Blaha-balhé 1 - Átba... átszabják a Blaha Lujza teret

PPJ         2010.04.15.

Valami csigazabáló cég önköltségen át akarja építeni a Blahát. Eleve rosszul kezdődik...

Pár javaslat, aminek a betartása mellett békén fogjuk hagyni a "projektet", de ellenkező esetben természetesen nekiesünk ennek is! 

 

Hagyják békén a fákat! Ha megígérik, hogy egyhez sem nyúlnak hozzá, sőt, még többet ültetnek, és ha így is át akarják maszkírozni a teret, meg plusz padokat raknak le, akkor oké. Egyéb esetben sajnos nem engedjük a maradék zöld-nek is a 20 évre történő (ennyi idő alatt cseperedik fel egy fa) kiiktatását. Már ha 20 év alatt oda visszanő egyáltalán egy fa is azon a  "levegőn".

A cél csak a zöld felületek növelése lehet! Persze, egy sivár placcról könnyebb lesöpörni azokat a hajléktalanokat, akik az utóbbi 10 évben meghatározzák a Blaha jellegét. Azért nem akarnak fát és bokrokat ezek a "befektetők", mert az alá odagömbölyödhet a hajléktalan. Füvet sétánnyal meg azért nem, mert a füvön heverni lehet, a sétányon lévő padokon pedig aludni. De kérdem én, a nagyban hivatkozott érv, hogy "kell a közösségi tér" hol áll összhangban azzal, hogy egy sivár placc lesz a mostani helyén? Úgyértem kár százmilliókat rákolteni, mert most se, és úgy se fogja teljesíteni a funkcióját... Amúgy a mai parkoló látványa nem nagy öröm, annak az átépítési szándéka dicséretes volna... de a fákat ne bántsák! Már megint a szubszidiaritás elve van semmibe véve! Azokat kérdezték meg és azok fognak dönteni a tér sorsáról akiket leginkább értint, vagy megint a fejünk fölött eldöntve alakítanak át egy városrészt "menő designerek" és "szakértők"?!!!

Ezeknek szerintem az elsődleges cél a hajléktalan hadosztály felszámolása. Természetesen nem mondják ki, de...
De a parkoló lezárásával máris nem értek egyet: itt ugyanis fordulni tudnak az autók a Rákóczi útra. Ha itt nem lehet majd fordulni, az azt jelenti, hogy + 2 sarkot mennek az amúgy is full József körúton, majd egy sarkot bepöfögnak, és három sarkot vissza, hogy a kunkort a Rákóczira megtegyék.
Tehát jó esetben is csupán + 3 fa, és + töménytelen kipufogógáz. Megéri????

Szóval: ha a franciák (ha már a főváros nem) ennyire szívén viseli a tér sorsát - az helyes.

Akkor a meglévő parkot rakják rendbe, a 6 db üres fa-helyre ültessenek fát, a padokat tartsák rendben és tegyenek ki szemeteseket.  És a virágtartókba virágokat. Továbbá a kanálist pucoltassák ki, mert 4 éve nem viszi el az esővizet, és térdig áll a szmetyó a buszmegállóban.

Uff.

Ezt hívjük mi fejlesztésnek! Élhető fejlesztésnek! Nem pedig mögöttes érdeknek az online médián történő kiszivárogtatásán keresztüli szondáztatásának, majd véghezvitelének.

HG, NOL: menjetek a p*csába! Miért kell lefeküdni ilyen olcsó dumának? Propaganda gépezet vagytok vagy mi a szösz? Jó: tudjuk, nem is olyan "olcsó" ez a duma, igaz?

         17 hozzászólás

Címkék: vélemény város környezet nol blaha lujza tér átépítés

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr401910563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seabeast 2010.04.15. 13:25:13

Minek ide park meg padok? A Blaha Bp két tán legforgalmasabb útjának a metszéspontjában fekszik, sosem volt és sosem lesz egy csicsergő madarakkal és szerelmespárokkal teli szép park, egyszerűen a feltételek nem adottak, zajos, büdös, naponta iksz százezer ember áthömpölyög rajta. Arról nem is beszélve, hogy itt SOHA nem volt ekkora tér, mindig is egy beépített terület volt.

Tényleg az a legokosabb ha szépen, elegánsan burkolják le az egészet és lehetőleg úgy, hogy minél könnyebb legyen rendben tartani.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.15. 14:06:10

@seabeast:
igen, ez most is így van.
épp ezt mondom, hogy minek "fejleszteni", ha úgysem fejlődik.
akkor indokold már meg, hogy mire kell 100 milla...
mert nem a gránitburkolatra....

ÉS

ellentétesen a te véleményeddel: de! Kell több zöld, pont azért mert eddig nem volt.

bukovics 2010.04.15. 14:22:49

Szerintem teljesen igaza van Pacskernek. Baromira nem jó, hogy egyre kevesebb lesz a zöldfelület a belvárosban. Ott tartunk, hogy lassan minden egyes bokornak és fának örülni kell. Nem hiszem, hogy olyan nehéz dolog lenne a Blahán hotelt építő cégnek több zöldet beleköltenie a térbe - valahogyan le kéne ülnie a zöldeknek és civileknek a beruházóval és elmondani, hogy neki ez miért jó. Meg kell próbálni.

seabeast 2010.04.15. 15:48:15

Pacsker: A Gödörnél is vannak csövesek, csak egyszerűen nem feltűnőek a tömegben, erről ennyit. A teljesen leburkolt Szent István téren meg nincsenek...na akkor most mi van. Egyébként ez a probléma nem arról szól, hogy valaki miért lesz hajléktalan, az egy teljesen más dolog.

Itt arról van szó, hogy mit kezdjünk a nyilvános tereinkkel, egész konkrétan a Blahával, ami lényegében két főútvonal kereszteződése ahol egykoron egy hatalmas épület állt. Az épület megsemmisült és maradt a helyén egy feleslegesen nagy tér, a kérdés hogy ezzel mit kezdjünk. Szerintem a legokosabb ha úgy alakítjuk át, hogy minél könnyebb legyen tisztán tartani mert önmagában ez amúgy nem egy park és soha nem is lesz az. Legyen szépen, ízlésesen lekövezve, csobogjon a közepén valami menő szökőkút aztán csá. Nem kell ide bokor, pad hegyek meg virágágyás.

Azt meg, hogy miért 100 millió nem tudom, de nem tűnik irreálisan soknak, ha valóban tartós, jó minőségű követ használnak fel, rendbe teszik a tér alatt a közműveket, valami dizájnos világítást rittyentenek oda stb.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.15. 16:01:52

@seabeast:
"mert önmagában ez amúgy nem egy park és soha nem is lesz az. Legyen szépen, ízlésesen lekövezve, csobogjon a közepén valami menő szökőkút aztán csá. Nem kell ide bokor, pad hegyek meg virágágyás. valami dizájnos világítást rittyentenek oda stb."

na itt kezdődnek a problémák
spektákulum társadalma
technokrata semmitmondás
pszeudorealitás
csorogjon a nyálam, de ne a madárfütty szépségétől hanem a metál LED szökőkúttól...
gratulálok!
költözz Dubai-ba, aztán meglátom mit szólsz ha elfogy az olaj meg a víz, hogy kell-e neked majd akkor zöld meg élővilág...

seabeast 2010.04.15. 16:23:02

A lakásomban sem akarok mindenhova növényeket beerőszakolni mert egy lakásnak vannak olyan terei ahol funkciótlanok és semmi keresnivalójuk sincs. Ahogy egy városnak is vannak ilyen részei és ilyen terület a blaha is ahova semmi értelme kis földkazettákban virágágyást meg fasort telepíteni mert csak egy rakat egyéb problémát fognak generálni, miközben ettől nem fog parkszerűen működni ez a tér, ennyi. Akkor sem ha a zöldek játsszák a törött szárnyú sirályt meg pityeregnek.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.15. 16:33:47

@seabeast:
a lakás és a város nem ugyanaz.
értem a meglátásod. bizonyosan arra gondolhatsz mikor csenevész nyeszlet száraz karók állnak mulcsos földben, és minen szét van törve. na a millenáris is kezd ilyen lenni.

és pontosan ilyen lesz a blaha is ha hagyjuk ezt! az lesz, hogy a mostani nagy fákat kivágják és az építési szabályzat értelmében "pótolniuk kell" azt, tehát ültetnek majd helyette ugyanúgy 6ot, de az kicsi lesz és nem fogan meg és ronda lesz.
pont mint az autópályák mellett: nem tudom figyelted-e.

ezért amondó vagyok, hogy a meglévő növényzetet meg kell hagyni, sőt, további erős állapotban lévő fákat, a városi levegőt toleráló növényeket, gondozást nem igénylő (mert különben csak kiszárad és ronda lesz, ahogy mondod is) növényeket kell bevezetni.

alapvetően nem értek egyet a mondanivalóddal! olyan vagy mint az auchan párti lápbeépítést akarók: "ha már olyan pici az a láp, akkor ne is hagyjuk meg és építsük be"
NEM!!!!!!
hagyjuk meg, sőt, éltessük!
NEM!!!
ne hagyjuk hogy a blahát lebetonozzák, sőt, ültessenek még több fát! mi a *˘^°%/!()= baja van valakinek az árnyékkal, a madarakkal, a virágzó fákkal, az őszi lombozat színeivel???

seabeast 2010.04.15. 16:46:32

Látom nem akarod felfogni, hogy vannak olyan terek ahova felesleges fákat és bokrokat ültetni, még ha tudjuk,hogy nagyon cuki dolog egy fán fütyörésző fülemüle hangja. Egy szép barokk térre sem fognak neked fákat beerőszakolni Prágában mert minek, ott nem az a lényeg. A Blaha Lujza nevű térre is felesleges valami parkot odaerőszakolni mert csak a csövesek felvonulási területe és úgysem lesz és nem is lehet rendben tartani, ennyi. Részemről befejeztem a vitát, mert téged meggyőzni nem lehet, a tér meg így is át fog épülni, hála ég. Üdv!

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.15. 16:56:04

@seabeast: Abban ne legyél olyan biztos!
A bejegyzés alapján épp most keresett meg a Civilek a Palotanegyedért egyesület, úgyhogy olyan nagy hülyeséget nem írok azért építészetileg sem.
A technokrata sivárság és design szökőkút már egyre kevesebb embernek okoz szépet. Ha neked csak üres átjáróplaccok kellenek az gáz. Én élhető közterületeket akarok.

emzperx 2010.04.15. 17:14:28

A Blahát a most frissen odaépült bevásárlóközpont akarja felújítani.

Lehet tippelni, hogy milyen igényeik vannak - melyeket a köz érdekeivel szemben fognak érvényesíteni. A sok köcsög - nyilván kilóra megvett - médiatetű meg hallelujázik, hogy milyen fasza mert egy fillér közpénzbe sem kerül.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.15. 17:33:54

@emzperx:
Legalább nem vagyok egyedül! Üdv a "csapatban"!

Igen. Mostanság ez megy: közérdeknek feltüntetni a magánérdeket. Pátyon sem azért épül és ott út, ahova valóban kéne, hanem ott ahol Mervó József a saját logisztikai központját az autópályához akarja csatolni: hát persze, hogy úgy van találva, hogy ezzel "a pátyiak nyernek".

Hát persze, hogy az átalakítás csak jót tesz a Blahának, e felől kétségünk se lehet, ugye?

clockworkorange 2010.04.15. 17:34:46

élhetö majd akkor lesz az a közterület ha masodpercenkent nem fog 10 auto elhaladni ott a keresztezodesnel.. a sok fát csak lehugyozná a sok csövi meg a corvinteto elott warmupolo fiatalság, a madarakat meg senki se hallaná a sok kocsitol meg villamosoktol.. inkább az autokat kéne kitiltani a korutrol, kozlekedjen mindenki saját vagy a majdani bérbiciklikkel..
na jo tudom ez elég radikális elképzelés:)

clockworkorange 2010.04.15. 17:40:11

itt mér nem látom a commentemet amit irtam? vagy enyhe szürésen mennek át?:P

clockworkorange 2010.04.15. 17:41:09

ja csak most jelent meg , akkor az elözöt meg ezt is lehet törölni, bocs..)

Serio (törölt) 2010.04.15. 17:43:46

Nem fát kell oda ültetni, hanem rendőrt. Sok, sok rendőrt. Éjjel-nappal.

Régen volt egy olyan intézmény, hogy őrbódé. Volt benne egy szék, telefon, meg kályha. Na ilyen kéne oda, mondjuk a gombás kút és a metrólejáró közti betonplaccra.

Bele meg egy rendőr. Esetleg kettő, vagy három.

RENDŐRT MINDEN KÖZTÉRRE!

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.15. 19:23:16

@clockworkorange: dehogy szűrnélek! Te már bizonyítottál! :D Nem ígéret :D oldspice

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.15. 19:26:27

@Serio:
bármit csak ne fákat? értem. az macera. fa ápolása nyilván többe kerül mint egy rendőr fizuja...
közbiztonságot hogy lehet a köztér funkciójával összekeverni? nem zárja ki egyik a másikat, ismét hamis a dilemma.

 
 
süti beállítások módosítása