Jamie Oliver bizonyította, hogy a McDonald's emberi fogyasztásra alkalmatlan

PPJ         2013.10.26.

Jamie Oliver (aki sok minden más mellett, kiváló hamburgerséf is!) megnyerte egy régóta tartó háborúját az egyik legnagyobb gyorséttermi lánccal - a McDonald's-al szemben. jamie-300x184.jpgMiután Oliver pontosan bemutatta hogyan készülnek a McDonald's hamburgerek, a cég végül bejelentette, hogy megváltoztatja a receptet, de mégis, erről egy árva kukk sem esett az egész mainstream- és céges médiában. [Forrás: politicalblindspot.com - Fordítás: GreenR blog]

Oliver ismételve bemutatta a nézőközönségnek az évek alatt dokumentumfilmekben, televízió show-kban és interjúkban, hogy a marhahús zsíros részei ammónium-hidroxidban (szalmiákszesz) vannak kimosva és felhasználva a hamburger húspogácsába. Ezen folyamat előtt, az előadó szerint, a hús emberi fogyasztásra alkalmatlan. A hamburger-rajongó mesterszakács vállalta a háborút a gyorséttermi iparral szemben: szerinte "tulajdonképpen fognak egy kutyáknak valóan silány terméket, és ezen mosógépes lépés után, amely feloldja az ehetetlen részeket, és egységes péppé változtatja azokat: embereknek adják." [GreenR blog kérdés: ki látta a Felhőatlaszban a szappangyárat? Kezeket fel!]

A hús pocsék minőségén túl, az ammónium-hidroxid is káros az emberi egészségre. Oliver gyakran hívta ezt az eljárást "a rózsaszín iszap műveletnek" (pink slime - wikipedia).

http://444.hu/assets/meki.jpgFrissítés 2014.01.10.: Egy kis tavaly év végi adalék az itteni poszthoz

McDonald's to employees: Break your food in small pieces to feel full
http://rt.com/usa/mcdonalds-employees-brake-food-109/

McDonald's to employees: Avoid burgers and fries - it's risky for your health
http://rt.com/usa/mcdonalds-employees-fast-food-764/

Tudja, minek a veszélyeire figyelmezteti a dolgozóit a McDonald’s? A gyorséttermi kajákéra :DDD
http://444.hu/2013/12/24/tudja-minek-a-veszelyeire-figyelmezteti-a-dolgozoit-a-mcdonalds-a-gyorsettermi-kajakera-dddddd/#

McDonald's takes down employee website following ridicule
http://rt.com/usa/mcdonald%27s-takes-down-employee-website-839/

Frissítés 2013.10.27.: Mintha minden hirtelen alátámasztani segítene, pár órája feltöltött videó az RT.com-ra! Food Fix: US corporations fuel obesity with addictive ingredients

"Miért tenne bármilyen érzékeny emberi lény a gyereke szájába ammóniával átitatott húst?" - kérdezte Oliver. Oliver egyébként azt állítja, hogy az amerikai üzemi étkezdékből és gyorséttermekből származó marhahúsok 70 százalékát ezzel az anyaggal kezelik, ezt alátámasztani látszik, hogy a The Daily információi szerint a mezőgazdasági minisztérium idén több mint 3 tonna ammónium hidroxidot vásárol meg az iskolai étkezdék számára.

Az egyik sokszínű bemutatójában Oliver azt mutatta be gyerekeknek, hogyan készül a csirke Nuggets. Miután leválasztotta a legszebb egész húsrészeket a csirkéről, a visszamaradó zsíros csontok és belsőszervi cafatok kerülnek feldolgozásra az ilyen gyors-sültekhez.

Válaszul a negatív sajtóra, melyet Jamie Oliver generált, a McDonald's latin-amerikai franchise-igazgatója, Arcos Dorados azt állította, hogy ilyen eljárást az ő régiójukban nem alkalmaznak. Bár ez talán inkább az ír és angol területekre lehetne igaz, ahol a McDonald's helyi alapanyagból dolgozik. Az Egyesült Államokban a Burger King és a Taco Bell már nem alkalmazza az ammóniát a termékeikben. Az élelmiszeripar az ammónium-hidroxidot anti-mikrobiális szerként alkalmazza, amely lehetővé tette a McDonald's számára, hogy egy máskülönben ehetetlen húst használjon!

Az egész horrorisztikus tényből a legsumákolóbb az, hogy az USDA szerint az ammónium-hidroxidot "a gyártási folyamat részeként" tekinti, ezért nem kell feltüntetni a címkézésen, így a fogyasztók nem is tudják, mivel és mikor esznek a nem kívánatos vegyszerből!

A hivatalos honlapján a McDonalds azt állítja, hogy a hús azért olcsó, mert nagy a forgalmuk, sok ember fogyaszt és így lehetőségük van a húst olcsóbban megvásárolni a beszállítóktól és, hogy jó minőséget árulnak. De ha a "rózsaszín iszap" tényleg a "legjobb" minőség, amit a McDonald's az USA-ban csak tud, akkor hogyan tudott mégis jobbat Latin-Amerikában és Európában?!

Ezen kérdések egyelőre válaszolatlanul maradnak a franchise által, a cég egyben tagadta, hogy a recept módosításának köze lenne Jamie Oliver kampányához...

Végezetül íme egy szobor Velencéből:
David VS. McDonald's

Mc-Donald-Head-Cut-Statue.jpg

         180 hozzászólás

Címkék: amerika videó mcdonalds jamie oliver hamburger nuggets ammónia

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr515600739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2013.10.27. 18:14:20

@Béza Dániel:
"És aki azt hiszi, hogy a nyesedék, és az állat minnél több részének feldolgozása valamiféle gonosz nagytőkés ármány, az még életében nem látott falusi disznó vágást, nem evett disznósajtot, hurkát, sült vért stb..."

ööö...
...nálunk van disznóvágás, évente kétszer minimum. családi szinten több is.
de most eltűnődtem: amikor a hurkát vagy kolbászt keverjük a műanyag fürdőkádban, az ammónia illetve az ammónia-hidroxid nem rémlik a fűszerek között...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 18:16:16

@Emmanuel Goldstein:
Voltak nálunk vendégségben nem is olyan régen, már a blogposztok megírása után, orosz mikrobiológus és kertész kolleginák, meg is kérdeztem őket, és csak egy két adatot tartottak túlzásnak, de a legtöbbet csak megerősíteni tudták ők is.

www.greenr.blog.hu/2013/05/31/oroszok_bizonyitjak_hogy_a_kismeretu_organikus_gazdasagok_ellathatjak_elelemmel_a_vilagot

www.greenr.blog.hu/2013/08/14/az_orosz_organikus_kiskertes_tanyak_dacsak_mozgalmanak_tortenete

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 18:18:04

Megértem Olivert.

Megértem a McDonaldsot, hisz a konkurencia sem jobb.

Abban is biztos vk, hogy a McBurger csak extrém és rendszeres fogyasztás esetén káros, és ez egy eltúlzott akció. Erre akár azt is lehetne mondani, hogy aki hülye, haljon meg.

Vagy azt, hogy Jamie egy kommunista terrorista aki a szabad világ szimbólumát és munkahelyek tízezreit fenyegeti. Ezen a ponton találkozik a kormány és a multi érdeke.

Nem lennék JO. Hehe.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.27. 18:21:39

A meki drága, szar és büdös. Egyétek.

különvélemény 2013.10.27. 18:24:45

@Lucky Larry Silverstein:
Így igaz.

Az a bizonyos hambucis dokumentumfilm is arra épült, hogy egyen megy 5000+ kalóriát.
Nos azt vega kajából is meg lehet enni és ugyanannyira hizlal, a lényeg a kalória.

Ha valaki 5 x-et eszik meg, mert az nyújt 5000 kalóriát, akkor mindegy, hogy y-ból 2x annyi kell megenni, mert ugyanaz a végeredmény.

Circus 2013.10.27. 18:25:54

Pacal az egyik részről, kagyló/csiga a másikról, nekem mindkettő undorító, maradok egy gyorséttermi hamburgernél.

Sok sok éve dolgoztam állatokkal, rendszeresen vágtunk csirkéket, stb, akkor például sokkal szívesebben ettem bármilyen szalámit, mert legalább nem láttam, miből van, ez is egy szempont...

Egyébként elmehetnénk méregzöld/vegán irányba, hogy a szabadban növő gyümölcsökön és bogyókon, esetleg elejtett állatok nyers húsán túl mi mást lehetne enni, ami nem esik át valamilyen, többé-kevésbé vegyi anyagokkal történő feldolgozáson (füstölés, sózás, stb).

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 18:30:22

@különvélemény: Remélem nem derül ki hogy a BurgerKing fizeti a kampányt. Hehe

bonebear · http://cinca.blog.hu 2013.10.27. 18:32:59

Lesz itt még reneszánsz a csigáknak, rovaroknak és lárváknak.

randomuser1 2013.10.27. 18:36:51

@Pacsker: ő, ez érdekes, néha járok románba családi okokból, ott is hasonló a szitu, viszont én nem arra hegyezném ki a kérdést, h lehetséges-e, hanem inkább, akarjuk-e...
és így a válasz már nem egyértelmű.
tőlünk keletebbre-rendes pesti zsidógyerekként természetesen bárhol a világon fel tok sorolni rokonokat- még eléggé megszokott a befőzés, savanyítás, idehaza meg...
Ez ott is pillanatnyi állapot, ha jól tévedek, a nyolcvanas években itt is mindeki befőzött, ma már olcsóbb a nagyipari(nyilván övön aluli lenne azt mondani, minél magasabb az életszínvonal, annál kevésbé foglalkoznak ilyesmivel a jónépek).
szerintem ez a civilizáció velejárója, minél keletebbre megyünk, annál régebbi állapotot találunk, minél nyugatabbra, annál inkább a saját jövőnket látjuk. jó ez, vagy sem, erről a végtelenségig lehetne diskurálni, én hajlamos vagyok a fejlődést preferálni :)

Alick 2013.10.27. 18:37:00

@bonebear: hát ha már az ember állítólag mindenevő... :)

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 18:38:29

Különben a McDodó reggelire árul tojásrántottát, ami nem szarabb annyival a saját rántottámnál, mint a burgerük a saját burgeremnél.

De biztosíthatok mindenkit hogy nem rendeltetésszerü használat esetén a házi rántottámtól is bárki duplaseggü lárva lesz, cukorbajos gyomorfekélyes és depressziós. Bár a franchise díjat meg lehet így spórolni, és meg lehet zabálni azt is.

Hehe

Alick 2013.10.27. 18:42:05

@különvélemény: organikus kajából is össze lehet hozni ugyanazt a kalóriát, viszont amiben több "ipari segédanyag" van, az más mellékhatásokat is létrehoz (hormonális elcsúszások, allergia, bőrbetegségek, stb.)

randomuser1 2013.10.27. 18:47:33

a másik, mint említettem volt, pesti nyafka zsidógyerek vok, de a hecc kedvéért van egy kis földem, arra vok büszke, h nagy pontossággal meg tom különböztetni a flórát a faunától, fűkaszáláskor komoly problémát okoz annak az eldöntése, h ki megy a levesbe és ki kultúrnövény...
ez a fajta tudás elveszik egy generáció alatt is, nem hogy évszázadok távlatában :)

Alick 2013.10.27. 18:50:08

@Emmanuel Goldstein: nekem ebből a "jövőből" elég volt másfél év az usában, a magyarhoz képest szar ipari kaja is az okok között volt, hogy hazajöttem.
Önmagában a nagyüzemi kajagyártást nem is bánnám, de kéne valami lobbimentes hatóság, ami ezeknek a cégeknek keményen a körmére néz... a folyamatban nyilván ennek és az ehhez hasonló blogoknak is szerepük van.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 18:53:03

@Alick: Minek ettél szar kaját?

Nagy ország az, rengeteg jó kaja van benne. Nem nagyvárosoknban kell az olcsó tápkajapótlót enni. Igaz ami jó az annyit is ér..:)

OftF 2013.10.27. 18:54:54

Egyen gyorséttermi kaját józanul, akinek két anyja van. Egészségtelen fos.
Ellenben részegen/másnaposan életmentő lehet. :)

randomuser1 2013.10.27. 18:55:34

@Alick: ja, usákiában vannak bajok a kajával, vagy nem is tom, ha érzékeny vagy valami összetevőjére, akkor vigyázni kell vele, de amúgy finom meg minden :)
a sörük, az pofátlanul vizes.

OftF 2013.10.27. 18:58:30

@Alick: Ott is van már manapság egészséges kaja, csak ugyanúgy körül kell nézni, mint itthon.
Mellesleg Magyarországgal ellentétben ott legalább nem feltétlenül akarják ellehetetleníteni a jó termelőket.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:06:23

@OftF: Milyen manapság is?

Olyan marhahúst amiből az ottani éttermekben dolgoznak, Mo-n képen sem látni. Olyan vadhúsok itt sosem lesznek, még a szarabb is drágább itthon. Mert ott nagyban el lehet adni.

Étteremben, nem Mekiben. A mekiben és hasonlókban kajálsz 5-10 dollárért, a közepes éttemekben meg 25-50 dollárért. Ennyi. A népesség 50%-a soha nem teszi be a lábát gyorsétterembe, pedig van egy pár. Minnél jobban keresel, annál nagyobb az esélye hogy soha ne menj Meki közelébe.

Sőt ha összegyülik 1 milka nyithatsz egy etetőt a színeseknek Mc badge-dzsel.

Béza Dániel 2013.10.27. 19:06:39

@Lajosforras: Nálad mindenesetre biztos jobban, mert nem írok ilyet, hogy a mcdonalds az üzletek bérbeadásából, ingatlanbizniszből él...

Béza Dániel 2013.10.27. 19:14:19

@Secnir: Hogy jön ide az ammónia? Az általad idezett rész arról szólt, hogy az nem csak az élelmiszeripar sajátossága, hogy a színhúson kívül az állat más részeit is feldolgozzák, hanem egy jóféle disznóvagáson sem sok marad az állatból. Mi nem érthető ezen?

xclusiv 2013.10.27. 19:23:46

@frompearly: "mennyi lehetne egy ember "élettartama", ha nem tömnének minket szándékosan csecsemőkorunktól fogva műanyaggal..."

Hát volt az ún. középkor, amikor nem voltunk műanyaggal tömve, akkoriban élt párszázmillió ember a bolygón, az áltagéletkor valami 35 körül mozgott, a csecsemőhalandóság is jókora volt, a 16 éves lányok már feleségek és anyák voltak, az 50 évesek pedig aggastyánok.

xclusiv 2013.10.27. 19:29:09

@Pacsker: "700 séf írta alá, hogy ne alkalmazzanak génmódosítással előállított termékeket! Nem csak J.O. létezik a világon, de ebben a témában ő készítette a legtöbb online- és médiatartalmat!"

Nagyszerű.
Itthon ugyebár GMO mentesek vagyunk. Csak ugye a szóját importáljuk (akát tápnak is), és ahonnan importáljuk ott kurvára nem GMO mentesek, hanem jórészt GM szóját termesztenek.
És mindez igaz Magyarországon, a 700 séf nagyrészt valszeg olyan országból való, ahol nincs GMO tilalom...
Tehát?

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:29:29

@Béza Dániel: Teljesen igaza van, a McDonalds lényege az ingatlanüzlet.

Láttam azt az egyetemi előadást ahol maga Ray Kroc beszélt erről.

Gyerekek, milyen üzletben utazom én? Hamburgerüzletben. Mondta a sok kis buta.

Hehe

Béza Dániel 2013.10.27. 19:30:10

@áasdklfjáasn: A csontot pl belefőzik levesbe, AKA csontleves, de a kocsonyának is alap eleme a bőrös csontok, sok csont pedig a húsban marad, pl oldalas, vagy csülök, sonka, és azzal együtt füstölik, főzik, vagy sütik. Nem ettél még ilyet? Próbáld ki, csak vigyázz, a csontot nem kell elrágni, vagy lenyelni! Azt tedd félre és kaja után mehet a kutyának, örülni fog neki.

A béltartalmat nem dolgozzák fel, és azt általában nem is tekintik a disznó részének. Hozzáteszem, jó gazda vágás előtt nem is eteti meg az állatot, hogy minnél kevesebb béltartalom legyen, úgy könnyebb kitisztítani a beleket, ugyanis abba töltik a kolbászt, hurkát. Persze ma már sokan nem vacakolnak ezzel, hanem megveszik a mosott belet. Ha van még kérdésed, ne tartsd magadban!

randomuser1 2013.10.27. 19:30:21

@xclusiv: max120 év, benne van a bibliában
ószövi, mózes könyve

xclusiv 2013.10.27. 19:36:13

@NemNick: "Szóval első - de második - nekifutásra is tipikus first world problem-nek tűnik ez nekem."

Igen, így igaz!

xclusiv 2013.10.27. 19:39:26

@Abendsen: "Szerintem Magyarországon elég alacsony a McDonald's kaja fogyasztás/fő. Aligha jelent nálunk ez bármiféle reális egészségügyi kockázatot, az amerikaiak pedig majd eldöntik nekik mi a jó."

Hát, ott az elhízás elég komoly probléma, hozzánk képest is, és erről nem kis részben a junk food tehet...

"Korábban bedőltem én is ennek a hisztériakeltésnek aztán a láttam a rohadt igénytelen Super Size Me-t, azóta kételkedem."

Egyél 30 napon keresztül csak répát, dokumentáld, aztán annyi. Pedig a répa amúgy egészséges is, ellentétben a mekis kajával.

Béza Dániel 2013.10.27. 19:39:37

@Lucky Larry Silverstein: Amennyire én tudom, tőlük veszik az éttermek az alapanyagot, technológiát, stb... Vagy ez irónia vol, csak nem vettem a lapot? :)

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:42:09

@Béza Dániel: Persze ez is része az üzletnek, de ha a franchise kiépítője ezt így fogalmazta meg: az ingatlanbizniszben vagyok, akkor én készséggel elhiszem.

randomuser1 2013.10.27. 19:43:35

@Lucky Larry Silverstein: hát, a kukakóla se gyárt üccsit, ez már csak ilyen világ, ha végfelhasználói oldalon se palackozóüzemed, se nevesíthető gyorséttermed nincs, akkor meg nem kurvamindegy?

Alick 2013.10.27. 19:44:16

@OftF: például amerre én voltam, nem volt a közelben rendes termelői piac, máshol az organic pedig aranyárban volt. A konyhakész cuccoktól pedig egy idő után herótom lett.

xclusiv 2013.10.27. 19:44:54

@Alick: "a 7 milliárd nagyobbik részéhez el sem jut az iparilag feldolgozott kaja, a kisebbik része pedig gyakran azért rohangál orvoshoz, mert ezekből a kelleténél jobban megtömi magát."

Tippelj már, hogy mekkora részéhez jut el az iparilag feldolgozott sallalalla.
2 milliárd? 3 milliárd? 4 milliárd?
Ha ez utóbbit feltételezzük, akkor is 3 milliárdtól több ember él "naturálisan" egy olyan bolygón, ami 1900-ban nem volt képes eltartani 2 milliárd embert.
És ezt így hogy?

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:44:54

@Béza Dániel: És mert korábban turmixgépbizniszben utazott, gondolom meg tudja különböztetni az igatlant az ingatagtól.

Hehe

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:46:39

@Emmanuel Goldstein: Nem látok sok párhuzamot a CC és Mc üzleti modelljében.

Bár de: Mind2 sikeres.

billy reed 2013.10.27. 19:48:58

@Emmanuel Goldstein: "ződnek lenni borzasztó jó dolog, de azt azért ne felejcsük el, perpill 7+milliárdnyian vagyunk, a többség kurvaéhes, de földet túrni azért mégse szeretne, marad a nagyipari feldolgozás
ha valakit zavar, itt ájrópában jó helyzetben van, lehet költözni tanyára, malackát nevelni tengerin, hajdinát a kiskertben "

Ez pontosan így van!
Tök jó, hogy J.O ráér ilyenekkel foglalkozni.

Komolyan ezen rettegni, hogy mit eszünk meg? Az ipari társadalom korában?
Amúgy a 18. századi Lengyelországban a jobbágyok évi! húsfogyasztása 1 kg volt!
Ettek fenyőtüskelevest meg ilyesmit.
Az aztán elég bio, nem?
Így aztán egészségesen haltak meg 35 éves átlagéletkorral.

@Pacsker:
"Pláne, hogy egy olyan blogon mondasz nem túl megalapozott állításokat, ahol dán-, német- és magyar személyes példákat is tudok hozni az organikus gazdálkodás fenntarthatóságára a nagyipari intenzívvel szemben."

Fenntartható, azaz nem megy tönkre, de a növekvő létszámú emberiséget el nem tartja, az is biztos.
Lásd fentebb említett példámat pl.

Én szeretem a mekis hamburgert. Ha még ezen is agyalnék...nincs elég problémánk ezen kívül is?

billy reed 2013.10.27. 19:49:55

Bocs, fenyőtű.
És igen, ez tény. Töris vagyok.

Alick 2013.10.27. 19:50:00

@xclusiv: a kérdés az, hogy miben méred a "jobban élni"-t, illetve ennek éppen mi az ára, mellékhatása... mert hogy "nincs ingyenebéd", valamiben előrelépni a legtöbbször csak valami másnak a rovására lehet. Az ezeket megkerülő innováció hatásfoka pedig változó.

xclusiv 2013.10.27. 19:50:19

@Emmanuel Goldstein: " mint ahogy mifelénk a hambi áráért adnak négy kiló krumplit meg három liter lecsót"

Mennyi egy hambi? 300? 400?
Adnál nekem ennyiért "négy kiló krumplit meg három liter lecsót"?
Persze normális minőségű krumplit és 3 liter finom lecsót, nem a szart, érted.
Budapesten belül házhoz mennék, és vinném a fenti mennyiség tízszeresét, már ha tényleg fasza.
Te vállalod?

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:50:34

@Béza Dániel: “What business am I in?” Ray asked, once the group all had their beers in hand. No one answered, so Ray asked the question again.”What business do you think I am in?”

The students laughed again, and finally one brave soul yelled out, “Ray, who in the world does not know that you’re in the hamburger business.”

Ray chuckled. “That is what I thought you would say.” He paused and then quickly said, “Ladies and gentlemen, I’m not in the hamburger business. My business is real estate.”

narimanhb.com/2010/09/07/mcdonalds-making-hamburger-or/

xclusiv 2013.10.27. 19:54:01

@különvélemény: "Fertőtlenítsünk, ezzel kitegyük magunkat valami sötétzöld barom támadásának, vagy ne, akkor meg bevállaljuk, hogy szaporaf*s jön rá pár emberre, mert szállítás közben valaki nem tartotta be a technológiai előírásokat."

A szaporafosás egyébként egy viszonylag szolíd kifejlet, rosszabb esetben simán hetekre kórházba lehet kerülni, rosszabb esetben bele is lehet halni a mérgezésbe.

Alick 2013.10.27. 19:58:39

@xclusiv: "1900-ban nem volt képes eltartani 2 milliárd embert."

Miért is ne lett volna képes..?

randomuser1 2013.10.27. 20:00:16

@Lucky Larry Silverstein: énse, mentségemre legyen mondva nekem az áutszórszing meg a frencsájz kurvamindegy, kérek egy nagy burit kólával oszt leszarom abból kinek mennyi fabatka revenyú esik be, én csak éhes vok és jó kaját akarok kapni :)
egészségeset
biót
olcsón

Béza Dániel 2013.10.27. 20:00:17

@xclusiv: Így van, minden éven van pár halott botulizmustól, egy félresikreült disznóvágás eredményeként.

Béza Dániel 2013.10.27. 20:08:49

@Lucky Larry Silverstein: Nyilván ez az üzlet kényelmesebb, fix bevételt hozó része, de az egész cirkuszt az tartja fenn, hogy cég biztosítja hogy a világ minden éttermében ugyanazt kapod ugyanabban a minőségben, ezt pedig a termelés kézben tartásával éri el, még ha külső partnereken keresztül is, végülis erről szól az egész vita, ezért beszélhetünk mekis kajáról, és azok előállítási módjáról. És gondolom minden eladott hamburger után csenget a kassza.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:13:53

@Béza Dániel: Úgy valahogy: ''In their business plan, Ray knew that the primary business focus was to sell hamburger franchises, but what he never lost sight of was the location of each franchise. He knew that the real estate and its location was the most significant factor in the success of each franchise. Basically, the person that bought the franchise was also paying for, buying the land under the franchise for Ray Kroc’s organization.

McDonald’s today is the largest single owner of real estate in the world, owning even more than Catholic Church. Today McDonald’s owns some of the most valuable intersections and street corners in America as well as in other parts of the world.''

''McDonald’s today is the largest single owner of real estate in the world, owning even more than Catholic Church.''

- Ez a mondat mondjuk erősen bullshitgyanús, de egy amerikai milliárdos sem feltétlenül agyonmüvelt.

gh14 2013.10.27. 20:15:16

@Don Quixote de la Ferko:
elég sok részt láttam a 30 és 15 perces kajákból, de nem nagyon emlékszem fagyasztott zacskós cuccokra.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:15:48

@Emmanuel Goldstein: Én ügyes zsidó vagyok én kötöttem a biztosítást a WTC tornyokra.

Hehe

randomuser1 2013.10.27. 20:21:32

@Lucky Larry Silverstein: mert te gazdag sziájés vagy, én meg szegény efeszbés..
nem mi szervezük, úgy nehéz tervezni.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.27. 20:28:41

@guti.haz14:

Elég sokszor használ zacskós zöldséget. Fóliázott csirke.
És a többi...

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:34:19

@xclusiv: Nincs a Bibliánál hitelesebb forrás, és nem is lesz. Tanuld meg olvasni.

Úgy a világ legnagyobb példányszámban kinyomott anyaga, hogy senki nem gazdagodott meg belőle.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.27. 20:36:44

@Lucky Larry Silverstein:
Gondolom akkor nincs köze hozzá a Katolikus Egyház mérhetetlen vagyonának.

cibet 2013.10.27. 20:37:31

Több helyen is találkoztam ma ezzel a Jamie Oliver legyőzte a mekit baromsággal, ez a blog is címlapos, pár sorral feljebb az indexen egy fél képernyős banner hirdeti J O könyvét.
Rákerestem, maga a hír közel két éves.
Érdekes?

randomuser1 2013.10.27. 20:37:50

@xclusiv: mint hívő zsidó el kell zárkózzak ettől a megnyilvánulástól, a bibliai ószövetségtől igazabb, örökérvényűbb és egzaktabb dokumentum az emberi történelem folyamán még nem keletkezett...
a mi történelmünk a sátán uralmának krónikája.

randomuser1 2013.10.27. 20:40:14

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: nincs, a lajtától keletre van ortodoksz felekezet és ők is ugyanazt a könyvet olvassák, évezredek óta.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:42:00

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Pláne hogy a protestánsoknak köszönhető a Biblia kinyomtatása, elterjesztése, majd a közoktatás 20. századi elterjesztése hogy olvashassák is, akik akarják.

De az értő olvasáshoz mély hit is kell.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:51:11

@xclusiv: Dőreségeket beszélsz.

Kínában + Indiában lakik alsó hangon 2,5 mrd ember. Ott mennyien laktak 1900ban?

És hány ember eszik ott most nem organikus kaját? Indiában senki, Kínában a gazdagabb városlakók már egy napi fizetésükből is kapnak egy McBurgert.

Hehe

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:59:18

Nem azért van a mükaja mert nem tudnánk megtermelni a jót. De nincs rá idő = lusták rá ja népek. Ebből élünk mi zsidók.

'Kék csibe, a Maggitól, a főzés öröm vele bármikor!'

Kék csibe, érted, hehe, és veszik mintha muszáj lenne!

Hehe he

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 21:02:01

@xclusiv: Kevered az egyházat a szentírással.

Ez megbocsáthatatlan bün. Eredj, és többé ne vétkezzál.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 21:04:55

@xclusiv: Tucatnyi címre írhatsz Magyarországon is, küldenek Bibliát ingyen. Az üdvösség egy gombnyomásnyira van.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 21:13:02

@xclusiv: Na hát amit leírsz az engem igazol.

A főtt rizs teljesen organikus, bár nem túl változatos.

'Az Úrnak a te Istenednek nevét hiába fel ne vedd; mert nem hagyja azt az Úr büntetés nélkül, a ki az ő nevét hiába felveszi.'

Eredj tehát, és többé ne vétkezzél!

Alick 2013.10.27. 21:33:59

@xclusiv: jópár ismerősnél, akik leálltak az ipari kajákkal, eltűnt az allergia, narancsbőr, lefogytak... mindenkinél egyéni mértékben volt javulás, de egyértelmű volt.

Alick 2013.10.27. 21:40:15

@xclusiv: de ha mondjuk heti 20-25 órás melóval az alapvető családi szükségletek kényelmesen megvannak, miért is törjem magam ezen felül, hogy "még jobb legyen?"
:)

Alick 2013.10.27. 21:52:27

@Lucky Larry Silverstein: ez a könyvbe csomagolt instant üdvösség teljesen olyan, mint a műkaja. Éhen nem halsz, de jól sem laksz vele - McChurch. :))

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.27. 23:43:04

nem írtok jamie olivernek kishantos miatt?
mondjátok el neki hoyg ez olyan mint a könyvégetés, talán ráharap és akkor nagyobb a médiafigyelem, ami meg is mentheti, különben sok esély nem látok nekik.

komplikato 2013.10.27. 23:47:13

@különvélemény: "Nos NH4OH-val nehéz szennyezni a húst, mert "gyárilag" is tartalmazza."

Ez kb. annyira megnyugtató magyarázat, mint az, ami szerint a Taurin azért nem veszélyes, mert előfordul az emberi szervezetben. Ugyan ezt lehet hallani egy halom "testépítéshez" készült vegyszarról is, aztán azoktól is sorra döglenek meg szívbetegségekben, meg vese-máj elégtelenségben, vagy lesz 2 centis a szerszámuk a delikvenseknek.
Vagy ott vannak a vegyipari vitaminok, amik állítólag pont olyanok, mint a természetes, csak nem szívódik fel, nem jut a célterületre.

Hajdú Peter 2013.10.28. 00:00:07

Ugyam mar, nem szamit, hogy a megdonalt ehetetlen moslekot arul, a lenyeg az, hogy meno legyen.

Borenbukk 2013.10.28. 07:43:17

@komplikato: "Ugyan ezt lehet hallani egy halom "testépítéshez" készült vegyszarról is, aztán azoktól is sorra döglenek meg szívbetegségekben, meg vese-máj elégtelenségben, vagy lesz 2 centis a szerszámuk a delikvenseknek."

De nem a torvenyes uton beszerezheto kiegeszitoktol, hanem az egyeb okossagoktol. Amugy egyszeruen nem egeszseges 1,80-as magassaggal 130 kilosnak lenni, akkor sem, ha az szinizom.

@Alick: Ebben vastagon benne van, hogy nem zabaltak esz nelkul, hanem kenytelenek voltak odafigyelni, mit es mennyit esznek.

odamondó 2013.10.28. 07:48:57

Alapból a boltban már a legtöbb ember kénytelen megvenni a szart, mert 100 nettóból ennyire futja.

Innentől az egész egy szélmalom harc.

Woland 2013.10.28. 08:44:36

Eléggé félrevezető és információaszályos Jamie Oliver demonstrációja. A háztartási ammónia, amit ő önt a húshoz tele van veszélyes kemikáliákkal (nem tiszta ammónia), ellenben amit az amerikaiak használnak anti-bakteriális ágensként az tiszta ammónium-gáz, ami aztán ammónium-hidroxiddá alakul - mindkettő természetesen előforduló anyag, a legtöbb kajában megtalálható, ugyanúgy, mint a testünkben és egyéb állatok testében. (mondjuk médiaripacs gourmet szakácsként az lenne a furcsa, ha Oliver nem próbálná meglovagolni az össznépi fikázás legnépszerűbb célpontja körül magasodó hiszti-hullámokat.)

Továbbá az egész gyakorlat lényegében egyvalamiről szól: minél nagyobb hatékonysággal tudjuk biztonságosan(!) felhasználni a szarvasmarhát. Ez jó az étteremláncoknak, de jó a bolygónak is. Itt egy olyan dologról van szó, ami hozzájárul, hogy olcsón lehessen tömegkaját csinálni, minél kevesebb veszendőbe menő ehető résszel. Szerintem ezt értékelni kellene, nem ellehetetleníteni. Amerikában a két legnagyobb nem-állami fogyasztóvédelmi szervezet (CFA, NCL) felháborítónak találta a "pink slime" elleni bulvárhadjáratot.

Ja, és a "pink slime" csúfnév - bár eredetileg is negatív üzenetet szántak neki -, lehet hogy "rózsaszín iszapként" hangzik leginkább bulvárkomformabbul magyarul, de attól még közelebb állna az igazsághoz a rózsaszín zselé állagú anyag (amit eleve jelent angolul, ha utána nézel az etimológiának).

cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2013.10.28. 10:08:49

Ez a sztori 2012 januárjában jelent meg a Daily Mail-ben, azóta újra és újra felbukkan mint "friss hír".

www.dailymail.co.uk/news/article-2092127/Jamie-Oliver-Victory-McDonalds-stops-using-pink-slime-burger-recipe.html

Az ammónium-hidroxid pedig egy teljesen biztonságos összetevő, amit mikrobaölőként használnak rengeteg élelmiszerben.

hírfaló · http://www.hirfalo.hu 2013.10.28. 10:14:13

Olvastam egyszer egy cikket, amiben egy sajtburgert félreraktak, és hetekig nem romlott/penészedett meg. Ezeket a gyorskajának csúfolt tartósítószer, illetve adalékanyag bombákat pedig egyszerűen be kellene tiltani a 18 éven aluliak számára.

lobster thermidor 2013.10.28. 10:35:28

@áasdklfjáasn:

Némi humorérzék nem árthat egy ironizáló hozzászólás olvasásakor. :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.28. 11:35:47

@Béza Dániel: "Aki pedig most döbben rá, hogy a hamburgert és a feldolgozott hústermékeket nem bélszínből, és más drága húsokból készítik, az álomvilágban élt. A hamburgert, és a hasonló darált húsból készült ételeket azért találták ki, még jóval a nagyipari élelmiszer gyártás előtt, mert a marhánál elég rossz az élősúlyhoz viszoníyítotzt kihozatal, kevés olyan része van ami önmagában szinhúsként könnyen ízletesen elkészíthető, a nagyobb része rágós, nehezen süthető, nem lehet jó áron színhúsként eladni."

koszonom, akkor ezentul is el fogok jarni mekdöncsizni a gyerekkel, viszont majd asszonykat megrugdosom/megkerem hogy csinaljon rendes hambit is, hogy lassam a kulonbseget

a poszthoz meg hat...
jobb az a marhahus mintha csipszet vagy zsiros kenyeret enne a gyerek? ha igen, akkor mi a gond? a voros hus amugy is LETFONTOSSAGU es anyost meg hiaba rugdosom csak nem akar csinalni vadas marhat, akkor meg marad a mekdöncsis marha, meg mindig jobb mint a csirke mellyehusa... ha csak azt enne a gyerek naturba az sem lenne jo!

gh14 2013.10.28. 11:41:50

@Don Quixote de la Ferko:
Igaz. Fóliázott csirke. Egyébként honnan vegyen csirkét? Neveljen otthon és vágja le? Nem annyira életszerű. Menjen el a henteshez? Akkor sem lehet biztosra menni.

Egyébként pont az a jó a receptjeiben, hogy gyorsan megvalósíthatóak, étvágygerjesztőek, finomak (tapasztalat), és egészségesebbek, mint egy gyorséttermi menü. Még ha fóliás csirkét, bolti tésztát, vagy zacskós spenótot is használ. Mert az átlag ember sem tudja beszerezni másként (az más kérdés, hogy ez jó vagy sem).

lendkívül magas langú embel Lómában 2013.10.28. 11:43:31

Az volna a legjobb, ha a mindenkit csövön táplálnának alvás közben, és akkor nem kellene ebédidővel húzni azt a drága munkaidőt.
Max. valami kiegészítő tabletta uzsonnára, azt meg be lehet dobni egy pillanat alatt, hogy azután a vezéri lompos is hamarjában visszakerülhessen jól megszokott helyére.

lendkívül magas langú embel Lómában 2013.10.28. 11:45:21

nemkívánt névelő törlendő
(mindig marad egy)

Alick 2013.10.28. 11:59:26

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: jobb az a marhahus mintha csipszet vagy zsiros kenyeret enne a gyerek?

Zöldség, gyümölcs és más nyers, valódi kaják..?
(tudom, a kisebb ellenállás...)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.28. 12:33:16

@Alick: hat szerintem kell a gyereknek a voros hus is, nem lehet salatan felnoni... de te ezt is sokkal jobban tudod melyik fajta salata jo verkepzo :)))

de igazad van ez a kisebb ellnallas, mert anyost csak komoly kinzoeszkozokkel tudnam ravenni a RENDES marhahusnak a megcsinalasara, hidd el probaltam, nem ment, igy maradt voros hus forrasnak a mekdöncsi

élhetetlen 2013.10.28. 12:48:41

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Embere válogatja. Nem csirkeferhát, de majdnem. Paprikás csirkét is sokszor csak szárnyból főzök, mert azon is kevés hús van, viszont jó mártás lesz belőle, és inkább azt szeretem. 59 éves koromig nem ettem pulykanyakat, de marhahúslevest sem főztem, mert a főtt marhát kidobni sajnáltam volna, megenni pedig képtelen vagyok. Most a kedvenc levesem a tárkonyos, tejfölös pulykanyak leves, a jó sok csonttól nagyon finom, és a rajta levő húsmennyiség elfogyaszható.

NemNick 2013.10.28. 13:00:26

@különvélemény @Alick :

"Nem tudom miért nem gyártanak emberre kifejlesztett "teljes értékű embertápot"

Az előbb linkeltem be, de akkor itt a hivatalos kampányoldal:
campaign.soylent.me/soylent-free-your-body

NemNick 2013.10.28. 13:02:07

@billy reed: ezen a fenyőtüskén egy percig röhögtem :)))

Alick 2013.10.28. 14:04:19

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: teljesen vega koszton is fel lehet nevelni kiemelkedő teljesítményre képes gyerekeket. Az egyik ilyen példa Lékó Péter, aki már jó évtizede a legjobb magyar sakknagymester, a maga korában a legfiatalabban érte el ezt a címet.
És persze a vega kajálás sem csak salátazabálást jelent, hanem precízen összeállított és kiegyensúlyozott táplálék-rendszert.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.28. 16:53:12

@Emmanuel Goldstein: a vok és a vagyok között pontosan az AGY a különbség

Circus 2013.10.28. 18:01:47

@hírfaló: ...és ezt a tesztet kipróbálva arra jutottak, hogy ha alacsony páratartalmú helyre tették félre, akkor természetes, hogy mumifikálódik, nem elrohad. De nyilván, ez nem segít leanyázni a McD cuccokat.

Tovább gondoltam a korábbi felvetésemet az organikus kajáktól a bogyókon át a kagylóig és a pacalig, de nem tudtam belehelyezni a Norbi Update termékeket, pedig azok is legalább ennyire hájpoltak, mint JO cuccai - akinek nevével természetesen van már különböző konyhai kellékek sora reklámozva, azaz, milyen üzletben is utazik? :)

Circus 2013.10.28. 18:05:24

Más - 'szegény ember kajája'... Amerikában.

Itt 1400 körül van egy menü, abból akár egy teljes napig eszek hideget. Igen, szoktam enni, úgy kb. kéthetente 1x. Nem ettől híztam el.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.28. 18:36:57

@Alick: vegak peldaul tudatosan zabaljak a koztudottam vegyipari termek szóját :)))
nagyon precíz valasztas mondhatom

Alick 2013.10.28. 19:44:27

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: a naprakész vegák manapság már annyi szóját sem esznek, mint amennyit 10 deka parízerbe raknak...

Bár én nem így étkezem, az egyik kedvencem ez a fazon :)
rawveganwarrior.com/

Elég jól néz ki 61 évesen... :)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.28. 22:56:48

@lehuto: Az igazságra a válasz csakis benned leledzik. Ha más mondja ki helyetted, már el ne hidd! Ha számodra ez megkérdőjelezi az eddig látottakat, akkor hidd csak el! Ha valami azt súgja, hogy valami ezzel az egésszel bűzlik, akkor cselekedj úgy! Igazából nem az a kérdés, hogy ki mit ír, hanem hogy te hogy érzed magad? Láttad a Wall-E című filmet? Hát a Branded címűt? Esetleg a The corporation-t?

Egyébként meg annyit az egészről, hogy észrevetted a blogbejegyzésben a "frissítés" szövegdobozban belinkelt tegnap az RT.com-ra kikerült videót? TELJESEN FRISS A TÉMA! Jobban, mint gondolnánk!

EvilHedgehog 2013.10.29. 07:39:01

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "kevés olyan része van ami önmagában szinhúsként könnyen ízletesen elkészíthető, a nagyobb része rágós, nehezen süthető, nem lehet jó áron színhúsként eladni."

Igenm, Magyrországon. Ahol a marhahús feldolgozása elkészítése nincs a köztudatban. Nem véletlenül érlelik a marhahúst.

A szovjet zászló színű tejelőmarha húsát amit Magyarországon próbálnak rásózni jó pénzért az emberekre és olyan mint az ékszíj, nem nevezném jó példának.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2014.01.10. 16:54:53

@lehuto: @EvilHedgehog: @Alick: @Circus: @enpera: @élhetetlen: @lendkívül magas langú embel Lómában: @lobster thermidor: @cybergreg: @odamondó: @billy reed: @Emmanuel Goldstein: @Lucky Larry Silverstein:

McDonald's to employees: Break your food in small pieces to feel full --- rt.com/usa/mcdonalds-employees-brake-food-109/

McDonald's to employees: Avoid burgers and fries - it's risky for your health --- rt.com/usa/mcdonalds-employees-fast-food-764/

Tudja, minek a veszélyeire figyelmezteti a dolgozóit a McDonald’s? A gyorséttermi kajákéra --- 444.hu/2013/12/24/tudja-minek-a-veszelyeire-figyelmezteti-a-dolgozoit-a-mcdonalds-a-gyorsettermi-kajakera-dddddd/#

McDonald's takes down employee website following ridicule --- rt.com/usa/mcdonald%27s-takes-down-employee-website-839/

lobster thermidor 2014.01.13. 03:35:24

@Pacsker:

És most ezzel a kőrüzenettel mi a lóf@szt szeretnél mondani...

Warrior9090 2014.02.09. 11:09:24

Ez eddig is elég nyilvánvaló volt hogy nem színhúsból készülnek ezek a szarok,egyébként drága,szar egészségtelen,ha már muszáj valahol kajálni inkább kifőzdébe megyek,mint ilyen gyorséttermi szarokba..

Void Bunkoid 2014.02.17. 20:37:16

@xclusiv: "az áltagéletkor valami 35 körül mozgott, a csecsemőhalandóság is jókora volt, a 16 éves lányok már feleségek és anyák voltak, az 50 évesek pedig aggastyánok"

Elfelejtetted, hogy az egészségtelen kajákon kívül még valami nem volt a középkorban, mégpedig a modern orvostudomány. Nem voltak ám antibiotikumok, meg rendelők, meg mittomén, egy sima durvább náthába is simán bele lehetett dögleni (ha hozta magával szövődménynek a mindenféle tüdőgyulladást meg diftériát). Nemhogy a középkorban, még akár alig száz évvel ezelőtt is (emlékszel egykori kötelező olvasmányunkra, Nemecsek Ernő abba hal bele, hogy ősszel fürdik egyet egy akváriumban. Ma egy doboz Augmentinnel megtámogatva úgy nem lett volna semmi baja egy hét alatt, hogy Áts Ferit le sem kellett volna terítenie, elég, ha ráfingik).

Ennek következtében volt az átlagos élettartam 35 év - mert egyrészt az akkor bruttó született emberek kb jó harmada ha egyáltalán megérte a felnőttkort.

Az 50 éves "aggastyánok" meg igazából teljesen reális kép. Tudom, hogy ronda kijelentést fogok tenni, de a modern orvostudománynak és infrastruktúráknak köszönhetjük, hogy - főleg a fejlett társadalmakban - az ember már rég a szavatossági ideje lejártán túl is él, inaktívan, szaporodásra már képtelenül, dologtalanul. Sőt, rengeteg esetben az élete utolsó egy évtizedében már teljesen magatehetetlenül, önállótlanul.

Kegyetlen sorok, de ha megnézzük, az állatvilágban szabadon élő emlősállatok - főemlősök között is - közül egyedül az embernél van menopauza, meg aggkor. Az összes többi szabadon, természetes körülmények között élő állat amint nem képes már magát ellátni, valamint utódokat nemzeni, meghal, és utat enged az utána következő generációknak.

 
 
süti beállítások módosítása