Jamie Oliver bizonyította, hogy a McDonald's emberi fogyasztásra alkalmatlan

PPJ         2013.10.26.

Jamie Oliver (aki sok minden más mellett, kiváló hamburgerséf is!) megnyerte egy régóta tartó háborúját az egyik legnagyobb gyorséttermi lánccal - a McDonald's-al szemben. jamie-300x184.jpgMiután Oliver pontosan bemutatta hogyan készülnek a McDonald's hamburgerek, a cég végül bejelentette, hogy megváltoztatja a receptet, de mégis, erről egy árva kukk sem esett az egész mainstream- és céges médiában. [Forrás: politicalblindspot.com - Fordítás: GreenR blog]

Oliver ismételve bemutatta a nézőközönségnek az évek alatt dokumentumfilmekben, televízió show-kban és interjúkban, hogy a marhahús zsíros részei ammónium-hidroxidban (szalmiákszesz) vannak kimosva és felhasználva a hamburger húspogácsába. Ezen folyamat előtt, az előadó szerint, a hús emberi fogyasztásra alkalmatlan. A hamburger-rajongó mesterszakács vállalta a háborút a gyorséttermi iparral szemben: szerinte "tulajdonképpen fognak egy kutyáknak valóan silány terméket, és ezen mosógépes lépés után, amely feloldja az ehetetlen részeket, és egységes péppé változtatja azokat: embereknek adják." [GreenR blog kérdés: ki látta a Felhőatlaszban a szappangyárat? Kezeket fel!]

A hús pocsék minőségén túl, az ammónium-hidroxid is káros az emberi egészségre. Oliver gyakran hívta ezt az eljárást "a rózsaszín iszap műveletnek" (pink slime - wikipedia).

http://444.hu/assets/meki.jpgFrissítés 2014.01.10.: Egy kis tavaly év végi adalék az itteni poszthoz

McDonald's to employees: Break your food in small pieces to feel full
http://rt.com/usa/mcdonalds-employees-brake-food-109/

McDonald's to employees: Avoid burgers and fries - it's risky for your health
http://rt.com/usa/mcdonalds-employees-fast-food-764/

Tudja, minek a veszélyeire figyelmezteti a dolgozóit a McDonald’s? A gyorséttermi kajákéra :DDD
http://444.hu/2013/12/24/tudja-minek-a-veszelyeire-figyelmezteti-a-dolgozoit-a-mcdonalds-a-gyorsettermi-kajakera-dddddd/#

McDonald's takes down employee website following ridicule
http://rt.com/usa/mcdonald%27s-takes-down-employee-website-839/

Frissítés 2013.10.27.: Mintha minden hirtelen alátámasztani segítene, pár órája feltöltött videó az RT.com-ra! Food Fix: US corporations fuel obesity with addictive ingredients

"Miért tenne bármilyen érzékeny emberi lény a gyereke szájába ammóniával átitatott húst?" - kérdezte Oliver. Oliver egyébként azt állítja, hogy az amerikai üzemi étkezdékből és gyorséttermekből származó marhahúsok 70 százalékát ezzel az anyaggal kezelik, ezt alátámasztani látszik, hogy a The Daily információi szerint a mezőgazdasági minisztérium idén több mint 3 tonna ammónium hidroxidot vásárol meg az iskolai étkezdék számára.

Az egyik sokszínű bemutatójában Oliver azt mutatta be gyerekeknek, hogyan készül a csirke Nuggets. Miután leválasztotta a legszebb egész húsrészeket a csirkéről, a visszamaradó zsíros csontok és belsőszervi cafatok kerülnek feldolgozásra az ilyen gyors-sültekhez.

Válaszul a negatív sajtóra, melyet Jamie Oliver generált, a McDonald's latin-amerikai franchise-igazgatója, Arcos Dorados azt állította, hogy ilyen eljárást az ő régiójukban nem alkalmaznak. Bár ez talán inkább az ír és angol területekre lehetne igaz, ahol a McDonald's helyi alapanyagból dolgozik. Az Egyesült Államokban a Burger King és a Taco Bell már nem alkalmazza az ammóniát a termékeikben. Az élelmiszeripar az ammónium-hidroxidot anti-mikrobiális szerként alkalmazza, amely lehetővé tette a McDonald's számára, hogy egy máskülönben ehetetlen húst használjon!

Az egész horrorisztikus tényből a legsumákolóbb az, hogy az USDA szerint az ammónium-hidroxidot "a gyártási folyamat részeként" tekinti, ezért nem kell feltüntetni a címkézésen, így a fogyasztók nem is tudják, mivel és mikor esznek a nem kívánatos vegyszerből!

A hivatalos honlapján a McDonalds azt állítja, hogy a hús azért olcsó, mert nagy a forgalmuk, sok ember fogyaszt és így lehetőségük van a húst olcsóbban megvásárolni a beszállítóktól és, hogy jó minőséget árulnak. De ha a "rózsaszín iszap" tényleg a "legjobb" minőség, amit a McDonald's az USA-ban csak tud, akkor hogyan tudott mégis jobbat Latin-Amerikában és Európában?!

Ezen kérdések egyelőre válaszolatlanul maradnak a franchise által, a cég egyben tagadta, hogy a recept módosításának köze lenne Jamie Oliver kampányához...

Végezetül íme egy szobor Velencéből:
David VS. McDonald's

Mc-Donald-Head-Cut-Statue.jpg

         180 hozzászólás

Címkék: amerika videó mcdonalds jamie oliver hamburger nuggets ammónia

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr435600739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 11:51:48

@epix: nyami nymai!:) nemsokára kész a szappangyár :)...

:((((((((((((

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 13:47:11

@Béza Dániel: Mert a McDonald's és annak minden gazdaságpolitikája és marketingje nyilván teljesen mentes mindenfajta "demagógiától"... ugye?! Érdekes, hogy ha a liberál-demokratikus kapitalista-marketing "demagóg" akkor azt "versenyképességnek" hívjuk, de ha egy egészségre törekvő szakács bemutatja, hogy mit is rejt a hamburger valójában, akkor az csak simán "demagógia". Én meg ezt nem "demagógiának" hívom, hanem tényeken alapuló véleménynek és hozzáértésből fakadó erkölcsös politikai tettnek!

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.10.27. 13:49:37

A lényeg: a végtermék ízletes és tápláló. Szóval az Olivér gyerek össze-vissza beszél.

EvilHedgehog 2013.10.27. 13:55:50

A McDonalds-szal jobban jár mindenki...

Magyarországon a krinolin, szilveszteri tesco virsli, párizsi őshazájában nem értem mire ez a nagy felháborodás.

Nagyrésze növényi zsír, fehérje és egyéb por (Dera Élelmiszer Kft.) stb. stb.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 13:58:54

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: A lényeg: se nem ízletes (azért kell annyi aroma), se nem tápláló (mikrotápanyagok teljes hiányán túl makro tápanyag kimutatás lesújtó eredménye). Szóval a birka itt továbbra is csak legfeljebb ironizál.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.10.27. 14:00:00

és benne volt az ítéletben, hogy ő sem mondhatja el? Vagy miért nem haknizta/haknizza vele végig az összes tvt, rádiót?!

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 14:02:14

@EvilHedgehog: A Mekivel csak a meki jár jól. Semmi és senki más! Sem az ember, sem a természet, sem a gazdák, sem a gazdaság! Ha ezt komolyan magyarázni kell 2013-ban, akkor finoman szólva sem vagy kellően tájékozott. És pontosan azért kell ezt is kitálalni, mert nyilván ugyanez igaz a többi minősíthetetlen hústermékre is!

AskmeLater30 2013.10.27. 14:03:52

Remélem, nem esztek semmilyen felvágottat, mert az ammónium-hidroxidos eljárást a színhúsokon kívül minden húskészítményhez használják úgy a 60-as évek óta. Sőt, nem csak ott, hanem rengeteg kajában. De sokkal durvábbat is mondok: a saját szervezetünk is szabadít fel ammónium-hidroxidot, amit aztán a máj lebont. Hacsak nem iszod meg töményen literes üvegből, akkor ártalmatlan anyag. ( www.foodinsight.org/Resources/Detail.aspx?topic=Questions_and_Answers_about_Ammonium_Hydroxide_Use_in_Food_Production )
És ugye az is megvan, hogy a Daily Mail a britek Blikkje, pont annyira hiteles forrás.

250130 2013.10.27. 14:10:02

hm most meg is kívántam egy csibeburit, te meg rettegj az egészségedért :D

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 14:14:22

@AskmeLater30: És te meg foodinsight és FDA adatokra hivatkozol? Ennyire erővel a Monsanto is ajánlhatná...

A Blikk közölte elsőnek, hogy műkörmös kapott állami földbérleti jogot, de egy hete azt is, hogy pert nyert az NFA-val szemben és kiderült, mennyien kaptak pályázat nélkül állami földet! Néha elválaszthatnád a szezont a fazontól (túl azon, hogy én sem járatom és olvasom a tabloidokat!).

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 14:18:42

@250130: olyan is vagy, annyit is érsz. avagy az vagy amit megeszel. üres aroma, darált szemét...

Lajosforras 2013.10.27. 14:28:03

Akárhányszor elmegyek egy McDonald's mellett,mindig az jut eszembe, hogy pompás reklám a mosléknak. A meki a világ legnagyobb alkimistája: szarból arany. Ráadásul az anyacég nem is ebből a szarból gazdagodik, hanem a franchise-partnerek által fizetett bérleti díjakból, ergo a Meki sokkal inkább ingatlan- , mint gasztrobznisz.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 14:30:25

@Lajosforras: Na, örülök! Végre valaki megértette, mi ez az egész. Kutyakajából emberi állatoknak való szar.

Egyébként a Monsanto is inkább hadipari vegyipari vállalat, mint génmdosító... Mikor mi... foodfreedom.files.wordpress.com/2010/10/monsanto-skull21.jpg?w=308&h=231

Lajosforras 2013.10.27. 14:34:18

@Pacsker: Nem tudom, ez miért nem teljesen nyilvánvaló mindenkinek.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 14:37:30

@Lajosforras: Látod, hogy a hozzászólók szeretik :)...

Béza Dániel 2013.10.27. 14:40:04

@Pacsker: A mcdonalds és úgy általában a nagy cégek marketking tevékenysége is megér egy misét, de egyik baromság nem legitimálja a másikat. És a reklámról legalább tudjuk hogy reklám, az ember automatikusan köbgyököt von az elhangzottakból, mert tisztában van az érdekeltségi viszonokka, tudja ki áll a reklám mögött. Ezeknél a mindent elöntő kaja-paráknál nem tiszták a viszonyok, hogy ki mögött ki áll, melyik hype-ot ki generálja. Az élelmiszeriparon belül sok ellenérdekelt lobbi van, és az egymás elleni harcban a dezinformáció, és a kaja-parák a legfőbb fegyverük. A nép pedig kritikátlanul kajálja a fél információkból, áltudományos
maszlagokból összetákolt összeesküvés elméletekert.

Aki pedig most döbben rá, hogy a hamburgert és a feldolgozott hústermékeket nem bélszínből, és más drága húsokból készítik, az álomvilágban élt. A hamburgert, és a hasonló darált húsból készült ételeket azért találták ki, még jóval a nagyipari élelmiszer gyártás előtt, mert a marhánál elég rossz az élősúlyhoz viszoníyítotzt kihozatal, kevés olyan része van ami önmagában szinhúsként könnyen ízletesen elkészíthető, a nagyobb része rágós, nehezen süthető, nem lehet jó áron színhúsként eladni.

És aki azt hiszi, hogy a nyesedék, és az állat minnél több részének feldolgozása valamiféle gonosz nagytőkés ármány, az még életében nem látott falusi disznó vágást, nem evett disznósajtot, hurkát, sült vért stb...

Béza Dániel 2013.10.27. 14:42:28

@Lajosforras: félreérted a franchise fogalmát

Kelly és a szexi dög 2013.10.27. 14:57:15

befejeztem a gyorséttermi kajálást!!!
/remélem ez a fogadalom tökrészegen is eszembe jut majd!/

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2013.10.27. 15:05:42

A McDonald's eddig sem hamburgerekből vagy gyorséttermek működtetéséből élt, és ezután sem ez lesz az üzleti modell.

manager2008 2013.10.27. 15:24:45

Ha elmenne a nagyérdemű bármilyen élelmiszer üzembe, akkor nem enne olyat amit látott elkészíteni. Ömlesztett sajt? felvágottak jó része? stb stb. A bor? Kenyér? Hulladékot eszik a nép és ez így van jól, nem kell válogatni kispajtások, erre telik és passz. A bélszínt megeszik a gazdagok.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 15:30:05

@Béza Dániel: Azért én az újraéledő igazi eredeti kézműves hentességet (www.youtube.com/watch?v=O4-DET1gpvU), méltányos kereskedelmet, és a népi tradíciókat nem vetném-, nem keverném össze a nagyipari feldolgozás embertelen társadalmi-, gazdasági- és egészségügyi vonzataival, kockázataival.

Tehát a hozzászólásod utolsó mondatára reagálva a maradék is egészen máshogy maradék a két esetben! Mindvégig különbség a maradék feldolgozásában, hogy az egyik esetben a pénz lebeg a közgazdászok szeme előtt, míg eredeti esetben pedig az élet minősége(!) lebeg az említett hagyományos feldolgozók szeme előtt!

frompearly 2013.10.27. 15:52:07

mennyi lehetne egy ember "élettartama", ha nem tömnének minket szándékosan csecsemőkorunktól fogva műanyaggal...Jó írás, csoda, hogy megjelenhetett az indexen..

Ipari-antidepresszió 2013.10.27. 15:52:44

mno.hu/mezogazdasag/hazai-beszallitoival-mutatkozott-be-a-mcdonalds-1185765

A McDonald’s beszállítóinak listáján jelenleg mintegy 30 Magyarországon bejegyzett vállalkozás szerepel, az étteremlánc éves összes beszerzésének mintegy 35 százaléka magyarországi vállalkozásoktól vásárolt alapanyag és szolgáltatás – közölte a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. vasárnap az MTI-vel annak kapcsán, hogy a cég saját standján magyar beszállítóival együtt mutatkozott be az OMÉK-on.

Huszonöt éves magyarországi jelenléte alatt a McDonald’s összesen több mint 97 milliárd forint értékben vásárolt magyar alapanyagokat. A Magyarországon és több európai országban forgalmazott állandó termékekhez magyar termelők szállítják be a csirkehúst, a salátát, a paradicsomot, a friss hagymát, a tojást, a mézet, a joghurtot és több más alapanyagot is.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.10.27. 15:52:59

A nuggetses videó priceless amugy... :)

jet set 2013.10.27. 15:55:42

Hogy hullanak a mekiben kajálók.

frompearly 2013.10.27. 15:57:58

@Ipari-antidepresszió: mindenről lehet, nagyon szép dolgokat írni, az egészségügyről, az oktatásról, még a magyar fociról is...szóval ez is tök jó, "köszönjük"...

lobster thermidor 2013.10.27. 16:00:17

Jamie-nek biztosan szarul megy a biznisz, ezért szüksége van a McDonald's nevével generált reklámra.
Ha Cseng Li kínai büféjével hadakozna, a kutya sem figyelne rá, kivéve azokat az ebeket, akiket feldolgoznak a sertéshúsos, vagy marhás chop suey-ban.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.27. 16:02:11

Vicces, ahogy a gyorsétterem alját a szakácsok alja támadja.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 16:06:45

@Ipari-antidepresszió: Mármint most a Csányi-féle nagyipari vegyszeres szójatápos Bábolnára gondoljunk? :DDD

Ez olyan, mint a "nemzeti regionális multi"? :D

greenr.blog.hu/2013/07/03/kiosztasra_kerultek_a_prima_primissima_nemzeti_oligarcha_dijak

Béza Dániel 2013.10.27. 16:10:09

Nem keverem össze a kézműves hentességet a nagyüzemmel, már csak azért sem, mert a családunkban nagy hagyománya van az előbbinek, gyerekkorom óta magunk feldolgozta disznó húst, kolbászt, hurkát, stb eszünk, de utóbbi időben a marhát is mi vágjuk, ráadásul családtag által tenyésztett marhát, illetve borjút. De volt szerencsém belelátni a nagyüzemi marha feldolgozásba, a technológiai és gazdasági vetületébe is. Tudom mi a különbség, és mit milyen kényszerek mozgatnak. De nem olyan fekete-fehér a dolog ,mint ahogy látod, és ahogy láttatni akarják veled, és nem biztos hogy az a mumus és az a szent aki annak látszik.

Mindkét technológiának megvan a létjogosultsága, mindkettő megfér egymás mellett, csak meg kell találni a helyes arányokat.

A fogyasztói társadalmat a fogyasztó tudja leghatékonyabban irányítani, a fogyasztói szokásaival. Amíg lesz igény 300 forintos parizerre, addig lesz 300 forintos parizer, készüljön akármiből is.

És tévedsz, a régi falusi disznóvágásnál is a pénz motiválta a minnél hatékonyabb feldolgozást, egyszerűen nem engedhették meg maguknak hogy bármit is kidobjanak, ezért a legértéktelenebb részt is valahogy ehetővé tették.

frompearly 2013.10.27. 16:10:56

@Pacsker: nem lehet őket meggyőzni úgy sem...köszi az írást, meg a videót..

@Don Quixote de la Ferko: egyébként ez az írás nem azt hívatott eldönteni jó szakács e J.O. vagy sem ez szubjektív...
De, ha a McDonelc szeméttel tömi a népet az nem túl jó..ha nem így gondolod akkor jó étvágyat az esti Mcburgerhez!

Vírusbácsi 2013.10.27. 16:14:03

Mértékletesség. Havi egyszer eszel mekiben világon semmi bajod nem lesz. Ha mindennap, akkor gáz. Ilyen egyszerű.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 16:16:01

@frompearly: 700 séf írta alá, hogy ne alkalmazzanak génmódosítással előállított termékeket! Nem csak J.O. létezik a világon, de ebben a témában ő készítette a legtöbb online- és médiatartalmat!

Over 700 Chefs have signed on in support of labeling GMOs and Prop 37. You won't find real unpaid faces on the oppositions pages because Yes on 37 is the People's movement. Join us in sharing the truth!
greenr.blog.hu/2012/11/04/erosodo_ellenallas_gmo_teren_az_egesz_vilagon

randomuser1 2013.10.27. 16:18:43

erről csak az jut eszembe, h a dihidrogén-monoxid nevű vegyi anyag nagy mennyiségben fulladásos halált okozhat, ehhez képest millók, napi szinten veszik a bótba meg izé, na...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 16:22:35

@Vírusbácsi: A "mértékletes" kapitalizmus diszkrét bája?! :D

A kapitalizmus alapvetően a mértéktelenség és a többi fő bűnökre épül... (lásd 44-45. oldalt www.semmelweiskiado.hu/files/flippingbooks/000/091/liquid-green/index.html)

És egy szép kép...
www.adbusters.org/sites/default/files/styles/large/public/images/adbusters_82_glutony.jpg

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 16:24:31

@Emmanuel Goldstein: De arra rá van írva. Tudvalevő. Bábolna-Sága-Tesco-Spar-stb. húskészítményre nincs ráírva.

különvélemény 2013.10.27. 16:25:50

Nos NH4OH-val nehéz szennyezni a húst, mert "gyárilag" is tartalmazza.

Ezzel csak lemossák, hogy csíramentes legyen, ezzel minimálisan emelik csak a hús ammónia tartalmát.

Egyen valaki egy dupla royalt, megláthatja, hogy semmilyen "rózsaszín pép" nincs benne, az tiszta darabos darált marhahús.

Persze Jamie-nek szarul mennek a dolgai, ezért ott keres magának publicitást, ahol tud.

A mcdonalds meg szívesen lecseréli bármi másra a fertőtlenítő áztatást, ha ez a gondja valakinek, van még vagy 1000 szer, amivel fertőtleníteni lehet, mind halálos nagy adagban.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.27. 16:30:43

@Pacsker:
Ebből gyakorlatilag nem derült ki semmi, bár lehet csak nem nyűgözött le a misztikus halandzsa a konkrét tények hiányában.

randomuser1 2013.10.27. 16:36:06

ződnek lenni borzasztó jó dolog, de azt azért ne felejcsük el, perpill 7+milliárdnyian vagyunk, a többség kurvaéhes, de földet túrni azért mégse szeretne, marad a nagyipari feldolgozás
ha valakit zavar, itt ájrópában jó helyzetben van, lehet költözni tanyára, malackát nevelni tengerin, hajdinát a kiskertben
a többség meg eszi a nagyiparit, mert a szabványok azér vannak, h a nembio malacka véletlen se legyen galandférges.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.27. 16:36:47

@frompearly:

Tökéletesen igazad van, nem a szakácstudásáról van szó.
Csak ha valaki nem jó szakács, az inkább ne minősítsen másokat. Csak magát nevetteti ki.

charlie 2013.10.27. 16:37:33

@különvélemény: A fertőtlenítők már csak ilyenek, megölik az elő sejteket, de hát ha nem tennék akkor nem lennének fertőtlenítők.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.10.27. 16:38:31

Évekkel ezelőtt volt már műsor a gyorséttermi hamburgerpogácsáról. Nyesedék, só, kutya-macska vakarék, mindegyikből két marék. 18 másodpercenként vágtak be hüledező arcokat a nézők közül. Úgy látszik a McDonald's megint nem akart szponzorálni valamit, így megint elővették a témát. A csirkések viszont fizethettek, mert róluk most hallgatnak. Pedig régebben bemutatták, hogyan készül az ízletes grillpipi. Kikel a tojásból, beteszik 7millió társával ládába, a saját szarukat eszik pár hétig némi gabonával keverve, levágják, megsütik. Ez se sokkal gusztusosabb a hamburgernél.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.27. 16:39:14

@Emmanuel Goldstein:

Nagy mennyiségben a víz is fulladást okozhat.

Igyunk sört...

NemNick 2013.10.27. 16:39:16

Namost, aki azt hiszi, hogy világszerte, 99 centért árult hamburgerekben hatalmas marhacombok kavarognak, az elvesztette a realitásérzékét. Ha JO-nek ilyen akciói kellenek, hogy felnyissák a szemét, akkor már megérte.

A feliratozás hiánya sumákolás, csúsztatások a reklámokban tényleg görénység. Nincs vita. De ez is csak a mai ember realitásérzékének hiányáról szól.

De ez nem jelenti azt, hogy ez nem egy alternatíva. Ez az olcsóság ára. Mert igen, az élelmiszeripar "ipar". Minden rossz tulajdonságával. Ha ez nem tetszik, lehet 10x-100x annyiért is hamburgert kapni, és az olyan is.

De hogy mindennap azt tudnánk-e enni mindannyian, mi, emberek?

Ha annyi marhát akarnánk tartani, hogy aztán vesefaggyúval, meg mindennel mintaszerű hamburgert együnk, egész Amazónia menne a levesbe pár éven belül...

Plusz, az a hús - a csirkefarhát pl. - amit ő nagy elánnal fikáz, nem csak a nagyon messzi és távoli Afrikában, hanem itthon is az egyetlen elérhető fehérjeforrás sok embernek.
Sajnos.

Simán tudnék mondani 10-15 olyan országot, ahol az átlagember könnybe lábadt szemmel enné az ilyesféle kajákat.

Mert ez sem jut.

Szóval első - de második - nekifutásra is tipikus first world problem-nek tűnik ez nekem.

Attól még beszélni kell róla - de felesleges műbalhék meg rájátszások nélkül.

Abendsen 2013.10.27. 16:45:27

Szerintem Magyarországon elég alacsony a McDonald's kaja fogyasztás/fő. Aligha jelent nálunk ez bármiféle reális egészségügyi kockázatot, az amerikaiak pedig majd eldöntik nekik mi a jó.

Korábban bedőltem én is ennek a hisztériakeltésnek aztán a láttam a rohadt igénytelen Super Size Me-t, azóta kételkedem.

Lajosforras 2013.10.27. 16:45:47

@Béza Dániel: Szerintem meg Te nem érted, miről is szól leginkább. :)

áasdklfjáasn 2013.10.27. 16:47:18

@frompearly:
Nem az Indexen jelent meg.
Ez egy blog. Bárki indíthat ilyet, és azt ír bele, amit akar. Te is.

@lobster thermidor:
Kutya biztosan nincs a kínai éttermek kajáiban, azt k. drágán adják el a kínaiaknak, ha netán kerül a konyhára, az ugyanis ínyencségnek számít.

@Pacsker:
A szója egy hüvelyes, mint a bab. Nem tudom, mi a baj vele.

@Béza Dániel:
Érdekelne, hogy a csontokat hogyan tették ehetővé. Már nem a kutyák, hanem az emberek számára.

Pedig a disznóban is van vagy 10% csont.
Ez 1 mázsában 10 kiló.
És akkor a belek eredeti tartalmának ehetővé tételét még nem is említettem.
Áruld el a titkot, nagy titkok tudója!

@Emmanuel Goldstein:
Attól tartok, nincs olyan anyag, hogy dihidrogén-monoxid. Tudom, hogy a vízre gondoltál, de az hidrogén-hidroxid, ha már vegyészkedni akarunk.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.27. 16:49:40

Azért aki nagyon tapsikol Oliverkének, az egy picinykét mélyedjen el a 15 perces és 30 perces műsoraiban, ahol főként fagyasztott, zacskós kajákból dobja össze a "csúcsmenüket" és gondolkodjon el picit azon, miért is éri meg neki nekimenni egy vállalatnak, miközben a nagy mennyiségben ugyancsak mérgező gázokkal tartósított salátaszösszeneteket, zacskós zöldségeket tolja pici családkája arcocskájába.

randomuser1 2013.10.27. 16:52:30

@áasdklfjáasn: thx captain obvious!
mémkultúrában még fejlődésre szorulsz, de amúgy remek hejjreigazítás volt, ne szomorkodj, gyomorbajos barátom :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.10.27. 16:53:29

A sima csirkemellet is muszáj fűszerezni, mert kisütve nincs sok íze.

Abból a nyesedékből, amiből nem készítenek "élelmiszert", azokat viszik a fehérjefeldolgozóba. De ide kerülnek a döglött állatoktól kezdve sokminden.. Ott élelmiszer készül belőlük kutyáknak-macskáknak. Szóval a cicád lehet, hogy a 3 hete elütött szomszéd macskát eszi alutasakból ;)

Pl. az állati zsírokból úgynevezett takarmányzsírt készítenek, amit összekevernek pelyhesített kukoricával (pehely) és etetik vele azt a csirkét, disznót, amit utána színhúsként Te is megeszel.

Aki finnyás, az ne akarja tudni, hogyan készül a virsli.

Abendsen 2013.10.27. 16:54:28

@én már a fény gyermeke vagyok: Ez mind igaz de a nagyipari módszereken kívül máshogy nem lehetne a jelenlegi szinten megoldani az olcsó húsellátást.

Alick 2013.10.27. 16:54:51

@Emmanuel Goldstein: a 7 milliárd nagyobbik részéhez el sem jut az iparilag feldolgozott kaja, a kisebbik része pedig gyakran azért rohangál orvoshoz, mert ezekből a kelleténél jobban megtömi magát.

áasdklfjáasn 2013.10.27. 16:55:12

@Pacsker:
Vegyszer nélkül nem lehet.
Ha nem permetezed legalább rézgáliccal, nem lesz termésed.
Ha pedig nem teszel ként a borba, akkor ihatatlan lőrét kapsz, nem bort.

Imádom, ahogy a hozzád hasonló sötét zöldek ennyiféle ökörséget összehordanak gondolkodás és utánajárás helyett. Persze az valóban fárasztóbb lenne.

"De arra rá van írva."
Hát megnéztem itthon a különféle ásványvizeket, egyre sincs ráírva, hogy fulladást okozhat.

@Abendsen:
Na igen, abban bemutatja a barom, hogy akkor is megzabálja az X adag hamburgert, ha már tömőfával kell letolni a torkán.
Azt persze nem említi, hogy ilyen módszerrel a tisztán biozöldséges étrendtől is hamar elhízna, ugyanis ha nem esik jól már, az azt jelzi, hogy nem kéne többet enni.

NemNick 2013.10.27. 16:55:29

említették a cikkben a SOAP-ot. El lehet gondolkozni ezen is - meg a sikerén (!) is:

velvet.hu/sztori/2013/10/27/bejott_a_vilagnak_az_eteleket_helyettesito_trutyi/

randomuser1 2013.10.27. 16:56:21

@Don Quixote de la Ferko: angol-amerikai mókus, itt keleteurópában még mindenki tud főzni, náluk asse tuggyák mi az hogy konyha...
más piac, más szabványok, mint ahogy mifelénk a hambi áráért adnak négy kiló krumplit meg három liter lecsót, oszt itt nem is a éhező szegények állnak sorban a meki elött...

áasdklfjáasn 2013.10.27. 16:56:24

@Emmanuel Goldstein:
Jaja, valószínűleg én vagyok gyomorbajos, nem te vagy tudatlan hülye, aki, amikor rávilágítanak arra, mekkora ökörséget írt, akkor marni kezd, mint a felhergelt kutya.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 16:56:27

Tessék, emberek, pár órája feltöltött videó az RT.com-ra!

Food Fix: US corporations fuel obesity with addictive ingredients
youtu.be/nj8gDA8En5I

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.27. 16:58:38

@gergo:
Legjobb tudomásom szerint ez belföldön már évek óta be van tiltva, döglisztet és egyéb állati fehérjét már csak olyan állat takarmányozására lehet felhasználni, ami nem kerül be emberi fogyasztásra szánt termékbe, mint például kutya, macska eledelek. Sőt, már a csontenyvet sem használják a bélyegek hátulján.

Kivancsi 2013.10.27. 17:01:38

nemreg voltam fülöpszigeteken...

volt egy ehenkorasz kutyank akinek finom ktyafalatokat akartam vasarolni a helyi supermarketben...
na most kapaszkodjatok!
a markas kutykaja pl pedigreepal
3x annyiba kerult mint az embereknek a konzerv
a helyi brand kutyakaja az volt occcsobbe is csak 2x annyiba kerult mint az emberi kaja...

szepen visszaballagtam a human polchoz es a kutya is azt kapta amit mi ettunk...
de lehet jobban jartunk volna ha mi is inkabb a kutyanak valo pedigree-t ettuk volna...
az biztos tobbe lett volna :)
de minoseget kaptunk volna?
vagy meg se?
:):)

Alick 2013.10.27. 17:01:39

@Don Quixote de la Ferko: minden iparilag gyártott kaja problémaforrás, de a húsipar "termékei" a leginkább azok.
A felvágottak, de főleg a krémesített-pépesített tartalmú húskonzervek a húsipar "zseniális" hulladékfeldolgozásának végtermékei.
Persze ez ne tartson vissza senkit, a cigányok pl. a dögkutakból is jókat tudnak lakmározni. :)

Szelid sunmalac 2013.10.27. 17:02:42

Eurer kell Basar enni. Mindenki szepen lojon maganak, aztan akkor tudja mit eszik. Egyebkent a zold hulyesegnek nincs hatara. Amikor mar Bio currywurstot lehrt kapni, akkor kozel a veg.

különvélemény 2013.10.27. 17:03:04

@charlie:
Jaja, ez az örök probléma.
Fertőtlenítsünk, ezzel kitegyük magunkat valami sötétzöld barom támadásának, vagy ne, akkor meg bevállaljuk, hogy szaporaf*s jön rá pár emberre, mert szállítás közben valaki nem tartotta be a technológiai előírásokat.

Szelid sunmalac 2013.10.27. 17:05:10

@Alick: gratulalok! Sikerult ciganyozni egyet itt is!

randomuser1 2013.10.27. 17:05:50

@áasdklfjáasn: megköszöntem a hejjreigazítást, nem?
akkormeg?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.10.27. 17:08:08

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: a nem élelmiszertermő állatok ehetik meg a döglött állatokból készült "terméket".

A vágóhídi zsírból simán készíthető takarmány.

Próbáltam jobban elkülöníteni őket egy enterrel, hogy a kettő nem egy kategória.

Alick 2013.10.27. 17:11:25

@Szelid sunmalac: ja, írhattam volna azt is, hogy a városszéli nomádok. :)
De attól ez még tény marad, készült erről már (nem éppen vacsorához való) közszolgálati médiás riport is.
Persze az is lehet, hogy a megszólított barnásbőrű emberek valójában magyarul beszélő berber menekültek, csak a szerkesztő elrontotta az inzerteket. :)
Mindez persze inkább szomorú, mintsem rasszista indíttatású... :(

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.27. 17:14:30

@gergo:
Erre csak azt tudom mondani, a családban hagyománya van az állattartásnak, sertés vagy itt felénk disznó, csirke kacsa stb.
A használt zsírokat már nagyanyám is szemrebbenés nélkül bekeverte a disznóknak a szokásos kukorica árpa búza dara közé. Feltételezem a vágóhídi zsiradékot sem a csernobili reaktor faláról vakargatták le.
Ugyan így nem értem kinek mi baja van egy csirkefarháttal, el lehet azt is készíteni normálisan is, még ha manapság csak a csirkemellet trendi enni. Furcsa egy világ ahol az ember ennyire elszakad a valóságtól élelmiszerek terén, ezek után nem csoda ha a lóhúst el lehet adni marhaként.

különvélemény 2013.10.27. 17:14:40

@Kivancsi:
Nem tudom miért nem gyártanak emberre kifejlesztett "teljes értékű embertápot".

Én tutira megvenném, én nem vagyok műmájer köcsög.
Jó az, ha éppen nem akarsz semmit sem főzni, de ennél valami egészségeset.

Bezzeg a macsekoknak, kutyáknak megéri milliárdokért kifejleszteni, az emberektől meg félnek, hogy "negatív" lesz a visszhang.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.27. 17:16:30

@Szelid sunmalac:
A tények attól még makacs dolgok, felénk is a "hatósági húsbolt" törzsvendégei az említett állampógárok.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.10.27. 17:18:41

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
Az azért érdekelne, hogy a csirke far-hátat hogyan tudod elkészíteni normálisan azon kívül, hogy a sok csont miatt ízt ad a levesnek. Mert amúgy kb. 3 deka hús vn rajta.

Alick 2013.10.27. 17:19:19

@különvélemény: lesz majd ilyen is, ahogy az ufókák megszállnak minket és vágósúlyra hizlalnak! :)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 17:30:40

@Abendsen:
@Emmanuel Goldstein: "ződnek lenni borzasztó jó dolog, de azt azért ne felejcsük el, perpill 7+milliárdnyian vagyunk, a többség kurvaéhes, de földet túrni azért mégse szeretne, marad a nagyipari feldolgozás"

Nem igaz, amit írsz és amit ki akarsz hozni belőle!

greenr.blog.hu/2011/09/18/a_vilagelelmezes_politikai_paradoxon_milyen_ehezo_milliok

www.origo.hu/idojaras/20120210-nem-okokommunizmus-igy-mukodik-a-kozossegi-mezogazdasag-organikus-bioelelmiszer.html

A dolog külön érdekessége, hogy a FAO szerint is meg lehetne mindenkit etetni organikus módszerekkel, az intenzív technológiát elhagyva:
www.fao.org/organicag/oa-faq/oa-faq7/en/
Innentől kezdve ez inkább logisztikai, közgazdasági, morális kérdés...

@Alick: 1,2 milliárd éhezik, és 1,2 milliárd a túlsúlyos.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.27. 17:39:45

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Például egy kis libaszívvel marhajó rizseshúst lehet készíteni belőle lecsósan.

randomuser1 2013.10.27. 17:40:46

@Pacsker: biztosíthatlak róla, személy szerint a hátam közepére nem kívánom az organikus mezőgazdaság örömeit. kapáljon, akinek hat annya van.
van egy hobbitelkem,
kétévente van dió, gyümi
fákokat eszi a bogár, penész gomba.
zőccséget párnaponta köll öntözni,minél melegebb van,a nnál gyakrabban, és annál kevesebb víz van a nortonba.
nyulak a kerítésen nem gyünnek be, de a köcsög vakundok alulról támadva lezabálja a cuccost.
haggyukmá, nagyvárosi legendáriumból fantáziálsz, földet még képen se láttál :)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 17:46:10

@Emmanuel Goldstein: Nem tudom mi bajod. Pláne, hogy egy olyan blogon mondasz nem túl megalapozott állításokat, ahol dán-, német- és magyar személyes példákat is tudok hozni az organikus gazdálkodás fenntarthatóságára a nagyipari intenzívvel szemben. Nagyvárosi legendáriumnak én a városi méhészkedést és városi kerteket nevezném, egy-két év alatt lecsengett ez a hipszter hájp... marad a magyar vidék és az orosz dácsa mozgalom... Ez utóbbiról olvastál már e blogon?!

randomuser1 2013.10.27. 17:58:29

@Pacsker: nem, nem olvastam, miről szól?

Secnir 2013.10.27. 18:14:20

@Béza Dániel:
"És aki azt hiszi, hogy a nyesedék, és az állat minnél több részének feldolgozása valamiféle gonosz nagytőkés ármány, az még életében nem látott falusi disznó vágást, nem evett disznósajtot, hurkát, sült vért stb..."

ööö...
...nálunk van disznóvágás, évente kétszer minimum. családi szinten több is.
de most eltűnődtem: amikor a hurkát vagy kolbászt keverjük a műanyag fürdőkádban, az ammónia illetve az ammónia-hidroxid nem rémlik a fűszerek között...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.27. 18:16:16

@Emmanuel Goldstein:
Voltak nálunk vendégségben nem is olyan régen, már a blogposztok megírása után, orosz mikrobiológus és kertész kolleginák, meg is kérdeztem őket, és csak egy két adatot tartottak túlzásnak, de a legtöbbet csak megerősíteni tudták ők is.

www.greenr.blog.hu/2013/05/31/oroszok_bizonyitjak_hogy_a_kismeretu_organikus_gazdasagok_ellathatjak_elelemmel_a_vilagot

www.greenr.blog.hu/2013/08/14/az_orosz_organikus_kiskertes_tanyak_dacsak_mozgalmanak_tortenete

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 18:18:04

Megértem Olivert.

Megértem a McDonaldsot, hisz a konkurencia sem jobb.

Abban is biztos vk, hogy a McBurger csak extrém és rendszeres fogyasztás esetén káros, és ez egy eltúlzott akció. Erre akár azt is lehetne mondani, hogy aki hülye, haljon meg.

Vagy azt, hogy Jamie egy kommunista terrorista aki a szabad világ szimbólumát és munkahelyek tízezreit fenyegeti. Ezen a ponton találkozik a kormány és a multi érdeke.

Nem lennék JO. Hehe.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.27. 18:21:39

A meki drága, szar és büdös. Egyétek.

különvélemény 2013.10.27. 18:24:45

@Lucky Larry Silverstein:
Így igaz.

Az a bizonyos hambucis dokumentumfilm is arra épült, hogy egyen megy 5000+ kalóriát.
Nos azt vega kajából is meg lehet enni és ugyanannyira hizlal, a lényeg a kalória.

Ha valaki 5 x-et eszik meg, mert az nyújt 5000 kalóriát, akkor mindegy, hogy y-ból 2x annyi kell megenni, mert ugyanaz a végeredmény.

Circus 2013.10.27. 18:25:54

Pacal az egyik részről, kagyló/csiga a másikról, nekem mindkettő undorító, maradok egy gyorséttermi hamburgernél.

Sok sok éve dolgoztam állatokkal, rendszeresen vágtunk csirkéket, stb, akkor például sokkal szívesebben ettem bármilyen szalámit, mert legalább nem láttam, miből van, ez is egy szempont...

Egyébként elmehetnénk méregzöld/vegán irányba, hogy a szabadban növő gyümölcsökön és bogyókon, esetleg elejtett állatok nyers húsán túl mi mást lehetne enni, ami nem esik át valamilyen, többé-kevésbé vegyi anyagokkal történő feldolgozáson (füstölés, sózás, stb).

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 18:30:22

@különvélemény: Remélem nem derül ki hogy a BurgerKing fizeti a kampányt. Hehe

bonebear · http://cinca.blog.hu 2013.10.27. 18:32:59

Lesz itt még reneszánsz a csigáknak, rovaroknak és lárváknak.

randomuser1 2013.10.27. 18:36:51

@Pacsker: ő, ez érdekes, néha járok románba családi okokból, ott is hasonló a szitu, viszont én nem arra hegyezném ki a kérdést, h lehetséges-e, hanem inkább, akarjuk-e...
és így a válasz már nem egyértelmű.
tőlünk keletebbre-rendes pesti zsidógyerekként természetesen bárhol a világon fel tok sorolni rokonokat- még eléggé megszokott a befőzés, savanyítás, idehaza meg...
Ez ott is pillanatnyi állapot, ha jól tévedek, a nyolcvanas években itt is mindeki befőzött, ma már olcsóbb a nagyipari(nyilván övön aluli lenne azt mondani, minél magasabb az életszínvonal, annál kevésbé foglalkoznak ilyesmivel a jónépek).
szerintem ez a civilizáció velejárója, minél keletebbre megyünk, annál régebbi állapotot találunk, minél nyugatabbra, annál inkább a saját jövőnket látjuk. jó ez, vagy sem, erről a végtelenségig lehetne diskurálni, én hajlamos vagyok a fejlődést preferálni :)

Alick 2013.10.27. 18:37:00

@bonebear: hát ha már az ember állítólag mindenevő... :)

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 18:38:29

Különben a McDodó reggelire árul tojásrántottát, ami nem szarabb annyival a saját rántottámnál, mint a burgerük a saját burgeremnél.

De biztosíthatok mindenkit hogy nem rendeltetésszerü használat esetén a házi rántottámtól is bárki duplaseggü lárva lesz, cukorbajos gyomorfekélyes és depressziós. Bár a franchise díjat meg lehet így spórolni, és meg lehet zabálni azt is.

Hehe

Alick 2013.10.27. 18:42:05

@különvélemény: organikus kajából is össze lehet hozni ugyanazt a kalóriát, viszont amiben több "ipari segédanyag" van, az más mellékhatásokat is létrehoz (hormonális elcsúszások, allergia, bőrbetegségek, stb.)

randomuser1 2013.10.27. 18:47:33

a másik, mint említettem volt, pesti nyafka zsidógyerek vok, de a hecc kedvéért van egy kis földem, arra vok büszke, h nagy pontossággal meg tom különböztetni a flórát a faunától, fűkaszáláskor komoly problémát okoz annak az eldöntése, h ki megy a levesbe és ki kultúrnövény...
ez a fajta tudás elveszik egy generáció alatt is, nem hogy évszázadok távlatában :)

Alick 2013.10.27. 18:50:08

@Emmanuel Goldstein: nekem ebből a "jövőből" elég volt másfél év az usában, a magyarhoz képest szar ipari kaja is az okok között volt, hogy hazajöttem.
Önmagában a nagyüzemi kajagyártást nem is bánnám, de kéne valami lobbimentes hatóság, ami ezeknek a cégeknek keményen a körmére néz... a folyamatban nyilván ennek és az ehhez hasonló blogoknak is szerepük van.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 18:53:03

@Alick: Minek ettél szar kaját?

Nagy ország az, rengeteg jó kaja van benne. Nem nagyvárosoknban kell az olcsó tápkajapótlót enni. Igaz ami jó az annyit is ér..:)

OftF 2013.10.27. 18:54:54

Egyen gyorséttermi kaját józanul, akinek két anyja van. Egészségtelen fos.
Ellenben részegen/másnaposan életmentő lehet. :)

randomuser1 2013.10.27. 18:55:34

@Alick: ja, usákiában vannak bajok a kajával, vagy nem is tom, ha érzékeny vagy valami összetevőjére, akkor vigyázni kell vele, de amúgy finom meg minden :)
a sörük, az pofátlanul vizes.

OftF 2013.10.27. 18:58:30

@Alick: Ott is van már manapság egészséges kaja, csak ugyanúgy körül kell nézni, mint itthon.
Mellesleg Magyarországgal ellentétben ott legalább nem feltétlenül akarják ellehetetleníteni a jó termelőket.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:06:23

@OftF: Milyen manapság is?

Olyan marhahúst amiből az ottani éttermekben dolgoznak, Mo-n képen sem látni. Olyan vadhúsok itt sosem lesznek, még a szarabb is drágább itthon. Mert ott nagyban el lehet adni.

Étteremben, nem Mekiben. A mekiben és hasonlókban kajálsz 5-10 dollárért, a közepes éttemekben meg 25-50 dollárért. Ennyi. A népesség 50%-a soha nem teszi be a lábát gyorsétterembe, pedig van egy pár. Minnél jobban keresel, annál nagyobb az esélye hogy soha ne menj Meki közelébe.

Sőt ha összegyülik 1 milka nyithatsz egy etetőt a színeseknek Mc badge-dzsel.

Béza Dániel 2013.10.27. 19:06:39

@Lajosforras: Nálad mindenesetre biztos jobban, mert nem írok ilyet, hogy a mcdonalds az üzletek bérbeadásából, ingatlanbizniszből él...

Béza Dániel 2013.10.27. 19:14:19

@Secnir: Hogy jön ide az ammónia? Az általad idezett rész arról szólt, hogy az nem csak az élelmiszeripar sajátossága, hogy a színhúson kívül az állat más részeit is feldolgozzák, hanem egy jóféle disznóvagáson sem sok marad az állatból. Mi nem érthető ezen?

xclusiv 2013.10.27. 19:23:46

@frompearly: "mennyi lehetne egy ember "élettartama", ha nem tömnének minket szándékosan csecsemőkorunktól fogva műanyaggal..."

Hát volt az ún. középkor, amikor nem voltunk műanyaggal tömve, akkoriban élt párszázmillió ember a bolygón, az áltagéletkor valami 35 körül mozgott, a csecsemőhalandóság is jókora volt, a 16 éves lányok már feleségek és anyák voltak, az 50 évesek pedig aggastyánok.

xclusiv 2013.10.27. 19:29:09

@Pacsker: "700 séf írta alá, hogy ne alkalmazzanak génmódosítással előállított termékeket! Nem csak J.O. létezik a világon, de ebben a témában ő készítette a legtöbb online- és médiatartalmat!"

Nagyszerű.
Itthon ugyebár GMO mentesek vagyunk. Csak ugye a szóját importáljuk (akát tápnak is), és ahonnan importáljuk ott kurvára nem GMO mentesek, hanem jórészt GM szóját termesztenek.
És mindez igaz Magyarországon, a 700 séf nagyrészt valszeg olyan országból való, ahol nincs GMO tilalom...
Tehát?

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:29:29

@Béza Dániel: Teljesen igaza van, a McDonalds lényege az ingatlanüzlet.

Láttam azt az egyetemi előadást ahol maga Ray Kroc beszélt erről.

Gyerekek, milyen üzletben utazom én? Hamburgerüzletben. Mondta a sok kis buta.

Hehe

Béza Dániel 2013.10.27. 19:30:10

@áasdklfjáasn: A csontot pl belefőzik levesbe, AKA csontleves, de a kocsonyának is alap eleme a bőrös csontok, sok csont pedig a húsban marad, pl oldalas, vagy csülök, sonka, és azzal együtt füstölik, főzik, vagy sütik. Nem ettél még ilyet? Próbáld ki, csak vigyázz, a csontot nem kell elrágni, vagy lenyelni! Azt tedd félre és kaja után mehet a kutyának, örülni fog neki.

A béltartalmat nem dolgozzák fel, és azt általában nem is tekintik a disznó részének. Hozzáteszem, jó gazda vágás előtt nem is eteti meg az állatot, hogy minnél kevesebb béltartalom legyen, úgy könnyebb kitisztítani a beleket, ugyanis abba töltik a kolbászt, hurkát. Persze ma már sokan nem vacakolnak ezzel, hanem megveszik a mosott belet. Ha van még kérdésed, ne tartsd magadban!

randomuser1 2013.10.27. 19:30:21

@xclusiv: max120 év, benne van a bibliában
ószövi, mózes könyve

xclusiv 2013.10.27. 19:36:13

@NemNick: "Szóval első - de második - nekifutásra is tipikus first world problem-nek tűnik ez nekem."

Igen, így igaz!

xclusiv 2013.10.27. 19:39:26

@Abendsen: "Szerintem Magyarországon elég alacsony a McDonald's kaja fogyasztás/fő. Aligha jelent nálunk ez bármiféle reális egészségügyi kockázatot, az amerikaiak pedig majd eldöntik nekik mi a jó."

Hát, ott az elhízás elég komoly probléma, hozzánk képest is, és erről nem kis részben a junk food tehet...

"Korábban bedőltem én is ennek a hisztériakeltésnek aztán a láttam a rohadt igénytelen Super Size Me-t, azóta kételkedem."

Egyél 30 napon keresztül csak répát, dokumentáld, aztán annyi. Pedig a répa amúgy egészséges is, ellentétben a mekis kajával.

Béza Dániel 2013.10.27. 19:39:37

@Lucky Larry Silverstein: Amennyire én tudom, tőlük veszik az éttermek az alapanyagot, technológiát, stb... Vagy ez irónia vol, csak nem vettem a lapot? :)

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:42:09

@Béza Dániel: Persze ez is része az üzletnek, de ha a franchise kiépítője ezt így fogalmazta meg: az ingatlanbizniszben vagyok, akkor én készséggel elhiszem.

randomuser1 2013.10.27. 19:43:35

@Lucky Larry Silverstein: hát, a kukakóla se gyárt üccsit, ez már csak ilyen világ, ha végfelhasználói oldalon se palackozóüzemed, se nevesíthető gyorséttermed nincs, akkor meg nem kurvamindegy?

Alick 2013.10.27. 19:44:16

@OftF: például amerre én voltam, nem volt a közelben rendes termelői piac, máshol az organic pedig aranyárban volt. A konyhakész cuccoktól pedig egy idő után herótom lett.

xclusiv 2013.10.27. 19:44:54

@Alick: "a 7 milliárd nagyobbik részéhez el sem jut az iparilag feldolgozott kaja, a kisebbik része pedig gyakran azért rohangál orvoshoz, mert ezekből a kelleténél jobban megtömi magát."

Tippelj már, hogy mekkora részéhez jut el az iparilag feldolgozott sallalalla.
2 milliárd? 3 milliárd? 4 milliárd?
Ha ez utóbbit feltételezzük, akkor is 3 milliárdtól több ember él "naturálisan" egy olyan bolygón, ami 1900-ban nem volt képes eltartani 2 milliárd embert.
És ezt így hogy?

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:44:54

@Béza Dániel: És mert korábban turmixgépbizniszben utazott, gondolom meg tudja különböztetni az igatlant az ingatagtól.

Hehe

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:46:39

@Emmanuel Goldstein: Nem látok sok párhuzamot a CC és Mc üzleti modelljében.

Bár de: Mind2 sikeres.

billy reed 2013.10.27. 19:48:58

@Emmanuel Goldstein: "ződnek lenni borzasztó jó dolog, de azt azért ne felejcsük el, perpill 7+milliárdnyian vagyunk, a többség kurvaéhes, de földet túrni azért mégse szeretne, marad a nagyipari feldolgozás
ha valakit zavar, itt ájrópában jó helyzetben van, lehet költözni tanyára, malackát nevelni tengerin, hajdinát a kiskertben "

Ez pontosan így van!
Tök jó, hogy J.O ráér ilyenekkel foglalkozni.

Komolyan ezen rettegni, hogy mit eszünk meg? Az ipari társadalom korában?
Amúgy a 18. századi Lengyelországban a jobbágyok évi! húsfogyasztása 1 kg volt!
Ettek fenyőtüskelevest meg ilyesmit.
Az aztán elég bio, nem?
Így aztán egészségesen haltak meg 35 éves átlagéletkorral.

@Pacsker:
"Pláne, hogy egy olyan blogon mondasz nem túl megalapozott állításokat, ahol dán-, német- és magyar személyes példákat is tudok hozni az organikus gazdálkodás fenntarthatóságára a nagyipari intenzívvel szemben."

Fenntartható, azaz nem megy tönkre, de a növekvő létszámú emberiséget el nem tartja, az is biztos.
Lásd fentebb említett példámat pl.

Én szeretem a mekis hamburgert. Ha még ezen is agyalnék...nincs elég problémánk ezen kívül is?

billy reed 2013.10.27. 19:49:55

Bocs, fenyőtű.
És igen, ez tény. Töris vagyok.

Alick 2013.10.27. 19:50:00

@xclusiv: a kérdés az, hogy miben méred a "jobban élni"-t, illetve ennek éppen mi az ára, mellékhatása... mert hogy "nincs ingyenebéd", valamiben előrelépni a legtöbbször csak valami másnak a rovására lehet. Az ezeket megkerülő innováció hatásfoka pedig változó.

xclusiv 2013.10.27. 19:50:19

@Emmanuel Goldstein: " mint ahogy mifelénk a hambi áráért adnak négy kiló krumplit meg három liter lecsót"

Mennyi egy hambi? 300? 400?
Adnál nekem ennyiért "négy kiló krumplit meg három liter lecsót"?
Persze normális minőségű krumplit és 3 liter finom lecsót, nem a szart, érted.
Budapesten belül házhoz mennék, és vinném a fenti mennyiség tízszeresét, már ha tényleg fasza.
Te vállalod?

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 19:50:34

@Béza Dániel: “What business am I in?” Ray asked, once the group all had their beers in hand. No one answered, so Ray asked the question again.”What business do you think I am in?”

The students laughed again, and finally one brave soul yelled out, “Ray, who in the world does not know that you’re in the hamburger business.”

Ray chuckled. “That is what I thought you would say.” He paused and then quickly said, “Ladies and gentlemen, I’m not in the hamburger business. My business is real estate.”

narimanhb.com/2010/09/07/mcdonalds-making-hamburger-or/

xclusiv 2013.10.27. 19:54:01

@különvélemény: "Fertőtlenítsünk, ezzel kitegyük magunkat valami sötétzöld barom támadásának, vagy ne, akkor meg bevállaljuk, hogy szaporaf*s jön rá pár emberre, mert szállítás közben valaki nem tartotta be a technológiai előírásokat."

A szaporafosás egyébként egy viszonylag szolíd kifejlet, rosszabb esetben simán hetekre kórházba lehet kerülni, rosszabb esetben bele is lehet halni a mérgezésbe.

Alick 2013.10.27. 19:58:39

@xclusiv: "1900-ban nem volt képes eltartani 2 milliárd embert."

Miért is ne lett volna képes..?

randomuser1 2013.10.27. 20:00:16

@Lucky Larry Silverstein: énse, mentségemre legyen mondva nekem az áutszórszing meg a frencsájz kurvamindegy, kérek egy nagy burit kólával oszt leszarom abból kinek mennyi fabatka revenyú esik be, én csak éhes vok és jó kaját akarok kapni :)
egészségeset
biót
olcsón

Béza Dániel 2013.10.27. 20:00:17

@xclusiv: Így van, minden éven van pár halott botulizmustól, egy félresikreült disznóvágás eredményeként.

Béza Dániel 2013.10.27. 20:08:49

@Lucky Larry Silverstein: Nyilván ez az üzlet kényelmesebb, fix bevételt hozó része, de az egész cirkuszt az tartja fenn, hogy cég biztosítja hogy a világ minden éttermében ugyanazt kapod ugyanabban a minőségben, ezt pedig a termelés kézben tartásával éri el, még ha külső partnereken keresztül is, végülis erről szól az egész vita, ezért beszélhetünk mekis kajáról, és azok előállítási módjáról. És gondolom minden eladott hamburger után csenget a kassza.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:13:53

@Béza Dániel: Úgy valahogy: ''In their business plan, Ray knew that the primary business focus was to sell hamburger franchises, but what he never lost sight of was the location of each franchise. He knew that the real estate and its location was the most significant factor in the success of each franchise. Basically, the person that bought the franchise was also paying for, buying the land under the franchise for Ray Kroc’s organization.

McDonald’s today is the largest single owner of real estate in the world, owning even more than Catholic Church. Today McDonald’s owns some of the most valuable intersections and street corners in America as well as in other parts of the world.''

''McDonald’s today is the largest single owner of real estate in the world, owning even more than Catholic Church.''

- Ez a mondat mondjuk erősen bullshitgyanús, de egy amerikai milliárdos sem feltétlenül agyonmüvelt.

gh14 2013.10.27. 20:15:16

@Don Quixote de la Ferko:
elég sok részt láttam a 30 és 15 perces kajákból, de nem nagyon emlékszem fagyasztott zacskós cuccokra.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:15:48

@Emmanuel Goldstein: Én ügyes zsidó vagyok én kötöttem a biztosítást a WTC tornyokra.

Hehe

randomuser1 2013.10.27. 20:21:32

@Lucky Larry Silverstein: mert te gazdag sziájés vagy, én meg szegény efeszbés..
nem mi szervezük, úgy nehéz tervezni.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.27. 20:28:41

@guti.haz14:

Elég sokszor használ zacskós zöldséget. Fóliázott csirke.
És a többi...

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:34:19

@xclusiv: Nincs a Bibliánál hitelesebb forrás, és nem is lesz. Tanuld meg olvasni.

Úgy a világ legnagyobb példányszámban kinyomott anyaga, hogy senki nem gazdagodott meg belőle.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.27. 20:36:44

@Lucky Larry Silverstein:
Gondolom akkor nincs köze hozzá a Katolikus Egyház mérhetetlen vagyonának.

cibet 2013.10.27. 20:37:31

Több helyen is találkoztam ma ezzel a Jamie Oliver legyőzte a mekit baromsággal, ez a blog is címlapos, pár sorral feljebb az indexen egy fél képernyős banner hirdeti J O könyvét.
Rákerestem, maga a hír közel két éves.
Érdekes?

randomuser1 2013.10.27. 20:37:50

@xclusiv: mint hívő zsidó el kell zárkózzak ettől a megnyilvánulástól, a bibliai ószövetségtől igazabb, örökérvényűbb és egzaktabb dokumentum az emberi történelem folyamán még nem keletkezett...
a mi történelmünk a sátán uralmának krónikája.

randomuser1 2013.10.27. 20:40:14

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: nincs, a lajtától keletre van ortodoksz felekezet és ők is ugyanazt a könyvet olvassák, évezredek óta.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:42:00

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Pláne hogy a protestánsoknak köszönhető a Biblia kinyomtatása, elterjesztése, majd a közoktatás 20. századi elterjesztése hogy olvashassák is, akik akarják.

De az értő olvasáshoz mély hit is kell.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:51:11

@xclusiv: Dőreségeket beszélsz.

Kínában + Indiában lakik alsó hangon 2,5 mrd ember. Ott mennyien laktak 1900ban?

És hány ember eszik ott most nem organikus kaját? Indiában senki, Kínában a gazdagabb városlakók már egy napi fizetésükből is kapnak egy McBurgert.

Hehe

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 20:59:18

Nem azért van a mükaja mert nem tudnánk megtermelni a jót. De nincs rá idő = lusták rá ja népek. Ebből élünk mi zsidók.

'Kék csibe, a Maggitól, a főzés öröm vele bármikor!'

Kék csibe, érted, hehe, és veszik mintha muszáj lenne!

Hehe he

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 21:02:01

@xclusiv: Kevered az egyházat a szentírással.

Ez megbocsáthatatlan bün. Eredj, és többé ne vétkezzál.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 21:04:55

@xclusiv: Tucatnyi címre írhatsz Magyarországon is, küldenek Bibliát ingyen. Az üdvösség egy gombnyomásnyira van.

Lucky Larry Silverstein 2013.10.27. 21:13:02

@xclusiv: Na hát amit leírsz az engem igazol.

A főtt rizs teljesen organikus, bár nem túl változatos.

'Az Úrnak a te Istenednek nevét hiába fel ne vedd; mert nem hagyja azt az Úr büntetés nélkül, a ki az ő nevét hiába felveszi.'

Eredj tehát, és többé ne vétkezzél!

Alick 2013.10.27. 21:33:59

@xclusiv: jópár ismerősnél, akik leálltak az ipari kajákkal, eltűnt az allergia, narancsbőr, lefogytak... mindenkinél egyéni mértékben volt javulás, de egyértelmű volt.

Alick 2013.10.27. 21:40:15

@xclusiv: de ha mondjuk heti 20-25 órás melóval az alapvető családi szükségletek kényelmesen megvannak, miért is törjem magam ezen felül, hogy "még jobb legyen?"
:)

Alick 2013.10.27. 21:52:27

@Lucky Larry Silverstein: ez a könyvbe csomagolt instant üdvösség teljesen olyan, mint a műkaja. Éhen nem halsz, de jól sem laksz vele - McChurch. :))

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.27. 23:43:04

nem írtok jamie olivernek kishantos miatt?
mondjátok el neki hoyg ez olyan mint a könyvégetés, talán ráharap és akkor nagyobb a médiafigyelem, ami meg is mentheti, különben sok esély nem látok nekik.

komplikato 2013.10.27. 23:47:13

@különvélemény: "Nos NH4OH-val nehéz szennyezni a húst, mert "gyárilag" is tartalmazza."

Ez kb. annyira megnyugtató magyarázat, mint az, ami szerint a Taurin azért nem veszélyes, mert előfordul az emberi szervezetben. Ugyan ezt lehet hallani egy halom "testépítéshez" készült vegyszarról is, aztán azoktól is sorra döglenek meg szívbetegségekben, meg vese-máj elégtelenségben, vagy lesz 2 centis a szerszámuk a delikvenseknek.
Vagy ott vannak a vegyipari vitaminok, amik állítólag pont olyanok, mint a természetes, csak nem szívódik fel, nem jut a célterületre.

Hajdú Peter 2013.10.28. 00:00:07

Ugyam mar, nem szamit, hogy a megdonalt ehetetlen moslekot arul, a lenyeg az, hogy meno legyen.

Borenbukk 2013.10.28. 07:43:17

@komplikato: "Ugyan ezt lehet hallani egy halom "testépítéshez" készült vegyszarról is, aztán azoktól is sorra döglenek meg szívbetegségekben, meg vese-máj elégtelenségben, vagy lesz 2 centis a szerszámuk a delikvenseknek."

De nem a torvenyes uton beszerezheto kiegeszitoktol, hanem az egyeb okossagoktol. Amugy egyszeruen nem egeszseges 1,80-as magassaggal 130 kilosnak lenni, akkor sem, ha az szinizom.

@Alick: Ebben vastagon benne van, hogy nem zabaltak esz nelkul, hanem kenytelenek voltak odafigyelni, mit es mennyit esznek.

odamondó 2013.10.28. 07:48:57

Alapból a boltban már a legtöbb ember kénytelen megvenni a szart, mert 100 nettóból ennyire futja.

Innentől az egész egy szélmalom harc.

Woland 2013.10.28. 08:44:36

Eléggé félrevezető és információaszályos Jamie Oliver demonstrációja. A háztartási ammónia, amit ő önt a húshoz tele van veszélyes kemikáliákkal (nem tiszta ammónia), ellenben amit az amerikaiak használnak anti-bakteriális ágensként az tiszta ammónium-gáz, ami aztán ammónium-hidroxiddá alakul - mindkettő természetesen előforduló anyag, a legtöbb kajában megtalálható, ugyanúgy, mint a testünkben és egyéb állatok testében. (mondjuk médiaripacs gourmet szakácsként az lenne a furcsa, ha Oliver nem próbálná meglovagolni az össznépi fikázás legnépszerűbb célpontja körül magasodó hiszti-hullámokat.)

Továbbá az egész gyakorlat lényegében egyvalamiről szól: minél nagyobb hatékonysággal tudjuk biztonságosan(!) felhasználni a szarvasmarhát. Ez jó az étteremláncoknak, de jó a bolygónak is. Itt egy olyan dologról van szó, ami hozzájárul, hogy olcsón lehessen tömegkaját csinálni, minél kevesebb veszendőbe menő ehető résszel. Szerintem ezt értékelni kellene, nem ellehetetleníteni. Amerikában a két legnagyobb nem-állami fogyasztóvédelmi szervezet (CFA, NCL) felháborítónak találta a "pink slime" elleni bulvárhadjáratot.

Ja, és a "pink slime" csúfnév - bár eredetileg is negatív üzenetet szántak neki -, lehet hogy "rózsaszín iszapként" hangzik leginkább bulvárkomformabbul magyarul, de attól még közelebb állna az igazsághoz a rózsaszín zselé állagú anyag (amit eleve jelent angolul, ha utána nézel az etimológiának).

cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2013.10.28. 10:08:49

Ez a sztori 2012 januárjában jelent meg a Daily Mail-ben, azóta újra és újra felbukkan mint "friss hír".

www.dailymail.co.uk/news/article-2092127/Jamie-Oliver-Victory-McDonalds-stops-using-pink-slime-burger-recipe.html

Az ammónium-hidroxid pedig egy teljesen biztonságos összetevő, amit mikrobaölőként használnak rengeteg élelmiszerben.

hírfaló · http://www.hirfalo.hu 2013.10.28. 10:14:13

Olvastam egyszer egy cikket, amiben egy sajtburgert félreraktak, és hetekig nem romlott/penészedett meg. Ezeket a gyorskajának csúfolt tartósítószer, illetve adalékanyag bombákat pedig egyszerűen be kellene tiltani a 18 éven aluliak számára.

lobster thermidor 2013.10.28. 10:35:28

@áasdklfjáasn:

Némi humorérzék nem árthat egy ironizáló hozzászólás olvasásakor. :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.28. 11:35:47

@Béza Dániel: "Aki pedig most döbben rá, hogy a hamburgert és a feldolgozott hústermékeket nem bélszínből, és más drága húsokból készítik, az álomvilágban élt. A hamburgert, és a hasonló darált húsból készült ételeket azért találták ki, még jóval a nagyipari élelmiszer gyártás előtt, mert a marhánál elég rossz az élősúlyhoz viszoníyítotzt kihozatal, kevés olyan része van ami önmagában szinhúsként könnyen ízletesen elkészíthető, a nagyobb része rágós, nehezen süthető, nem lehet jó áron színhúsként eladni."

koszonom, akkor ezentul is el fogok jarni mekdöncsizni a gyerekkel, viszont majd asszonykat megrugdosom/megkerem hogy csinaljon rendes hambit is, hogy lassam a kulonbseget

a poszthoz meg hat...
jobb az a marhahus mintha csipszet vagy zsiros kenyeret enne a gyerek? ha igen, akkor mi a gond? a voros hus amugy is LETFONTOSSAGU es anyost meg hiaba rugdosom csak nem akar csinalni vadas marhat, akkor meg marad a mekdöncsis marha, meg mindig jobb mint a csirke mellyehusa... ha csak azt enne a gyerek naturba az sem lenne jo!

gh14 2013.10.28. 11:41:50

@Don Quixote de la Ferko:
Igaz. Fóliázott csirke. Egyébként honnan vegyen csirkét? Neveljen otthon és vágja le? Nem annyira életszerű. Menjen el a henteshez? Akkor sem lehet biztosra menni.

Egyébként pont az a jó a receptjeiben, hogy gyorsan megvalósíthatóak, étvágygerjesztőek, finomak (tapasztalat), és egészségesebbek, mint egy gyorséttermi menü. Még ha fóliás csirkét, bolti tésztát, vagy zacskós spenótot is használ. Mert az átlag ember sem tudja beszerezni másként (az más kérdés, hogy ez jó vagy sem).

lendkívül magas langú embel Lómában 2013.10.28. 11:43:31

Az volna a legjobb, ha a mindenkit csövön táplálnának alvás közben, és akkor nem kellene ebédidővel húzni azt a drága munkaidőt.
Max. valami kiegészítő tabletta uzsonnára, azt meg be lehet dobni egy pillanat alatt, hogy azután a vezéri lompos is hamarjában visszakerülhessen jól megszokott helyére.

lendkívül magas langú embel Lómában 2013.10.28. 11:45:21

nemkívánt névelő törlendő
(mindig marad egy)

Alick 2013.10.28. 11:59:26

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: jobb az a marhahus mintha csipszet vagy zsiros kenyeret enne a gyerek?

Zöldség, gyümölcs és más nyers, valódi kaják..?
(tudom, a kisebb ellenállás...)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.28. 12:33:16

@Alick: hat szerintem kell a gyereknek a voros hus is, nem lehet salatan felnoni... de te ezt is sokkal jobban tudod melyik fajta salata jo verkepzo :)))

de igazad van ez a kisebb ellnallas, mert anyost csak komoly kinzoeszkozokkel tudnam ravenni a RENDES marhahusnak a megcsinalasara, hidd el probaltam, nem ment, igy maradt voros hus forrasnak a mekdöncsi

élhetetlen 2013.10.28. 12:48:41

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Embere válogatja. Nem csirkeferhát, de majdnem. Paprikás csirkét is sokszor csak szárnyból főzök, mert azon is kevés hús van, viszont jó mártás lesz belőle, és inkább azt szeretem. 59 éves koromig nem ettem pulykanyakat, de marhahúslevest sem főztem, mert a főtt marhát kidobni sajnáltam volna, megenni pedig képtelen vagyok. Most a kedvenc levesem a tárkonyos, tejfölös pulykanyak leves, a jó sok csonttól nagyon finom, és a rajta levő húsmennyiség elfogyaszható.

NemNick 2013.10.28. 13:00:26

@különvélemény @Alick :

"Nem tudom miért nem gyártanak emberre kifejlesztett "teljes értékű embertápot"

Az előbb linkeltem be, de akkor itt a hivatalos kampányoldal:
campaign.soylent.me/soylent-free-your-body

NemNick 2013.10.28. 13:02:07

@billy reed: ezen a fenyőtüskén egy percig röhögtem :)))

Alick 2013.10.28. 14:04:19

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: teljesen vega koszton is fel lehet nevelni kiemelkedő teljesítményre képes gyerekeket. Az egyik ilyen példa Lékó Péter, aki már jó évtizede a legjobb magyar sakknagymester, a maga korában a legfiatalabban érte el ezt a címet.
És persze a vega kajálás sem csak salátazabálást jelent, hanem precízen összeállított és kiegyensúlyozott táplálék-rendszert.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.28. 16:53:12

@Emmanuel Goldstein: a vok és a vagyok között pontosan az AGY a különbség

Circus 2013.10.28. 18:01:47

@hírfaló: ...és ezt a tesztet kipróbálva arra jutottak, hogy ha alacsony páratartalmú helyre tették félre, akkor természetes, hogy mumifikálódik, nem elrohad. De nyilván, ez nem segít leanyázni a McD cuccokat.

Tovább gondoltam a korábbi felvetésemet az organikus kajáktól a bogyókon át a kagylóig és a pacalig, de nem tudtam belehelyezni a Norbi Update termékeket, pedig azok is legalább ennyire hájpoltak, mint JO cuccai - akinek nevével természetesen van már különböző konyhai kellékek sora reklámozva, azaz, milyen üzletben is utazik? :)

Circus 2013.10.28. 18:05:24

Más - 'szegény ember kajája'... Amerikában.

Itt 1400 körül van egy menü, abból akár egy teljes napig eszek hideget. Igen, szoktam enni, úgy kb. kéthetente 1x. Nem ettől híztam el.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.28. 18:36:57

@Alick: vegak peldaul tudatosan zabaljak a koztudottam vegyipari termek szóját :)))
nagyon precíz valasztas mondhatom

Alick 2013.10.28. 19:44:27

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: a naprakész vegák manapság már annyi szóját sem esznek, mint amennyit 10 deka parízerbe raknak...

Bár én nem így étkezem, az egyik kedvencem ez a fazon :)
rawveganwarrior.com/

Elég jól néz ki 61 évesen... :)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2013.10.28. 22:56:48

@lehuto: Az igazságra a válasz csakis benned leledzik. Ha más mondja ki helyetted, már el ne hidd! Ha számodra ez megkérdőjelezi az eddig látottakat, akkor hidd csak el! Ha valami azt súgja, hogy valami ezzel az egésszel bűzlik, akkor cselekedj úgy! Igazából nem az a kérdés, hogy ki mit ír, hanem hogy te hogy érzed magad? Láttad a Wall-E című filmet? Hát a Branded címűt? Esetleg a The corporation-t?

Egyébként meg annyit az egészről, hogy észrevetted a blogbejegyzésben a "frissítés" szövegdobozban belinkelt tegnap az RT.com-ra kikerült videót? TELJESEN FRISS A TÉMA! Jobban, mint gondolnánk!

EvilHedgehog 2013.10.29. 07:39:01

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "kevés olyan része van ami önmagában szinhúsként könnyen ízletesen elkészíthető, a nagyobb része rágós, nehezen süthető, nem lehet jó áron színhúsként eladni."

Igenm, Magyrországon. Ahol a marhahús feldolgozása elkészítése nincs a köztudatban. Nem véletlenül érlelik a marhahúst.

A szovjet zászló színű tejelőmarha húsát amit Magyarországon próbálnak rásózni jó pénzért az emberekre és olyan mint az ékszíj, nem nevezném jó példának.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2014.01.10. 16:54:53

@lehuto: @EvilHedgehog: @Alick: @Circus: @enpera: @élhetetlen: @lendkívül magas langú embel Lómában: @lobster thermidor: @cybergreg: @odamondó: @billy reed: @Emmanuel Goldstein: @Lucky Larry Silverstein:

McDonald's to employees: Break your food in small pieces to feel full --- rt.com/usa/mcdonalds-employees-brake-food-109/

McDonald's to employees: Avoid burgers and fries - it's risky for your health --- rt.com/usa/mcdonalds-employees-fast-food-764/

Tudja, minek a veszélyeire figyelmezteti a dolgozóit a McDonald’s? A gyorséttermi kajákéra --- 444.hu/2013/12/24/tudja-minek-a-veszelyeire-figyelmezteti-a-dolgozoit-a-mcdonalds-a-gyorsettermi-kajakera-dddddd/#

McDonald's takes down employee website following ridicule --- rt.com/usa/mcdonald%27s-takes-down-employee-website-839/

lobster thermidor 2014.01.13. 03:35:24

@Pacsker:

És most ezzel a kőrüzenettel mi a lóf@szt szeretnél mondani...

Warrior9090 2014.02.09. 11:09:24

Ez eddig is elég nyilvánvaló volt hogy nem színhúsból készülnek ezek a szarok,egyébként drága,szar egészségtelen,ha már muszáj valahol kajálni inkább kifőzdébe megyek,mint ilyen gyorséttermi szarokba..

Void Bunkoid 2014.02.17. 20:37:16

@xclusiv: "az áltagéletkor valami 35 körül mozgott, a csecsemőhalandóság is jókora volt, a 16 éves lányok már feleségek és anyák voltak, az 50 évesek pedig aggastyánok"

Elfelejtetted, hogy az egészségtelen kajákon kívül még valami nem volt a középkorban, mégpedig a modern orvostudomány. Nem voltak ám antibiotikumok, meg rendelők, meg mittomén, egy sima durvább náthába is simán bele lehetett dögleni (ha hozta magával szövődménynek a mindenféle tüdőgyulladást meg diftériát). Nemhogy a középkorban, még akár alig száz évvel ezelőtt is (emlékszel egykori kötelező olvasmányunkra, Nemecsek Ernő abba hal bele, hogy ősszel fürdik egyet egy akváriumban. Ma egy doboz Augmentinnel megtámogatva úgy nem lett volna semmi baja egy hét alatt, hogy Áts Ferit le sem kellett volna terítenie, elég, ha ráfingik).

Ennek következtében volt az átlagos élettartam 35 év - mert egyrészt az akkor bruttó született emberek kb jó harmada ha egyáltalán megérte a felnőttkort.

Az 50 éves "aggastyánok" meg igazából teljesen reális kép. Tudom, hogy ronda kijelentést fogok tenni, de a modern orvostudománynak és infrastruktúráknak köszönhetjük, hogy - főleg a fejlett társadalmakban - az ember már rég a szavatossági ideje lejártán túl is él, inaktívan, szaporodásra már képtelenül, dologtalanul. Sőt, rengeteg esetben az élete utolsó egy évtizedében már teljesen magatehetetlenül, önállótlanul.

Kegyetlen sorok, de ha megnézzük, az állatvilágban szabadon élő emlősállatok - főemlősök között is - közül egyedül az embernél van menopauza, meg aggkor. Az összes többi szabadon, természetes körülmények között élő állat amint nem képes már magát ellátni, valamint utódokat nemzeni, meghal, és utat enged az utána következő generációknak.

 
 
süti beállítások módosítása