Egyiptom Ugandában fog gabonát termelni

meta_         2010.03.01.

Egyiptom a világ legnagyobb gabona importőre és egyben a legnépesebb arab ország. Lakossága 78 millió, évente 14 millió tonna gabonát habzsolnak el az egyiptomiak, ennek a mennyiségnek felét hozzák be az országba.

Az ország három lehetséges opción gondolkodik, amelyek segítségével Ugandában termelhetne búzát. (A hivatalos álláspont szerint erre azért van szükség, hogy kíméljék a vízkészletet a gyapott-termesztéshez.)

 

-         egyiptomi befektetők földet vásárolnak Ugandában

-         Egyiptom-Uganda közösen birtokolnak földeket

-         földeket vesz koncesszióba az egyiptomi állam

 

Egyébként Egyiptomnak három farmja van már az Afrikai Unióhoz tartozó országokban, amelyen kukoricát és zöldséget termelnek. Az ugandai terjeszkedés a legújabb a tervezett 14 gabona-ellátó farm közül.

 Az Afrikai Uniót persze kiritizálták is, hogy kiszolgálja az arab, perzsa-öböli „föld-befektetőket”, ugyanis az ottani lakosságnak szinte semmi előnnyel nem járnak ezek a bizniszek. 

Persze az Afrikai Unió probálkozik egy olyan megközelítéssel, ami megvédi a befektetőket és a helyieknek is jó lesz.

Éljen a fertréd kitket! Éljen az új gyarmatosítás, amely a természeti javakra irányul. 

         18 hozzászólás

Címkék: egyiptom társadalom mezőgazdaság uganda gyarmatosítás

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr151800256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sovesztomesz 2010.03.01. 18:43:42

Szerintem Egyiptom adjon cserébe Ugandának Mezőgazdasági gépeket. Ezzel meggyorsítja a földeken a munkát; új (nem több, csak újszerű) munkahelyeket teremtenek, ahol szegény ugandaiak éhbérért megtermelhetik az éhes egyiptomiaknak a betevőt :-)!!!
Amúgy véleményem szerint ez az afrikai unió még humánusabb mint az európai... ...Mer' nálunk ugye még meg is vetetik velünk a gépet, amivel aztán éhbérér' dolgozhatunk nekik( ha egyáltalán hagyják); és még a náluk eladhatatlan árukat is jó pénzért ránk tukmálják. No, ez a fenntartható fejlődés...
...hát, az e-unió egyes országainak biztosan :-)!!!
Ez a Fair Trade dolog is marha jó ötlet; kár hogy csupa ("genyó") cég vette a vállára a kezdeményezést. Mer' így számomra nem hihető...
...Olyan ez, mint amikor a Mol-reklámban arról beszéltek, mennyi sokat áldoz a cég a környezetvédelem "megsegítésére". Talmát támogatni egy dolog, de hogy környezetet... ..."Normááális?" :-)
Bocs, ma kicsit borúlátó vagyok és kevésbé békés; hiába, a Fém Tigris indulatba hoz :-)
Üdv!

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.03.01. 22:04:44

Néha én is kilátástalannak látom a helyzetet. Bár a remény hal meg utoljára.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.03.02. 11:49:25

Greybull!
Kimoderáltalak. Kérlek kicsit frappánsabban fogalmazd meg amit gondolsz, mert jó amit írsz, de ne így.

David Bowman 2010.03.02. 12:42:20

Ugandában nem rosszabb a helyzet, mint Egyiptomban. Csak esik az eső. Az Uganda Vasút úgyis kihasználatlan. Mondjuk 1 időben állt is, mert az AIDS miatt elfogytak a vasutasok. Azonkívül Uganda kiviteli vámot is vethet ki a búzára.

greybull 2010.03.02. 13:43:58

@Pacsker: kösz szépen. Megpróbálom: sz'al negyedik opcióként azt javallom, hogy Egyiptom béreljen egy gumifa ültetvényt, építsen fel ott egy óvszergyárat és minden szelet kenyér mellé ingyen adjon egy gumióvszert. Nem kéne túlszaporodni - ki kéne mondani, hogy a szaporodás nem emberi alanyi jog. 78millió embert a Nílus keskeny sávja nem tud eltartani, még a tizedét is alig. És ez vonatkozik az összes többi 3. és 4. világbeli országra. Nulla az együttérzésem az irányukban.
Így már jó?

David Bowman 2010.03.02. 14:06:15

Sokkal nagyobb gyalázat, hogy valami angol korból való 1ezmény miatt Etiópia nem vehet ki vizet a Kék Nílusból, sőt, gátat sem építhet rá.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.03.02. 22:17:48

@David Bowman:
Hála a jó égnek!
Ilyen "régi angol egyezmények" érvényben lehetnének nálunk is, meg a szlovákoknál is. Már gát szempontjából, nem a víz használatának tilalma szempontjából. Szerintem gyalázat, hogy Afrikát újra csak megerőszakolják, mint egy magatehetetlen nőt.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.03.02. 22:21:24

@greybull:

Tökkkéletes! Egyetértek!
Csak tudod a Pápa nem oszt óvszert. Bár ez ott nagyjából irreleváns. De Allah sem akar óvszert. Na ez már ott is releváns.

"A katolikus egyház a születésszabályozásnak szinte az összes hatékony formáját elutasítja (mivel ellentétesnek véli azokat az Isten teremtő tervével), a mohamedán világban és a legtöbb törzsi vallásban pedig a gyermekvállalás egyszerre számít isteni áldásnak, a jövőbe történő befektetésnek és a hódítási törekvéseket szolgáló politikai cselekedetnek. Az eredmény - legalább is az az Optimum Population Trust kimutatásai szerint - szegénység, kiszolgáltatottság, erőszak, és a bolygó természeti erőforrásainak túlhasználása." - ahogy linkeltem ( greenr.blog.hu/2010/02/22/mennyi_az_annyi_31 )a népszabiból David Attenborough gondolatait.

David Bowman 2010.03.03. 06:45:34

@Pacsker: Szeritem ez sima üzlet. Semmi rosszat nem látok benne.

greybull 2010.03.03. 10:01:25

@Pacsker: Az a baj, hogy míg mi itt világosan látjuk a dolgokat, addig ebben a pillanatban is legalább 500millió kani ügyködik a szukáján, hogy legyünk még többen. Hánynom kell még a gondolattól is. Úgy látszik a végzet - azért az, ami, különben nem lenne az, ami (hú de jól megaszondtam) - elkerülhetetlen. Én úgy látom, hogy abszolút igaz az az amerikai mondás - amit az amik magukra találtak ki, pedig de igaz minden más nációra is! - hogy az emberiség amíg eljut a jó megoldásig, addig először még minden lehetséges rossz megoldást kipróbál.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.03.03. 10:33:48

@greybull: :(
Vagy ahogy House mondta (nem láttam csak össz-vissz kb. 6 részt): a majdnem halál nem változtat meg semmit, a halál változtat meg mindent.

Gloucester 2010.03.10. 16:31:54

Mai műsor volt a Kossuth Rádióban:
real1.radio.hu:8080/ramgen/kossuth/2010/03/09/2010-03-09-k15.rm?start=0:15:00.0
Mindenkinek Ferrarit... haha... az eleje vicces, de utána értelmes ellenvélemény hallható Simonyi Gyula közgazdász-ökológustól. "Értelmes családtervezés", "értelmes életvitel"... kulcsgondolatokkal.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.03.10. 16:59:21

@Gloucester:
Igazán szerkesztőink közé állhatnál már! :D
Köszönjük szépen!

Gloucester 2010.04.20. 14:43:14

Víz, mint mérőeszköz:
"Fél liter sör előállításához például körülbelül 130 liter vízre van szükség, az alapanyagok kitermelésétől az előállítási folyamat legvégéig. Egy csésze kávé elkészítéséhez 140, egy rövidujjú pólóhoz 2000, egy farmernadrághoz pedig 10850 liter vízre van szükség."
"...helyes-e az, hogy Anglia babot és virágokat importál olyan, vízben szegény országokból, mint például Kenya?"
index.hu/tudomany/kornyezet/2010/04/20/a_nyugat_ipara_hasznalja_el_a_harmadik_vilag_vizkeszleteit/
Nos, helyes-e? A megoldásokat a szerkesztőségbe kérném.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.20. 18:27:32

@Gloucester:
Nem, nem helyes.
És a hír csak tovább erősíti ezt a kialakult képet:
polyp.org.uk/cartoons/wealth/polyp_cartoon_Africa.jpg
www.speechlessthebook.org/images/book/05map_photo.jpg

Amúgy a helyes egy olyan szép magyar szó, hogy morális tartalommal is bír és egyben jelzi a jót, a lokalitást: ami helyben történik, a felett van döntési hatalmam és átlátom. Ami nem helyben történik, magyarán helytelenül (lásd globalizáció) na az látjuk, hogy milyen rossz is.

Gloucester 2010.04.20. 19:57:48

@Pacsker: No, hát ez nem is kérdéses. :-) Vagyis amolyan költői féle. De azért köszi. :-)

Gloucester 2010.06.17. 12:04:52

Lehet, hogy ez nektek ősrégi elmélet, de végre megtaláltam, hogy honnan indult és mit jelent ez a vízbéli mérőeszközölés.
Virtuális víznek nevezik. :-)
John Anthony Allan professzor nevéhez fűződik.
"A reggeli kávé hátterében mintegy 140 liter víz áll, ennyi kellett ugyanis összesen a kávészemek termeléséhez, csomagolásához, és az asztalra kerüléséhez. Nagyjából ugyanennyi vizet használ fel egy átlagos angol iváshoz és a háztartásban. Egy hétköznapi hamburgerhez 2400 liter víz kell. Az amerikaiak fejenként hozzávetőleg 6800 liter virtuális vizet fogyasztanak naponta, háromszor annyit, mint egy kínai."
vizvalaszto.blog.hu/2009/04/15/virtualis_viz_egeszsegunkre

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.06.19. 23:38:07

@Gloucester: nagyon sok ilyen szám van, sokféle kering. én többet tudok mind a kávéra, mind a hambira.
ugyanígy van (nem virtuális, nagyon is valós, és a víznél is az, nem tudom miért hívják virtuálisnak) olajtartalma egy zsömlének vagy jó reggelt müzliszeletnek, hisz olaj kellett a kombájnhoz, a növényvédőhöz, a szállításhoz és a műanyag csomagoláshoz is.
ha tudnánk hogy egy kávé mennyi vízzel jár vagy egy 4 ft-os zsömle mennyi olajjal..... ha TUDNÁNK.....
hjajj, akkor már nem lenne szükség erre a blogra!

 
 
süti beállítások módosítása