4-5000Ha földterület, ha ellát x 10e embert hússal? Hogyan lehetne ezt jobban megoldani?
Pl. én termesztek otthon az erkélyen paradicsomot, de így is kell vásárolnom a piacon is. Tartsak otthon tehenet a kisszobában? Vagy van jobb ötleted?

Most komolyan. Mi a célja ennek a cikknek? Hogy ne együnk húst? Hogy mindenki a "parasztoktól" vegye a kaját? Vagy mi? Tényleg érdekelne.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2013.08.26. 14:41:20

@Tiltsuk Bea: Ez tök jó, de ez pont nem jön át a cikkből. Amennyiben tényleg ez a cél, írjátok oda (ha ehet tényszerűen): ha heti egy nap nem eszik húst/tojást, akkor egyrészt évi 3 tehénnel és 12 csirkével kevesebbet kell megölni/levágni, másrészt évi 2,5t-val csökken a CO2 (és metán?) kibocsátás. Ezzel mindenkinek jobb lesz az élete + egészséges is és 5tel kevesebb olyan telep lesz, mint a fenti csúnyák.

Vagy vmi. ilyesmi, mert enélkül komolyan elég zagyvának tűnik a történet.

Ez nem cseszegetés akar lenni, csak ebben a formában (számomra) tényleg nem érthető ez a cikk.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2013.08.26. 14:46:34

@nyulanka: Még vmi.
Most látom az oldalsó képeket, hirdetéseket: blogisattva awards, free Tibet, free Burma. Ezek (nekem) azt sugallják, hogy ez legalább részben buddhista bejegyzés. (nem a tied, az eredeti poszt).

(nem csak) Emiatt óvatosan azt tanácsolnám, hogy óvatosan az ilyen rosszkívánságokkal. Szerintem ez nem tesz jót neked sem + nem oldja meg az itt vázolt probléma semelyik részét sem, így összefoglalva kicsit haszontalannak tűnik és emellett inkább árt, mint használ.

Csapee 2013.08.26. 15:21:28

Off: Az utolso kepen az a ketto marha hogy szokott at a plexi tuloldalara? :)

nyulanka 2013.08.26. 15:23:58

@Popeye76: igen nem eszek húst, nem iszom tejet -soha sem szerettem,nem veszek bőrből készült termékeket, tojást nagyon ritkán akkor is csak 0-ás vagy 1-es kóddal ellátottat, sajtról is leszoktam mert nem tesz jót...mi van még...jah gyerek nincs és nem is lesz...Van egy előadás , egy amerikai srác tartja - stílus amerikai szóval nem túl szimpi, de amiket mond azok igazak itt van: macskamentok.blog.hu/2013/06/15/teljesen_mas....
macskám van és igen amikor kaját veszek neki mindig eszembe jut, hogy miatta meghaltak más állatok...
rossz "jókívánságok" meg igen tudom nem szabad rosszat kívánni másoknak- na de ők tehetik ezt élőlényekkel?mert kell?mert pl. az amerikai népség zabál?mert juj de jó a joghurt?mert az idióta média azt sugallja mizo farmon kurva jó a teheneknek?
nem vagyok vallásos én nem hiszek istenben de ahogy a srác is mondja a videóban:Ne ölj! nincs oda írva,hogy kivétel marha, kecske, bárány, nyúl stb...
ha már idejöttünk erre a földre akkor ne gondoljuk már, hogy minden a miénk és minden más élőlény alánk való,ölhetjük őket stb.
úgyhogy a sok emberi lénynek el kellene gondolkodni mi és hogy kerül a gyomrába, az asztalára, a lábára és talán rájönne, hogy milyen szörnyűségen mennek keresztül cipői, a vacsorája.

nikkel odeon 2013.08.26. 15:43:11

Ugyan környezettudatosnak tartom magam, de az olyan napellenzős sötétzöldek, mint például nyulanka, mindig nagyon felbosszantanak.

Gondolom soha semmilyen állati eredetű élelmiszert nem eszel, vagy ha igen, akkor legalábbis nem zavarna, ha 1000 Ft lenne egy liter tej, és 5000 Ft egy kiló csirkefarhát - persze cserébe komfortosabb lenne az állatoknak. Persze szinte senki nem enne húst, mert nem futná rá.

Ha minden sötétzöld pránaevő lenne, akkor legalább rövid idő alatt pár hülyével kevesebb lenne.

Amúgy gratulálok a színvonalas, objektív, elfogulatlan poszthoz is.

GNandor 2013.08.26. 15:47:06

@nyulanka: "...nem veszek bőrből készült termékeket..."

Mert a műanyag az ugye sokkal környezetbarátabb

"...Ne ölj! nincs oda írva,hogy kivétel marha, kecske, bárány, nyúl stb..."

Remélem ezt a macskáddal is megbeszélted, hogy ne kapja el az egeret...és ha már itt járunk, a föld összes többi ragadozóját is gondolom majd valahogy vegetáriánussá tesszük...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.08.26. 15:47:11

@GNandor: Új vagy itt, hiányos a tájékozottságod, és még demagógiával is vádolsz, holott el sem olvasod figyelmesen, hogy mi történik (és akkor az arrogáns "emberlelövető" állati viselkedésedről már ne is beszéljünk, talán hűtsd le magad és olvasd el figyelmesen még egyszer):

A Bonafarm-csoporthoz tartozó Bóly Zrt. Beremend és Magyarbóly között felépült csípőteleki, 2.400-as, „zenélő, légkondicionált, 140 ventillátorral és állatzuhanyozó fejekkel felszerelt”, fenntarthatósági és energetikai abszurd Holstein-Fríz tehenészeti telepét 3,5 milliárd Ft-os – nem kis részben a közös agrárkasszából, közösségi forrásokból finanszírozott – beruházással, a súlyos munkanélküliséggel küzdő Dél-Baranyában hozta létre. 58 „új” munkahelyet teremtett úgy, hogy közben azokon a felszámolt tehenészeti telepein, ahonnan az állatállományt az új "csodatelepre" átszállította, egyúttal 150 ember munkája szűnt meg.

Továbbá:

greenr.blog.hu/2013/05/31/oroszok_bizonyitjak_hogy_a_kismeretu_organikus_gazdasagok_ellathatjak_elelemmel_a_vilagot

greenr.blog.hu/2013/08/14/az_orosz_organikus_kiskertes_tanyak_dacsak_mozgalmanak_tortenete

greenr.blog.hu/2011/09/18/a_vilagelelmezes_politikai_paradoxon_milyen_ehezo_milliok

nikkel odeon 2013.08.26. 15:48:23

nyulanka: A 2. kommentedből kiderült, hogy tényleg nagyon hülye vagy. Ajándékozd el a macskád, és menj Indiába pránaevőnek. Ott legalább a tehén szent állat - van is belőle jó sok.

nikkel odeon 2013.08.26. 15:54:36

Amúgy a lelegelt fűért nem kár? Vagy a növények fájdalma az smafu? Ezért az igaz hitűek legfeljebb fényt esznek - de csak addig, amíg át nem érzik a fotonok fájdalmait...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.08.26. 15:56:07

@nyulanka: Te nem az embereket utálod, hanem a hangyákat és a kígyókat. De emiatt meg ne fájjon a fejed, mert a "choc en retour" úgyis felszívja őket, a lényeg az, hogy te ilyen időkben is ember maradj! youtu.be/udGRnr3KGJc

@Popeye76: Köszi! :)

GNandor 2013.08.26. 16:10:51

@Pacsker: Nagyon szép cikkek de még mindig nem látom hogyan oldják meg az általam felvetett két problémát az organikus kiskertek:
-Az élelmiszer árak megsokszorozódása
-1 egységnyi organikus kiskertnek még mindig nagyságrendekkel rosszabb a hatékonysága mint a nagyüzemi termelésnek.

Ez egyrészt egy közgazdasági kérdés, mert nagyon szép hogy te kifizetnél 10x annyi pénzt, de hidd el a tömegek soha nem fognak.
Másrészt egy agrárgazdasági kérdés, mert a megművelhető területek nagysága fix, az fogyasztók száma meg egyre csak növekszik, így csak úgy lehet tartani a lépést ha minél hatékonyabbak vagyunk, és egységnyi földterületből minél több élelmet hozunk ki.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.08.26. 17:57:23

a nagyipari növénytermesztés ugyanez, pepitában. csak senki sem szörnyülködik a cuki, kis kukoricácska sorsán, hogy Magyarországnyi területen, monokultúrában, roppant kis sor- és tőtávolságban, agyonkemikáliázva és - apage satanas!- gmo-zva termesztik.
tudomásul kell venni, hogy annak a történelem során sosem volt élelmiszerbőségnek és olcsóságnak, aminek ma haszonélvezői vagyunk, ára van és ez (is) az ára.
hétmilliárd embert extenzív állattartással és kiskerti mezőgazdasággal nem lehet életben tartani. de öt, vagy hárommilliárdot sem.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.08.26. 18:42:20

@triumphator: "tudomásul kell venni, hogy annak a történelem során sosem volt élelmiszerbőségnek és olcsóságnak, aminek ma haszonélvezői vagyunk, ára van és ez (is) az ára.
hétmilliárd embert extenzív állattartással és kiskerti mezőgazdasággal nem lehet életben tartani. de öt, vagy hárommilliárdot sem."

ez egy téves megállapítás, történelmileg hamis, biológiailag megalapozatlan. mindenkinek lesz elég élelmiszer, csupán abba kell hagyni a pazarlást és vissza kell térni a biodiverzitást fenntartó agrikultúrához! van fogalmad, hogy csak a Kárpát-medence 30 millió embert képes lenne ellátni az organikus műveléssel?!!! Van még mit kibogoznod a valóságról és a természetről, kis időbe fog telni míg a materialista-kommunista-kapitalista zagyvaságokat le tudod az elmédről hántani.

greenr.blog.hu/2013/05/31/oroszok_bizonyitjak_hogy_a_kismeretu_organikus_gazdasagok_ellathatjak_elelemmel_a_vilagot

greenr.blog.hu/2013/08/14/az_orosz_organikus_kiskertes_tanyak_dacsak_mozgalmanak_tortenete

greenr.blog.hu/2011/09/18/a_vilagelelmezes_politikai_paradoxon_milyen_ehezo_milliok

mtvsz.blog.hu/2013/05/29/mitol_termo_a_fold_mitol_mezo_a_gazdasag_fenntarthato_mezogazdasag_vs_nagyipari_agrobiznisz

okoklikk.hu/hirek/51-egy-hektaros-oeroeklet

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.08.26. 18:52:10

@Pacsker:
persze, el tud látni harmincmillió embert, ha huszonnyolcmillió látástól-vakulásig ezen dolgozik, miközben semmi más termelő tevékenységet nem folytat.
a minősítéseidet nem kommentálom.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.08.26. 19:03:40

@triumphator: Nocsak?! Már el is olvastad az összes cikket, átrágtad magad az Ángyán féle Nemzeti Vidékstratégián és meg is nézted az összes videót?! Hogy te milyen bámulatosan "hamar" elintézed a dolgokat... a "mélyére" látsz, az már biztos! :)

goldblum 2013.08.27. 10:44:20

@GNandor: Tudod, mit? Legyen a tej ára a 100szorosa, és akkor majd meggondolják magukat az emberek.

Ultra Viola 2013.08.27. 11:33:24

@GNandor: eleve nem kéne literszámra inni a tejet. Mértéktartás kéne ipari állattartás helyett.

Ultra Viola 2013.08.27. 11:36:36

@Pacsker: Ha visszavennénk a zabálhatnékból, akkor végre talán elindulhatna egy igénycsökkenés.

Nem tud az ember mértéket tartani, pl. ezért merülhet fel már csak a rémisztő ötlete is annak, hogy majd a nagyipari GMO terményekkel megetetjük az éhezőket.

Mások pazarlása gyilkol meg milliókat.

Paraphone 2013.08.28. 14:05:48

Pacsker az egyetlen igaz ember a kommentelők között, az összes többit arccal a falnak, egy fejőgépre kötve tartanám egész életében, mert kb annyi eszük van.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.08.28. 15:49:46

@Paraphone: Ne kívánj ilyet, mert éppen hogy az a legnagyobb baj, hogy szabadnak hiszik magukat, pedig éppen fejik őket...
www.youtube.com/watch?v=ulb_Bb6WmQM

Áldás!

Tassi Nándor 2013.08.29. 07:24:04

Nem értem miért lenne gond, ha egy farmer nem 200 embert látna el élelemmel, ahogy itt némelyik ember ezt kifogásolná. Miért baj az ha az emberek egyharmada a többiek kétharmadát tudná csak ellátni, a maradék egyharmad meg csak saját magát? Az élelem lehet hogy viszonylag drágább lenne, de ugyanakkor jövedelmezőbb magának a termelőnek, (akár magának termel akár másoknak) és nem baromi nagy farmereket tartanánk el, akár a Föld bolygó feláldozásával is. Keveseljük a munkanélküliek számát? Miért baj az ha a termelő többet valósít meg "kisipari" módszerekkel, (tehát szinte bárkinek jövedelmező üzlet lehetne) miközben ő vagy a másik termelő felhasználja a hulladékát például a trágyát? Vagy a növény termesztők hulladékát üzemanyag, energia termelésre, stb és nem a környezetet szennyezik? Egyszerűen nem értem miért ragaszkodnak sokan a nagyipari, környezetromboló, fenntarthatatlan módszerekhez, még csak így verbális szinten is.

Tassi Nándor 2013.08.29. 08:15:38

@GNandor: Nem egészen. Többen tartanak tehenet, kevesebb nem bevetett terület lesz, kevesebb parlag, kevesebb parlagfű. Érdekes hogy épp Buthán a "legorganikusabb" ország, miközben főleg hegyes-völgyes vidék. Az ember nem is feltételezné ezt ha csak a domborzati térképet nézi.
Mint ahogy hihetetlen hogy Németország sokkal több napenergiát képes hasznosítani mint az USA. Miközben Németország egy retves, állandóan esős ország ahol nincs semennyi sivatag, ellentétben az USÁ-van. (Aki volt Németországban több mint pár hónapot egyhuzamban az érti mire gondolok.)

GNandor 2013.08.29. 08:28:17

@Tassi Nándor: Azért kicsit nézd meg jobban ezt a Buthánt:
Kb fél Magyarországnyi terület, és kb 700.000-en lakják. Emellett rakd hozzá, hogy egy igencsak elmaradott ország, az infrastruktúra katasztrofális (A Wikipedia szerint csupán egy jó minőségű közúttal rendelkezik).
Ők nem organikusak, hanem marhára elmaradottak. Mindegyik kommentemben erre céloztam, hogy a jelenlegi életszínvonal, és népesség mellett csak a nagyüzemi termelés életképes.

Németország nem "képes" több napenergiát hasznosítani, hanem többet "akar". Náluk most ez a cél, hogy ezerrel nyomják a napenergiát az atom helyett. USA-ban meg azt nézik, hogy melyik az olcsóbb...

Tassi Nándor 2013.08.29. 09:16:38

@GNandor: Az árat mindig a termelés mennyisége és a kereslet határozza meg. Egyébként érdekelne a válaszod: ha a pl csirkefarhát 5000, vagy 50000 vagy 500000 lenne, biztos hogy az nem egy jó üzlet kezdete? Az piac be tudná "szabályozni" az árakat nagyon rövid idő alatt azzal hogy a környezetszennyezőkre olyan büntetéseket kell róni ami 1000x nagyobb előállítási árat eredményez - (szóval ne egy kommunista, kommunalakó hippinek nézz), csak épp kevesebb munkanélkülivel. Tudom hogy emiatt se a farmerek se a városlakók nem fognak szeretni...

GNandor 2013.08.29. 10:00:49

@Tassi Nándor: Na ez jó gondolat, az ár problémáját megoldaná, de még mindig fennáll a termelőterület problémája.

Mondjuk azért ebben a globalizált világban azt azért nehéz lenne megoldani hogy senki más ne áraszthassa el olcsó tömegtermeléssel a piacot. Mert ha pl. csak 1 ország is az EU-n belül nem vezeti be ezt a környezetszennyező adót akkor ő halálra keresi magát vele. Tényleg úgy gondolod hogy nem lenne ilyen?

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.08.29. 11:48:25

@GNandor: Bhután fogsz meghalni fiam, mert az bizony Bhután, nem Buthán! De talán a GreenR blogon, ami már nem az első előadáson vett részt a Magyar Bhutáni Baráti Társaság jóvoltából és ezért nem az első cikket közli a világ azon pontjáról, nem kéne "Wikipédiával" internethuszárkodni!

greenr.blog.hu/tags/bhut%C3%A1n

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.08.29. 11:54:03

@Tassi Nándor: @GNandor:

Amennyiben a nagyipari mezőgazdaság közgazdaságtani és ökológiai aspektusai érdekelnek titeket, tisztelettel jelentem, hogy Ángyán József professzor úrnak a Corvinus Egyetemen tartott vendég-előadását felvettem és közzétettem a youtube-on!

youtu.be/Fit-A_iH_Fc

GNandor 2013.08.29. 13:19:28

@Pacsker: Na ez jól hangzik, majd este megnézem.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.08.29. 14:05:42

@GNandor: Köszönjük a bizalmat és legfőképp az idődet! Reméljük, hogy sikerül meglátni annak fényében ennek a posztnak is a jelentőségét!

calabria007 (törölt) 2013.09.05. 21:07:01

@Tassi Nándor:

Bhutánnal kapcsolatban nagyon kevés a megbízható információ...

és az onnan elüldözött nepáliak, ill. a jogvédők körében nagyon rossz híre van annak az országnak...

Bhutanese Refugees in Nepal
www.youtube.com/watch?v=ZXsrTY7o_0w

szóval felettébb nagy fenntartással kezelném a "bhutáni példa" állítólagos sikereit...

calabria007 (törölt) 2013.09.05. 21:13:16

@Tassi Nándor:

a nagyüzem pedig lazán lehet környezetbarát, pl. lásd alább:

wirtschaft.esterhazy.at/hu/

esterhazy.at/

az Esterhazy családnak még ma is cirka 40 EZER HEKTÁR földje van Burgenlandban...

mi több a GM élelmiszer se feltétlenül káros...

a helyedben a környezetszennyezés mögött inkább félresikerült szakpolitikákat, támogatási rendszereket, ill. a magántulajdon szentségének a nem megfelelő biztosítását keresném...

környezetszennyezés = magántulajdon elleni agresszió

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.09.05. 23:52:20

@calabria007: Az Eszterházyakkal szembeállítanám/tom mind a mai napig Ernst F. Schumacher munkásságát, a kicsi szép! A kicsi szép!

A GM élelmiszer se feltétlenül káros? Te miről beszélsz? :D

Pusztai Árpád - Bardócz Zsuzsa: A genetikailag módosított élelmiszerek biztonsága
mek.oszk.hu/03200/03216/html/

calabria007 (törölt) 2013.09.06. 20:04:39

@Pacsker:

a "kicsi" és a "nagy" is lehet környezetbarát

mi több: a nagy talán még könnyebben lehet környezetbarát

- gondolj pl. e tekintetben az egykori arisztokraták vadászterületeire, vadrezervátumaira, vadaskertjeire, ill. arborétumaira...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.09.06. 20:11:09

@calabria007: nyilvánvalóan sok szempontól akár igazad is lehetne, de azért a vadrezervátumot ne keverjük már össze a 40 ezer hektár monokultúrás szántóval, jó?! nyilván mindennek megvan a maga helye és méretnagysága, persze, hogy ellenzem a fragmentálódás kialakulását és védem a mozaikos biodiverz tájszerkezetet, de az elmúlt és jelen idők "pampák királyait" és "oligarcháit" azért annyival elintézni, hogy "a nagy is lehet környezetbarát"... nem zavar hogy egy előzőkben hivatkozott öko-közgazdász levezeti, hogy ami ennyire nagy, az eleve nem lehet élő és egészséges?! nem zavar, hogy a világ éppen ettől a mesterségesen fenntartott "nagyságtól" szenved minden téren?! teringettét!

calabria007 (törölt) 2013.09.06. 20:13:29

@Pacsker:

a dekadens arisztokraták pénzéhes utódai talán még sikeresebbek ebben a tekintetben

pl. Dél-Afrikában komplett iparág lett már a "magán-vadrezervátum"

ezek a sok ezer hektáros birtokok egyfelől luxus-turizmusban utaznak, másfelől azonban rendkívül fontos természetvédelmi szerepet is betöltenek és mindemellett profitábilisak...

néhány példa:

Sabi Sabi private Game Reserve
www.sabisabi.com/

Kapama Private Game Reserve
www.kapama.co.za/

www.londolozi.com/en/

www.kwandwe.com/

www.thanda.com/

stb., rengeteg van... virágzó "iparág" ez...

calabria007 (törölt) 2013.09.06. 20:15:33

@Pacsker:

és a jelenlegi masszívan leszabályozott, szubvencionált mezőgazdaságot se keverjük össze egy piaci rendszerrel...

a jelenlegi mezőgazdaságnak, ill. földpiacnak jóformán semmi köze sincs egy normálisan működő piaci rendszerhez...

ez csak afféle "piacparódia"...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.09.06. 21:05:40

@calabria007: igen, és éppen ezért a burkolt és nyílt támogatások megvonásával úgy dőlne össze a globális mező-biznisz mint annak a rendje! maradna a természetszerűleg életképes méret és minőség, vagyis a kis- és közepes családi organikus gazdaságok. ennyit erről. pont.

calabria007 (törölt) 2013.09.06. 21:20:42

@Pacsker:

1945 előtt remekül elvolt kis hazánkban a "latifundium", persze ez az egykori feudális földmonopólium öröksége volt... mindazonáltal felettébb életképesnek tűnt...

ami pedig a környezetbarát gazdálkodás lehetőségét illeti és a méret helyett inkább a magántulajdon biztonságával keresnék kapcsolatot

a szilárd alapokon álló magántulajdon a legjobb biztosíték a rablógazdálkodás ellen

mivel szilárd tulajdon mellett a tulajdonos a rövidtávú nyereség helyett inkább a birtok tőkeértékére koncentrál...

a háztulajdonos se a parkettával fűti fel a kályhát...

calabria007 (törölt) 2013.09.06. 21:21:39

@calabria007:

jav:

én a méret helyett inkább a magántulajdon biztonságával keresnék kapcsolatot

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.09.06. 21:41:15

@calabria007: Az istentelen libertariánus idejétmúlt agymenéseidet kérlek tüzeld el a parkettával együtt a lelked kályhájában! A keletkező tűz fénynél és melegénél pedig esetleg olvasd el A közlegelők tragédiáját. De elgondolkodhatsz azon is, hogyan gondolkoztak a tradicionális kultúrák a Föld egészéről, mint oszthatatlan és univerzális közös jószágról! A mély belátáshoz viszont sok tűz kell és nem tudom, hogy mennyi agymenésed és parkettád van még, úgyhogy kitiltásod mellé még utoljára, ajánlom az Ángyán-jelentéseket és a Nemzeti Vidékstratégiát átolvasni, hogy képbe került a birtokpolitikai és gazdaságpolitikai valós helyzettel az alaptalan libsi dumálás helyett! Szevasz!

 
 
süti beállítások módosítása