James Lovelock szerint az emberek túl hülyék

PPJ         2010.04.03.

Egyet értek! Az emberek túl hülyék. Sokan megszólnak engem mikor ilyet jelentek ki. Ki lenéz, ki még jobban hadakozik ellenem, ki elbizonytalanodik, ki ki csatlakozik hozzám mikor lehülyézem és kifejtem okát.

http://static.guim.co.uk/sys-images/Environment/Pix/columnists/2010/3/29/1269860393978/James-Lovelock-001.jpg

Hát most "A" Mester magyarázza el a dolgokat. Ha valakire lehetünk tekintéllyel, akkor Ő az.

Felteszi azt is, hogy ilyen speciális időkben a demokrácia a legnagyobb akadálya a problémák megoldásának (természetesen itt tudományos meritokráciára céloz, nem totalitárius rendszer bevezetésére - a szerk.). Szerinte a legjobb lesz ha falakat kezdünk építeni a városok köré, mert a hülye embereket csak az első drasztikus tengerszint emelkedés fogja végre kizökkenteni a folyamatos hitetlenségből, kétkedésből és tunyaságból. Vagy egy visszatérő homokvihar a Közép-Nyugaton. "Nem vesszük elég komolyan a globálsis klímaváltozást, míg össze nem omlik az Antarktisz egyik óriási gleccsere. Csak az lenne 'az esemény', ami megváltoztatná a közvélekedést. Még egy IPCC jelentés csak úgyanúgy idióta kritikákat eredményezne." - mondja.

Olvasd el a teljes cikket angolul a Guardian honlapján!

         21 hozzászólás

Címkék: tudomány klíma james lovelock klímaszkeptikusok

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr561890150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kotkodák 2010.04.05. 21:31:02

Hát... Az eredeti cikk alatti kommentek érdekesebbek. Ökofasizmusnak nevezik a fenti tudós (nevezzük csak Lovecocknak) álláspontját a demokrácia felfüggesztésével kapcsolatban.

Az általa képviselt nézet egybevág a legszélsőségesebb politikusokéval, akik általában még szkeptikusok is az ember okozta felmelegedés teóriájával kapcsolatban. "Inkább halok meg szabadon, mint élek szolgaként!"- írja avo1 www.guardian.co.uk/science/2010/mar/29/james-lovelock-climate-change

Az öreg még azt is fejtegeti, hogy bizonyos kritikusok jók, azok előre viszik a tudományt, mert segítenek kijavítani a "nagy és cáfolhatatlan igazsághoz" vezető úton elkövetett apróbb hibákat. De ott vannak a vadabb szkeptikusok, akik alapjaiban kérdőjelezik meg a klímalufit. Gondolom a Mester a demokrácia felfüggesztése után alaposan a körmükre koppintana ezeknek... Jajj nekem!

Véleményem szerint falakra nem a városok körül lesz szükség, hanem Lovecock és a hozzá hasonló erőszakos jóakaróink körül a Lipóton.

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.04.05. 21:40:36

@kotkodák:

az ökofasizmus más, ott arról van szó, hogy az ember és természet egységét a nép-faj érdekében akarják helyre állítani

az ökofasizmus ez akkor jelent meg, amikor az ökológia, mint természettudományos diszciplína megszületett (E. Haeckel, Arndt, stb...), és ezek a derék tudósok a legnagyobb problémát a zsidóságban látták, mint akik megfertőzik a tiszta német vért

az ökofasizmus nem más, mint a meglévő problémára adott rossz válasz:

ha bővebben érdekel: www.scribd.com/doc/8750846/Eco-Fascism-Fascist-Ideology-the-Green-Wing-of-the-Nazi-Party-and-Its-Historical-Antecedents-by-Peter-Staudenmaier

amiről Lovelock beszél, az a demokrácia rossz értelmezése és a késői visszacsatolás: sok ember akkor fog rádöbbeni, hogy gáz van, amikor már késő lesz visszafordítani a folyamatokat, ilyennel az emberiség még nem találkozott globális szinten történelme során

kotkodák 2010.04.05. 21:51:17

@meta_: Ott a pont. De gondolom érthető a hozzászólásomból, hogy mit értek ökofasizmus alatt, még ha a fogalom eredetileg teljesen mást is jelent.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 22:09:03

@kotkodák:

Azt is írja, hogy elítéli az adatok manipulálását elkövető tudósokat. Úgyhogy bőven az igazi tudományos eredményekre alapozva mondja azt, amit. A szkeptikusság valóban jó, és az egy témával állandóan foglalkozó tudósoknak valóban jó ha külső szemlélő rámutat a hibás részekre. De senkinek sem jó ha félőrült barmok elkezdenek "nincs is evolúció nincs is klímaváltozás, mindenki csak a nagy zsidó összeesküvés része" cikkeket írni.

Ha már az egyik legnagyobb tudóst is megkérdőjelezzük a témában akkor mégis kinek higgyünk? Olvassunk Bibliát, vagy Blikket a klímaprobléma megoldásához? Ő értünk dolgozik, a túlélésünkért! Milyen alapon lenne ő erőszakos rosszakarónk?

Még jó hogy meta tisztázta mi az ökofasizmus, mert ökológiai válságról és a megoldásokról beszélni bőven nem az! Gondolom meta azért előzött be a válaszadással, mert tudja, hogy ilyenkor moderálni szoktam. Azért gondolkodjunk már el, hogy mikor sötétzöldezünk vagy ökofasisztázunk le valakit...

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.04.05. 22:15:03

@kotkodák:

De melyik demokráciát véded? Most amúgy sincs demokrácia, mert választhatok életmódok közül? Nem.

Most modern rabszolgaság van, oszt örülünk, hogy jóllakott rabszolgák vagyunk.

Szvsz.

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.04.05. 22:17:51

@Pacsker:

fogalmakat tisztázunk, nem kell itt moderálni még ;-)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 22:25:20

@meta_:

oké. ökofasisztára és sötétzöldre kiakadok. :D
tartsd a frontot, most két napig nem leszek, mert a Hűség Városában adom elő nézeteimet a tudományról és vallásról konferencián.
a demokráciáról Lovelocknak valószínűleg van fogalma humánökológiai tudósként. az ilyenkor sipítozó, "demokráciát" védő embereknek meg hát...

Lányi gondolatait, hogy már rég diktatúrában élünk, citálhatnánk, kifejthetnénk.

Üdv és Pá!

kotkodák 2010.04.05. 22:31:12

Hát a kezdő lépést a probléma megoldásához megteheted egy jó kis moderálással. Halgattassék el a másik fél is :)

Ami kicsapja nálam a biztit az, hogy egy majdnem bizonyított elmélet nevében alkotmányos alapjogainkat akarják felfüggeszteni legnagyobb tudósok.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 22:40:36

@kotkodák:

Nem tudtam hogy alkotmányos alapjog felebarátaink megsemmisítése és az élő- és élettelen környezet pusztítása, ergo a létünk rombolása.
De ha te szabadságnak nevezed, hogy büntetlenül gurulhatsz át 200 békán per másodperc et szaporodási tájm, s mindeközben CO2-őt is eregetsz, akkor minden tiszteletem a tiéd.

Látod, ez a baj. Úgy mondasz másra ökofasizmust, hogy modern emberi léted ökológiai következményeivel sem vagy tisztában. Hát épp ezt a "demokráciát" kritizálja Lovelock. Hogy a sok "hülye" ember nem tudja, hogy mit tesz és majd csak akkor szembesül a következményeivel mikor már késő lesz.

kotkodák 2010.04.05. 22:41:29

"tartsd a frontot" Akkor Ti itt hadban álltok ugye? Most felbukkant az ellenség. Ráadásul sipítozik. Össztűz!

Mi a demokrácia? Két sorban nem lehet kifejteni. Gazdag a szakirodalom. Igazad van, azzal, hogy feltételeket teremtünk, még nem érjük el a célt. Kicsi, savanyú, zöld, de a miénk.

Nem látok valódi alternatívát egy jól működő demokráciával szemben. Nektek van? A mi kis demokráciánk persze messze nem működik jól. Gondolom ismeritek és tapasztaljátok "haladó" hagyományainkat az urambátyám világból és a totális népboldogítás 40 évéből.

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.04.05. 22:42:56

@kotkodák:

Amit ő kifogásol az a "modern demokrácia". Tegyük fel 1932-ben élsz. Tiltakoztál volna a New Deal ellen, mint ami megcsonkítja a szabadságjogaidat?

Mert erősen kellett volna. A modern demokrácia arról szól, hogyan nem szólhatsz bele a köz ügyeibe.

És különbenis melyik alkotmányos alapjogra gondolsz? Egyenlőségre is?

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.04.05. 22:49:32

@kotkodák:

Csak nehogy azon vedd észre magad, hogy ez a demokrácia nem az, amit védeni akarsz. A király meztelen...

Hamis dilemmában vagy, ha az gondolod, hogy az öko megkérdőjelezi a demokráciát, inkább helyre akarja állítani.

Vagy amúgy most szerinted most "szabadpiac" van? A nagyszerű USA is úgy tolja a protekcionizmust a hazai mezőgazdaságukba, hogy öröm nézni.

Lószart komparatív előnyök a gyakorlatban.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 22:52:14

@kotkodák:

Igen, hadban állunk. Meg kell állítani és felvilágosítani azokat az embereket (figyelem, nem akik "másként" gondolkodnak, hanem) akik helytelenül, félrevezetve gondolkodnak.

Mielőtt itt nagy vita keveredne kedves kotkodák, előbb nézd meg ezt. www.indavideo.hu/video/Lanyi_Andras_Egyuttelestan Nem egészen, de többnyire úgyis ezekkel a gondolatokkal találkoznál itt is.

Ha az össztűz az észérvek általi beláttatást jelenti neked, s nem a lelövést, akkor valóban "össztűz"!

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.04.05. 22:52:44

@kotkodák:

Fölvetek még egy dolgot, hogy értelmezhetővé tegyük az "ösztüzet", amit neked el kell fogadnod, hiszen a partikularizmus univerzalizmusában gonolkodsz.

A különbőző nézeteknek meg kell vívnia, ugyebár.

kotkodák 2010.04.05. 22:53:28

Természetesen a szabadság- és egyenlőségi jogok alapvetően fontosak. Ezek korlátozása csak indokolt és arányos mértékben/ideig képzelhető el. Nem pedig az emberek lehülyézése után. Ami ugye a méltóságot is sérti, ami emberi mivoltunk alapja. Nem korlátozható.

Én nem EZT a demokráciát védem. A prof meg egyáltalán semelyiket sem.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 22:54:26

@meta_:
Ő, Te itt elleszel :D látom.

Igen, itt jobbra az Akik! fényképeknél is csupa megátalkodott demokráciaellenes ökofasiszta található, bizony! :D:D

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 22:56:28

@kotkodák:
ó!
szabadság és egyenlőségi jogok?!
így legyen 5ös találtatom. Tudtam hogy előjön...
Na!
Akkor még egyszer:
www.indavideo.hu/video/Lanyi_Andras_Egyuttelestan

Ezt a videót neked találták ki!

kotkodák 2010.04.05. 23:01:00

Itt azért néhány nem lényegtelen kérdést tisztázni kell.

"Igen, hadban állunk. Meg kell állítani és felvilágosítani azokat az embereket (figyelem, nem akik "másként" gondolkodnak, hanem) akik helytelenül, félrevezetve gondolkodnak."

Milyen eszközöket szeretnél kapni a helytelenül gondolkodók megállítására? És ha nem állnak meg? Ki dönti majd el, hogy ki tartozik ebbe a csoportba? Ez az amitől nekem mindig borsódzik a hátam. Rossz válaszok esetén jobbra kirakhatod Marx, Engels, Lenin és társai fotóit is.

Mikor gázoltam el kétszáz tüzelő békát?

kotkodák 2010.04.05. 23:04:57

Húha...
Látom a videó 49 perces. Nekem, aki ugye csak Blikk szalagcímekből tájékozódom kell egy kis idő a befogadására. Mert most aludnom is kell. De könyvjelzőbe raktam és majd rávetem magam. Aztán ha lesz véleményem, nem tartom magamban.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 23:16:58

@kotkodák:

Médiaeszközöket és tudóscsapatot. Biológia tanárokat a hittantanárok helyett. Stil fűrész reklám helyett a NatGeo-ba rendes zöld reklámokat. Független képviselőket, akik a tudományos eredményeket publikálják a politikában és nem a GMO, dohány, autó, építőipar, stb lobbiérdekeit. Semmi emberelleneset!

A "helytelenül gondolkodók" (szebben mondva a valamit nem tudók) megállítására természetvédelmi táborokat szeretnék, több természetvédelmi szakembert, több támogatást a fenntarthatóság kutatására. Szintén nem hangzik lágereknek, ugye?

Jobbra nem a szocializmus alakjait raktam ki hanem legmegbecsültebb tanáraimat! Gondolom könnyebb volt megint csípőből le-szocialistázni, mint végig nézni a munkásságukat.

Én korlátoznám és helyesnek látnám korlátozni azt a szabadságunkban álló dolgot, hogy békákat üthessünk el. Emberi alapvető szabadságjogaink tengerében nem győzzük ugyanis gyakorolni a temérdek módját a természetpusztításnak...

Igen, a tudomány és az érvekkel való meggyőzés már csak ilyen, hosszú, kifejtős, idő kell hozzá. Szóval köszönjük ha megnézed! Mi nem adunk egyszerűen emészthető jelszavakat és gondolatokat, ez nem az a csatorna.

Épp ezért esik oly rosszul mikor le-ökofasisztáznak!!!

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.04.06. 05:40:18

@kotkodák:

Röviden: szubszidiáris elveken működő, a helyi önrendelkezést tiszteletben tartó, a helyi hozzáadott értéken működő ökoszociális piacgazdaságot, ahol a politika nem elkülönült létszféra, hanem kommunikációs közeg és legitimáló forrás.

A prof. a modern demokráciából indul ki, amit nemcsak ő vetett el, hanem gondolkodók sora.

 
 
süti beállítások módosítása