Ez a te "szemeted" Amerika!

PPJ         2010.04.05.

Nézd és lásd! Nem semmi weboldal! Amerikában kukázásból nem hogy tengődni lehet, hanem megfelel egy itthoni kisebb család Teszkós bevásárlásának.

Ha csak mondják, nem hiszem el.

Az írója egyik kedvenc találati élménye az volt, mikor egy jóféle tábla csokoládét is talált.

Kukázás előtt:

http://farm5.static.flickr.com/4042/4403613342_cd93ea279f.jpg

Kukázás után:

http://farm5.static.flickr.com/4026/4402844461_4f7fc12781.jpg

         49 hozzászólás

Címkék: amerika város környezet fenntarthatóság

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr851890212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sovesztomesz 2010.04.05. 20:01:16

Ezeket itthon újracímkézve még el lehetne adni :-).

Azt eddig is tudtam, hogy Ősszel a Balaton-felvidéki kéktúra-szakaszon nem lehet éhen halni (dió, mogyoró, mandula, alma és persze - legnagyobb mennyiségben - szőlő, stb!!!). Jó tudni, hogy az amerikai metropolis-okban is túl lehet élni valahogy így :-)!

romesz 2010.04.05. 20:55:03

Tudok olyan csaladrol, akik 30 eve elnek Californiaban es soha nem volt munkahelyuk. Kukaztak a szupermarketeknel es ejjel a hazak elekirakott kukakbol szedtek ki a colas es soros dobozokat.
Mind harom gyerekuk egyetemre jart abbol amit igy megkerestek. Van egy kifizetett hazuk es ha megkerdezi toluk, hogyan csinalnak ha ujra kezdhetnek, azt mondjak egy az egyebn ugyan igy csinalnanak mindent.

Certificate_of_Words · http://certificateofwords.com/word/Certificate%20of%20Words/ 2010.04.05. 20:57:28

Azért ez hihetetlen. Mi meg azt gondoljuk innen hogy az a fene nagy hírneve az amerikaiaknak az valami. És kiderül hogy az egész csak a felpumpált fogyasztói társadalom. Ahelyett szavakat vennének :))) <sup>cw</sup>

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.04.05. 20:59:20

Van olyan aki nyár elején kimegy Görögbe stoppal, sátrazik a tengerparton főleg a Chalkidikin kis öblökben vagy a hegyekben. Egy tescós sátorral, zsebpecával meg egy jó késsel "túlél" pontosabban remekül nyaral egy fillér nélkül 4 hónapig. Szerez egy csomó barátot, sokan segítenek neki de egymaga is elvan. Hazafelé szeptember végén felkéreckedik egy félig üres túristabuszra.

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.04.05. 21:01:20

@romesz: Igen ez így van! Ismerek én is ilyen családot. Mondjuk nem vitték nagyon sokra de egy magyar viszonylatban átlagos egzisztenciát (lakás, kocsi) megteremtettek kukázásból.

suo tempore 2010.04.05. 21:06:22

nem értem, minek veszik meg, ha kidobják?

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 21:21:29

@suo tempore:
Belénk táplált mű-félelem, hogy tartsd magad másodperc pontosan a lejárati dátumhoz. Csak így tud pörögni a kassza. Ha megmondaná az USA a háziasszonynak, hogy mit hogyan kell romlás nélkül újra eltenni/főzni/átalakítani/berakni, stb. akkor nem pörögne a GDP.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.04.05. 21:23:22

Én azon döbbentem meg ami az angoloknál megy. Ott ismeretlen az olyasmi, hogy maradékot esznek este vagy másnap, ami az ebédről megmaradt, mert MINDENT kidobnak amit nem esznek meg. Nincsen a hűtőben maradék. Fél tepsi Lasagne meg fél pizza megy a szemétbe ha nem eszik meg étkezéskor, semmit nem raknak el a hűtőbe. Agyrém az egész. Olyan iszonyatos mértékű pazarlás megy nyugaton hogy az elképesztő, a világ éhező részein simán elélnének belőle, senkinek nem kéne éheznie.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.04.05. 21:25:36

Ez a lejárati dátumos dolog is egy marhaság ám, hogy akkor kidobod. A lejárati dátum az úgy van kitalálva, hogy jócskán ráhagynak a gyártó cégek, mert nem kockáztathatják meg, hogy lejárati dátumon belül tönkremenjen a termék, mert akkor oda a jó hírük. Ezért általában ráhagynak 2 hetet. Lejárati dátum után még hetekig jó a kaja!

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 21:26:43

@PeterBlau:

Ezt folytatva tehát, biztos hogy be kell vennünk azt a politikai dumát, hogy a "fejlett" nyugatot kell utolérnünk és minden erőnkkel és forrásunkkal ezt a célt kell szolgálnunk?

demizson bobby 2010.04.05. 21:43:59

@PeterBlau: ez igaz bizonyos esetekben, de a terhes nejednek azért ilyet ne adj. :)
Sok terméknek még jó az íze, állaga, de valójában már bőven erjed, úgymond lagzit ülnek a "toxinok" :)

dukeekud 2010.04.05. 21:46:34

Orulet,a vilag egyik fele halalra zabalja magat,a masik fele meg ehen hal.
Milyen egyszeru lenne,ha "fejlett nyugat" altal elfogyasztot etel felet odaadnak az ehezoknek.Megszunne az ehezes,a nyugatiak pedig sokkal egeszsegesebben elnenek.

Spanish VVax 2010.04.05. 21:54:46

Pacsker: ez már régi duma, nem a fejlett hanem a "zöld nyugatot" kell utolérni, avagy lehagyni. Az energiatakarékost, a napkollektorost, az újrahasznosítóst, a biodízelest, stb. Nem ezt a nyomorult, pazarló "túl gazdag" nyugatot ami a képekről átjön.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 22:00:50

@Spanish Vax:

Koránt sem biztos, hogy azt a nyugatot kell. Paradox de ezek által a technológiák által megtakarított energia nem más "jókba" fektetődik, hanem még több más "rossz" fogyasztására "ad engedélyt", hogy "hát úgyis megspóroltuk". Egészen pontosan arról beszélek mikor az eddig sötét kert most napkollektoros leszúrható kislámpától világít egész éjszaka. Na ezt a nyugatot sem tartom utolérendő célnak.

Tény, hogy a zöld "zöld", a valódi "zöld" nyugatot kellene utolérnünk. Csak itthon a politikusok kicsit félreértik a dolgokat. A zöld dolgokat. Mert zöldnek lenni nem azt jelenti, hogy szalmaerőművet teszek oda ahova nem kéne, és biomassza tüzelésnek hívom az erdők elégetését... no comment!

fourgee 2010.04.05. 22:14:04

@suo tempore: Mert a fizetéshez képest fillérekbe kerül. Az Egyesült Királyságban is úgy vásárolnak az emberek, mintha valami 10 éves háborúra készülnének. A boltok tele vannak készételekkel. Gondolj bele, ha 500 forintos órabérhez képest a "gazdaságos" csomagolású tonhalas-paradicsomos tészta 70 forint lenne, a finomabb kaják (egy adag mikróban melegítendő készétel) 170 forint körül lennének, és az egészségesebb, zöldségeket is bőven tartalmazó kaják meg 200-300 forintba kerülnének...

Vagy az 500 forintos órabérhez képest itthon havi 3500 forintos előfizetés mellé csúcsaketgóriás mobiltelefont kapnál 0 forintért, ha aláírsz 18 hónapot...

Na, ezek már fogyasztói társadalmak, 2 dologról szól az élet: még azt is megveszik amire nincs szükségük, meg dobálnak ki mindent.

szita szita péntek 2010.04.05. 22:15:35

@Pacsker: Zöld dolgokban messze meghaladtuk már a nyugatot... Sok a zöldség errefele.

lopiko 2010.04.05. 22:18:47

erről valahogy ez a film jutott eszembe :

www.divethefilm.com/trailer.aspx

(még jó hogy az előző kommentem nem került ki...)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 22:27:00

@lopiko:
bocs, igen furcsálltam is hogy mi az :D
ez már idevágóbb :D

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.04.05. 22:43:08

az a durva,hogy anyámék is így élnek, egy hét alatt képesek 3 gurulós kukányi szemetet termelni 4en! iszonyat!
én nem lehet neki megmagyarázni,hogy e a dobozos sajtot,dobozos húst vedd, tedd külön legalább a pet-palackot, nyomd össze a dobozokat...

kiakasztó

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.04.05. 22:57:01

Elnézést kérek mindenkitől az ünneprontásért, 8 éve dolgozok számítógépes szakmában, és a munkatársaim nagy része se eszi meg a tegnapi maradékot, a kaja felét kidobják stb stb...
Lehet fikázni amerikát, de nézzünk már körül kicsit...

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.05. 23:00:34

@endike:

Van különbség a maradék és a konkrétan kukában talált sértetlen bontatlan minőségi étcsokoládé között.
De amúgy teljesen: ja!

Barna85 2010.04.05. 23:10:34

Fél évet éltem New Yorkban, amikor az elején beköltöztünk az üres albérletbe körbejártuk a környéket lakberendezés után kutatva. (Brooklyn, a kínai-zsidó negyed határa, nem valami puccos hely.) Egy este összeszedtünk kanapét, székeket, videómagnót (2000-ben volt, még létezett ilyen), mikrót és két tévét. Mind működött és használható volt, mondjuk kissé viharvert vagy már lehasznált.

Eliot Rosewater 2010.04.06. 00:48:59

Én mindig összegyűjtöm az olyan kidobandó dolgokat, amiket még ehetőnek tartok, külön szatyrot neki és a kuka mellé letenni. Remélem eljut valakihez, akinek szüksége is van rá, nem csak egy extra anyázást ér a kukásoktól :)

csizkek 2010.04.06. 00:50:08

@Pacsker: Csak egy kis kiigazitas, ha mar zöld blog. A napkollektor hőenergiát állít elő, a napelem meg villamos energiát. A leszúrható kis izékben napcella van, nem kollektor:) Értelmes ember meg a kertjében, udvarában, az út mellé teszi le, így nem kell vellanyt kapcsolni, azaz követendő példa is lehet..

A követendő nyugat, meg a német passzívház technológia lenne!! szvsz

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.06. 01:00:06

@csizkek: köszi! megjegyeztem: napcella.

(a létező példám esetében eddig se kellett villanyt kapcsolni, de most hogy van ilyen módi, az egész kert egy leszállópályára hasonlít egy 747-esnek)

Amúgy erről mi a véleményed? www.interpressmagazin.hu/index.php?page=archivum&cid=1587

ebenbry (törölt) 2010.04.06. 01:32:59

@Pacsker: Igen, az, hogy a napcella ingyen világít nekem nem azt jelenti, hogy szükségem is van a fényáradatra. Meg a gyártása nem biztos, hogy környezetbarát módon történik egy kínai üzemben.
Minden szomszédomnál tele van vele a kert, azért még nem biztos, hogy nekem is kell.
Ahogy az energiatakarékos kompakt fénycső se mindenhova kifizetődő. Például pincébe, sufniba, szeméttárolóba jobban megéri a 46 forintos hagyományos izzó, mint az ezerötszázba kerülő takarékos.
Ésszel kell csinálni.

Hefe 2010.04.06. 02:14:59

jol nez ez ki a fenykepen, de szusit, fagyasztott burritot meg egyeb fagyasztott kajakat nem biztos hogy megennek a szemetbol, meg akkor sem ha original csomagolasban vannak.

romesz 2010.04.06. 03:10:15

@Hefe: mondjuk nem rossz dolgok azok, kiolvadt es egybol eheto csak kicsit kell melegiteni. A fogyokuranak nem a legjobb, de éh halál ellen ideális.

McDobbent 2010.04.06. 06:58:08

Persze, persze. Két kamu fénykép alapján mindjárt tuti, hogy Nyugaton mindent kidobnak. Mellesleg mi is lecserélgetjük a kocsikat 6-8-10 évente, pedig Afganisztánban 30 éves autókkal is eljárnak! Mekkora álszent dumák ezek! Ha mi is jólétben élhetnénk, mi is rendszeresebben cserélnénk bútorokat, és kidobálnánk a lejárati időn túli kajákat. Mellesleg mondjátok már el "zöldek", hogy mekkkora szennyezéssel járna egy logisztikai rendszer ami segít begyűjteni a kajamaradékokat, majd elszállítani az éhező országokba?? Vagy küldjem el a maradékot faxon?? Nem halat kell adni az éhezőnek, hanem meg kell tanítani horgászni.

meta_ · http://greenr.blog.hu/ 2010.04.06. 07:09:47

@McDobbent:

Azért cseréljük le a kocsikat, mert 3-4 évre tervezték őket, hogy vegyél egy újat, mert különben nuku fogyasztás, oszt csókolom autógyártás.

Csak mert nem szereted, amit a tükörben látsz, attól még nem a tükör rossz. Ez a valóság, nem kamu képek.

Az utolsó mondattal egyet értek, de akkor mi lenne a mi kis ojrópai jólétünkkel? Ha nem érné meg rabszolgáztatni a kis kínaikat éhbérért, rögtön nem lenne 0,20 cent egy fröccsöntött műanyag szar.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.04.06. 08:11:22

@McDobbent: Menzán és olcsóbb éttermekben olyan rántott húsokat adnak, hogy azokat simán lehet faxolni.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.04.06. 08:15:10

Egyébként kaját (nem megcsócsáltat), a kuka mellé szoktam letenni, a sörösüvegeket meg a kukába - egyrészt igen, büdös elmenni a szelektívhez extra 100 méterre, másrészt jönnek a kukabúvárok egy fél órán belül, kihalásszák és visszaváltják. Kellemest a hasznossal.

Picsasereghajtó 2010.04.06. 08:24:12

@McDobbent: Én nem cserélem le 6-8 évente az autóimat, mert nincs, és nem is tervezem hogy veszek. Budapestre fölösleges, ha meg vidékre megyek, bérelek egyet 5-7.000 Ft-ért (jobban megéri, mint folyamatosan fenntartani)

A kenyeret én másnap már nem szeretem, veszek frisset és az előző napit mindig kiteszem a kuka tetejére egy zacskóban, ahogy az üres sörös üvegeket is. A környéken portyázó csövingerek szoktak örülni neki.

noirp 2010.04.06. 08:40:10

@suo tempore: mer vásárolni jóóóóóóóóóóóóóóóóóó bazmeg.

záporjózsi 2010.04.06. 08:52:41

@noirp: @suo tempore: Ld. South Park boltfelgyújtós epizód: mert akciós. Biztos jó lesz valamire...
Persze én is akcióskodom, csak tudom, mi van otthon és azt veszek, ami el is fogy... Nálunk pl. én vagyok a konyhamalac, bőven jóllakom a család maradékából. Nem dobjuk ki, egyes dolgokat simán megeszem a lejárati idő után, no meg a kajákat újra fel lehet használni átfazonírozva. A kertben van komposztgödör, oda megy a szerves, papír, üveg, PET külön, amit meg lehet, visszaváltósban. Extra energia nem kell hozzá, csak egy kis odafigyelés. Ha olyan lenne a ház, akkor a kézmosós vizet is újrahasználnám a klotyóban...

záporjózsi 2010.04.06. 08:55:47

@McDobbent: Hülyeség is lecserélni az autókat olyan gyakran. Persze a 30 éves afganisztáni autókban van anyag, meg nem sózzák annyit az utakat. Az autóban az az érdekes, hogy akkor is fogyaszt, ha áll, ezért akkor fogyasztja a legtöbbet (fajlagosan). Ha a minimumot számítod, akkor is 100-200.000 Ft egy autó évente ha áll...

F_Jikov 2010.04.06. 08:57:30

@McDobbent: Klikkelj a posztban lévő linkre, és akkor láthatod, hogy nem két kamu fényképről van szó.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.04.06. 09:29:19

@záporjózsi: sok az a 100-200e

kotelezo: bonusztol fuggoen 10-60e forint korul alakul (ugye, ez sokmindentol fugg, a nagy atlag megussza 30korul)

sulyado: eves szinten 20-60e forintig (atlag auto, videk-BP)

parkolas: ha helyi lakos vagy, meg BP-n is kapsz kedvezmenyes parkolasi lehetoseget, 2000-4000 forint/ev

en Pest megyeben lakom, kotelezo 35e (elso sajat iden 7eves autom, csak egy eve van meg, nincs bonuszom emiatt), sulyado 21e, parkolni meg sajat garazsban :)
ellenben Apam buzukija: 8e az eves kotelezo, sulyadoja szinten kb ekorul van, 1500 forintert parkol Erzsebetvaros (Bp, 7.kerulet) teruleten

abban viszont igazad van, hogy aki csak egy helyben tartja a gepet, az is kolt ra. mert ugye hiaba megy keveset, a kotelezo karbantartast igy sem ussza meg (osszes gumi alkatresz allohelyzetben is oregszik peldaul)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.04.06. 09:33:38

csak hogy ON is legyek

megdobbentoek a kepek es nem elsosorban a kidobott etelek mennyisegere gondolok: mi minden szemetet szelektiven gyujtunk, neha mar az is zavar, hogy aluminiumot es uveget kukaba kell dobnom (itt az ASA csak papirt es muanyagot visz el)

az etelmaradekot meg megeszik a kutyak :) a kerti hulladekot (gyep miatt sok a levagott fu) mulcsra hasznalom, ami taplalja a talajt es nem engedi se gazosodni, se kiszaradni. ami viszont furcsa, hogy sokan egyszeruen kidobjak vagy elegetik a szelektalhato hulladekjukat. az idosebbeket megertem, nem akarnak veszodni ezzel, de hogy a fiatalabbak is szarnak ra az mar tobb mint erdekes..

záporjózsi 2010.04.06. 09:35:30

@gergo: Nem sok az, ha az értékcsökkenést és az állás miatti fokozott állagromlást (utána azért nem árt átnézetni, kisebb hibák a könnyen öregedő, pl. az általad is említett gumi alkatrészeknél könnyen előfordulnak) is beleszámítod. Ha kijössz a szalonból egy új autóval, a min. 25% értékcsökkenés. Állítólag 2M körül van az új kocsik legalja, azaz helyből fél millát bukták egy vacak kocsin. Ha meg öreg, de kicsit jobb autód van, azért az öregszik rendesen, a sűrűbb karbantartásra megy el a pénz. a súlyadót, a kötelezőt és a saját kerületi, tehát nem a nagyon lenyúlós parkolást meg lehet úszni valóban 50 ezer Ft körül/alatt. A garázs és annak értékcsökkenése külön sor, de bele kell számítani.

záporjózsi 2010.04.06. 09:38:55

@gergo: Aki bele születik, annak természetes. Aki lusta gondolkozni, az nem is fogja megérteni, max. ha divat lesz belőle, akkor fogja szelektálni.

csizkek 2010.04.06. 13:34:14

@Pacsker: Ja arra nem gondoltam, hogy vki ennyire h...e, hogy a kertjet divat miatt vilagitsa ki. En lakasban lakom, de most hogy emlitetted, van 1 szomszed aki tele dugtosta ilyen vackokkal az erkely ladait..
A bogaras cikk meg hmm., Na erre nem gondoltam volna..

ajjajjj · http://www.youtube.com/watch?v=BtP9Ugc5Eu8&feature=related 2010.04.06. 13:42:49

Én ezt Dél-Spanyolországban tapasztaltam meg. Egy évig éltem ott. Az angolok, akik felvásárolták a parti urbanizációkat ugyenezt csinálják. (a spanyolok nem!) Sokszor már a szupermarketből hazaúton kidobálják a kocsibol ami mégsem kell, vagy aznap lejár.
Amit megunnak, pár napig használják és hiába vadonat új, lerakják a konténerek mellé. Minden reggel (jó minőségű) mikrobuszokkal és kisteherautókkal járják a szemétlerakókat és konténerek környékét és pakolnak, nem guberálók, hanem jól öltözött átlagemberek, akik erre a príma megélhetésre áltak rá. Pár hét alatt van, hogy egy lakás berendezésére való újszerű, jó állapotú holmit szedsz össze. Ágyak, asztalok, minihifik, ruhák; persze éintetlen csomagolt kaja és egyéb szupermarket termékek, sőt van hogy méregdrága cserepes pálmák és drága ölebek is le vannak rakva a szemétlerakóknál, mert a tulaj vagy megunta vagy hazautazik hosszabb időre és a lakásban sem akarja hagyni, elvinni sem magával, hát kidobja...
Vannak angol bolhapiacok is azért, ahol a takarékosabb angolok árulják a portékáikat, de ott is elképesztő alacsony árak vannak, szinte ingyen.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.04.06. 16:00:33

Itt fontos lenne különbséget tenni a szavatossági idő megfogalmazásában. A minőségét megőrzi és fogyaszthatósági idő között ugyanis nagy különbség van. A fogyaszthatósági azt jelenti, hogy addig fogyaszd, a minmegőrzés pedig egy dátum, ameddig a gyártó felelősséget vállal. De a só, amin az van ráírva, hogy dec 2, azt még lehet enni évekig, mert nem jár le, csak rá kell írni egy dátumot.

Ezt sokan nem tudják, és kidobják a száraztésztát például, amikor "lejár".

NRG8 2010.04.08. 11:28:42

Kapcsolódó fotó esszé a fogyasztói társadalomról:
Running the Numbers: An American Self-portrait by Chris Jordan
energycrash.blogspot.com/2009/07/running-numbers-chris-jordan.html

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.08. 17:26:40

@NRG8:

Köszi!
Chris Jordan bácsit szeretem nagyon! Összes munkája becses érték. Egy pár már szerepelt a blogon.

bolomba (törölt) 2010.04.09. 11:33:22

egy "tipikus" freegan tura eredmenye. szerencsere egyre tobben vannak. magyarorszagon is meg lehet talalni a zoldsegest, aki mar inkabb kidobja, mert nem fer bele a profilba az erettebb.

 
 
süti beállítások módosítása