Boldog Húsvétot!

PPJ         2010.04.04.

Boldog mit is?

Emelje fel a kezét, aki 40 napig böjtölt és ma úgy eszik húst! Mert nem lenne hülyeség a vallási hagyomány! Csak mikor tömegtársadalomban a tömegvallás egyesül a kapitalizmus áruival, abból lesz a konzumidiotizmus. Már rég nem szent ez az ünnep sem. Fehér pöttyök a körmeinken, télről megmaradt salakanyaggal teli vizelet, megújulás vagy megtisztulás (feltámadás, mint metafora a 3 nap múltán, ugye?) sehol, és akkor még erre jön rá a likőrkrémmel töltött csokitojás meg a szermadarványokkal teli ipari főtt sonka.

Hát akkor ennek fényében ünnepeljük.

(Amúgy meg, nem mellesleg! De ez tényleg apró betűs, nem ide tartozik, csak a "Boldog mit is?" kérdést továbbgondolva ez ugyebár szintén emeli az ünnep fényét.)

         6 hozzászólás

Címkék: vélemény húsvét fenntarthatóság

Tetszett? Oszd meg!

Share/Bookmark

        

A bejegyzés trackback címe:

https://greenr.blog.hu/api/trackback/id/tr611890192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gloucester 2010.04.04. 10:35:20

Más helyett is felemelhetem a kezem? Ismerek olyat, aki 40 napig böjtölt, de ma sem fog húst enni, mert vegetáriánus.
Egyet is értenék a possztal, de az apró betűs rész csak szúrja a szemem, mert elkülönítendő a belső és külső vallásosság. Miért nem inkább ezt linkelted? bioetikablog.hu/2010/03/a_papanak_mennie_kell#more-960406

Gloucester 2010.04.04. 13:41:23

A husikról:
"A HVG által megkérdezett, véleményüket csak név nélkül vállaló hatósági állatorvosok szerint jóval gyakoribb az öregebb – vagy a marha esetében a vágóhídi stressztől rágóssá váló – húsokat is omlóssá varázsoló emésztőenzimek (például proteázok) használata. Ezek adagolását ráadásul nem szükséges feltüntetni a termékek csomagolásán. Egyébiránt a különféle konyhai húspuhítók is az említett enzimekkel operálnak."

A csomagolástól nem lehet megszagolni a portékát és a csomagolás mindenféle folyadékot is a húsneműben tart. De a csomagolás termelői indoka:
"A gyártók szerint a csomagolás vásárlói igény is."
Világos, mi miattunk csomagolják az árut. Már értem, hogy miért kellett a humanoidot is becsomagolni. Engem is csomagoljanak be!

Forrás:
hvg.hu/hvgfriss/2010.13/201013_husipari_korseta_a_viz_az_ur

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.04. 15:07:43

@Gloucester:

Nagyon köszönöm/köszönjük mindkét hozzászólást. Nem olvastam a Bioetika blogról a cikket. De amúgy is W-t posztoltam volna a szókimondós stílusa miatt.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.04.06. 19:11:34

én böjtöltem 40napig, ami abban nyilvánult meg, hogy nem ettem húst, se tiramisut 40napig:D az utóbbi nehezebben ment,mint az előbbi:D
most az ünnepek-család miegymás miatt többször is húsra voltam 'kényszerítve' és bevallom,nem éreztem jól magam...

nekem már csak a máj,és a carbonara spagetti csúszik le, egyik hónapban az egyik,másik hónapban a másik...havonta1x elég..

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.04.06. 19:12:57

hozzáteszem nem szoktam így böjtölgetni, de az elmúlt időszakban megpróbáltam szakítani ateista neveltetésemmel,és felfedezni egy más,jobb,céltudatosabb világot.23évesen megkeresztelkedtem:)

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.04.08. 17:29:39

@Kontárblog:
komolyan? vagy viccelsz a keresztelkedéssel?

 
 
süti beállítások módosítása